2016-08-07, 18:04
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Alla har känslor för MFF, om det sen är positiva eller negativa.

MFF berör, brukar vara så när man alltid vinner.
Citera
2016-08-07, 18:13
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Ingen lysande match idag men tre säkra poäng mot ett försvagat Örebro. Eliasson var väldigt pigg i sitt inhopp, hade med lite tur kunnat bli målskytt!

Häcken hemma på onsdag, då lär de krävas en bättre insats. De känns väldigt heta och är väl ett av de mest formstarka lagen ihop med Norrköping och MFF.
Superviktigt att Bärkroth har börjat producera ordentligt med poäng efter att Traustason har dragit. Levererar 3 stycken assist idag. Känslan är att det finns många poäng att hämta från Eliasson också som verkligen var pigg.

Mot Häcken vill jag se följande mittfält: Eliasson - Sjölund - Blomqvist - Bärkroth.
Senast redigerad av Otrolig 2016-08-07 kl. 18:15.
Citera
2016-08-07, 18:15
Medlem
anteri17s avatar
Det vore dumt att räkna bort Norrköping från guldet. Man har synnerligen enkelt för att svepa bort de enklare lagen.
Citera
2016-08-07, 18:19
Medlem
Inte ens tre straffar idag, sjukt vad förbundet motarbetar oss.
Citera
2016-08-07, 18:19
Medlem
SoderortFTWs avatar
Så jävla skönt med vinst, speciellt med tanke på att Sundsvall borta i princip alltid innebär torsk med 2-3 bollar ungefär.

Dif har alltså Göteborg och Elfsborg i sina nästa matcher, och 4 poäng upp från kval. Svettigt?

Btw, någon som såg vår match på TV? Andra straffen är ju solkar (även om det kanske skulle varit kff frispark i situationen innan) men den första såg jag inte alls vad som hände. Hann skrika att dommaren var en jävla hora som avbröt vår hörna innan jag insåg att det var straff
Senast redigerad av SoderortFTW 2016-08-07 kl. 18:21.
Citera
2016-08-07, 18:53
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Varför värvar ni då en spelade som Obasi? Han kommer förmodligen göra det okej mot sämre motstånd men det är ingen anfallare för att vinna SM-guld. Det måste ju finnas andra.

För Wesström har två kort i sitt register. Föredettingar och afrikaner rekommenderade av Mörk.
Citera
2016-08-07, 19:25
Medlem
Shanklygatess avatar
Känns som en måstematch för Göteborg imorgon, vid förlust är man 8 resp 9 poäng efter toppen. Då skulle de verkligen kännas som att det är ett tvålags race om guldet. Har svårt o se att både Malmö och Norrköping skulle tappa det försprånget.
Citera
2016-08-07, 19:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Känns som en måstematch för Göteborg imorgon, vid förlust är man 8 resp 9 poäng efter toppen. Då skulle de verkligen kännas som att det är ett tvålags race om guldet. Har svårt o se att både Malmö och Norrköping skulle tappa det försprånget.

Det är ändå varken IFK eller AIK som kommer vinna guldet. Det är rätt givet.

Men det känns på förhand relativt givet att vi inte vinner imorgon oavsett hur kassa DIF är. Garanterat poängtapp.
Citera
2016-08-07, 19:33
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det är ändå varken IFK eller AIK som kommer vinna guldet. Det är rätt givet.

Men det känns på förhand relativt givet att vi inte vinner imorgon oavsett hur kassa DIF är. Garanterat poängtapp.
Typiskt för er att pricka in tränarbytet. Blir verkligen inte förvånad om det blir "ny tränare"-effekten imorgon och Djurgården helt plötsligt gör en kanonmatch.
Citera
2016-08-07, 19:35
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Btw, någon som såg vår match på TV? Andra straffen är ju solkar (även om det kanske skulle varit kff frispark i situationen innan) men den första såg jag inte alls vad som hände. Hann skrika att dommaren var en jävla hora som avbröt vår hörna innan jag insåg att det var straff
Erik blev omkullsprungen av Ring (var det väl?) precis när hörnan slogs.
Citera
2016-08-07, 19:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Typiskt för er att pricka in tränarbytet. Blir verkligen inte förvånad om det blir "ny tränare"-effekten imorgon och Djurgården helt plötsligt gör en kanonmatch.

Känns lite skitsamma, vi är alldeles för ojämna och gör alldeles för sällan 3-5 bra matcher i rad där vi bara vinner.

Vi släpper in absolut allt som kommer mot vårt mål och har typ 4-5 offensiva spelare borta.

1-1 känns på förhand givet
Citera
2016-08-07, 19:37
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW

Första straffen orsakades av att Israelsson blev nersprungen. Kändes solklar. Andra var också rätt bedömd som enskild situation. Däremot borde inte spelet ha gått vidare eftersom vi borde fått frispark mot oss i läget innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in