2016-08-14, 21:44
Medlem
OleYellers avatar
Sitter superexperten Laul fortfarande i Brasilien och tycker att Pelle skulle fått fortsatt förtroende? Ingen insatt och kunnig kan ha minsta invändning mot det tränarbytet, oavsett utfall.

Fullt jävla godkänd insats idag, synd att det inte gav tre poäng. Al Hakim, alltså.. Skärpning!

Signa upp Dempsey och ge honom tid att ta in vad han vill ha. Att byta ut en underkänd mittback mitt i matchen visar på en imponerande beslutsamhet.

Eriksson har vunnit över mig helt och det är inte målet. Den inställningen. Är inte alls orolig längre.
Citera
2016-08-14, 22:02
Medlem
Chrisess avatar
Vet inte vad Dempsey har gjort, men fan vilken uppryckning killarna har gjort. Olunga har 3 mål på 2 matcher och Ranegie var bäst på plan efter att ha varit en kon hela säsongen. Eriksson växer fan för varje match, jävla vad killen kämpar.

Tim Björkström kan för övrigt vänja sig vid känslan av rumpan mot bänk, han var inte saknad för 5 öre.

Tycker även spelet har blivit mer underhållande.
Citera
2016-08-14, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Svårt att minnas något lag bli så bortdömt på senaste tiden som Häcken. Det har pågått i snart två säsonger typ. Någon som kan toppa med ett annat lag?

Vi har "alltid" haft det tufft med domslut då det inte uppmärksammas när vi döms bort. Det sjuka är att det verkar ha accelererat från en redan extrem nivå. Fy fan vad jag saknar Martin Hansson, det var en domare som bjöd på en del felaktigheter men för honom spelade det ingen roll vilket lag som drabbades.
Han var den siste svenska domaren med kulor.

Och nu såg jag att Ax'en drog den gamla trötta klyschan som vanligt om att det jämnar ut sig. Jag har hört det så länge nu att jag börjar undra om inte vi kommer vinna 30 raka matcher med hjälp av tvivelaktiga domslut något år om "det ska jämna ut sig".
Senast redigerad av trazke 2016-08-14 kl. 22:22.
Citera
2016-08-14, 22:17
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det var samma sak med Alm, så nu väntar alla stockholmare på att Nanne ska få förlängt så att även han byts.
Verkligen inte. Nanne och Bajen hör hemma i superettan. Dif kan gärna få kvala.
Citera
2016-08-14, 22:24
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Sitter superexperten Laul fortfarande i Brasilien och tycker att Pelle skulle fått fortsatt förtroende? Ingen insatt och kunnig kan ha minsta invändning mot det tränarbytet, oavsett utfall.

Fullt jävla godkänd insats idag, synd att det inte gav tre poäng. Al Hakim, alltså.. Skärpning!

Signa upp Dempsey och ge honom tid att ta in vad han vill ha. Att byta ut en underkänd mittback mitt i matchen visar på en imponerande beslutsamhet.

Eriksson har vunnit över mig helt och det är inte målet. Den inställningen. Är inte alls orolig längre.
Laul är fullständigt obegriplig allt som oftast i sitt tyckande. Djurgården efter EM-uppehållet var blekare än blekmedel och alla spelare verkade mest vilja gå och gömma sig. Om man inte i det läget med uppradade förluster förordar ett tränarbyte måste man ha en dold agenda eller så är man helt främmande för verkligheten. Det enda man kan kritisera i detta läge är egentligen förlängningen av Pelles kontrakt - en riktig gåta.

Al-Hakim är rätt dålig, ja. Överskattad och min uppfattning är att han gärna jävlas lite med hemmalaget. Eriksson och Johannesson är i mitt tycke de som man kan klassa som "bra".
Citera
2016-08-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag har.

Vinner vi imorgon så blir jag fan religiös. Herregud vad underbar hemresa det skulle bli med en niondeplats och tre raka segrar. Som ni förstår är scenariot alldeles för bra för att inträffa. Livet som Bajare.
Citera
2016-08-14, 22:48
Medlem
LT10s avatar
Dempsey låter spelarna SPELA fotboll.

Bara en sån sak att Dempsey byter ut Karlström mot Tino i ett 2-2 läge mot Elfsborg visar skillnaden mellan honom och Pelle. Pelle hade förmodligen bytt ut Olunga/Ranégie och ersatt med en mittback.

Måste säga att jag är riktigt jävla imponerad av Mange. Vilken spelare! Han må ha sitt förflutna men han ger verkligen allt. Springer, kämpar, vassa fötter. Han är klass. Ska inte glömma Ranégie, bäst på plan idag.
Citera
2016-08-14, 22:58
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Dempsey låter spelarna SPELA fotboll.

Bara en sån sak att Dempsey byter ut Karlström mot Tino i ett 2-2 läge mot Elfsborg visar skillnaden mellan honom och Pelle. Pelle hade förmodligen bytt ut Olunga/Ranégie och ersatt med en mittback.

Måste säga att jag är riktigt jävla imponerad av Mange. Vilken spelare! Han må ha sitt förflutna men han ger verkligen allt. Springer, kämpar, vassa fötter. Han är klass. Ska inte glömma Ranégie, bäst på plan idag.
Håller med i allt du säger, sån jäkla skillnad mellan PO och Dempsey. Tycker att El Kabir var ganska het idag också. Han slår några felpassningar ibland men tycker han e vass som fan när han kommer ut mot hörnet. Mange är en riktig krigare sjukt kul å se han spela fotboll. Jag har sågat Ranégie ex antal gånger denna säsong då han verkligen varit tvärusel. Får väl ta och äta upp det nu när han varit grym två matcher i rad. Nu verkar gubbarna faktiskt vilja spela fotboll. Spelmässigt var vi värda 3 pinnar, det är ju dock spöket Elfsborg vi möter som vi alltid har svårt för. Hoppas detta spel håller sig nu!
Citera
2016-08-14, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Al Hakim måste vara allsvenskans sämsta domare. Han har gjort en bra match av det jag sett, Aik-Bajen förra året. Idag missar han ett livtag på Ranegie i offensivt straffområde, en utvisning på Ellegard och en hands som mycket väl kunde resultera i en straff.

Tråkigt också att vi hade vunnit om inte Colley blivit bänkad. Visst måste man straffa sådant beteende men det kostade oss segern idag. Hansson håller helt enkelt inte i nuvarande form.

Nej Hansson är en stor säkerhetsrisk och det visade denna match. Intressant är att så fort Hansson är utanför starttruppen så vinns det!
Citera
2016-08-14, 23:36
Bannlyst
Varför kommer de som en nyhet för er att Magnus Eriksson dels är en kämpe dels är en bra spelare?
Citera
2016-08-14, 23:46
Medlem
Jkrokens avatar
Tror ni att Gefle kan blanda sig i kvalstriden? Eller är 7 poäng upp alldeles för långt?
Citera
2016-08-15, 00:04
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettningiledet
Varför kommer de som en nyhet för er att Magnus Eriksson dels är en kämpe dels är en bra spelare?
Nyhet och nyhet... man ju visste sen tidigare att det är väldigt bra spelare, kanske bara så att man ser det ''mer'' i rätt tröja nej men man har inte sett den typen av spelare på väldigt länge (bortsett från Sam) som krigar på som bara den och faktiskt kan spela fotboll på en hög nivå. Man uppskattar den typen av spelare lite extra såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Tror ni att Gefle kan blanda sig i kvalstriden? Eller är 7 poäng upp alldeles för långt?
Gefle är Gefle. Jag blir inte förvånad om dom kvalar och dessutom håller sig kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in