Citat:
Ursprungligen postat av
MySpace
Du, jag har varit på den här marknaden i ca 25år, så jag vet att det är en jävla skillnad på olika typer av dataingenjörer. Men du får ina toppkillar att åka till Kina ska du veta!
Som du säger har jag inte lika bra koll på Allsvenskan som på hockeyn! Hockey är för män, fotboll är skoj men knappast några riktiga män som spelar. En lätt touch på en fotbollsspelare och han gråter i 5 minuter, en stenhård tackling så reser sej killen och åker till båset i värsta fall.
Det är inga toppkillar i fotbollen som drar till Kina heller... Givetvis beroende på hur vida beskrivningar man gör med ordet "toppkillar".
Om nu inte fotboll är något att ha så undrar man ju varför du envisas med att finnas i denna forumdel där du ständigt är lika nära att ha koll som Adam är att peta Emil i vår startelva.
Beträffande flyttar till Kina för en kille som Sam så försörjer han ju hela sin by/stad med den pengarna.
Om jag hade haft ett yrke där jag visste att X antal år i Kina (som inte direkt är så hemskt som en del verkar tro, lite beroende på var man bor) skulle säkra framtiden för hela släkten så vore det ett extremt lätt val. Vem vid sina sinnes fulla bruk skulle inte ta den chansen?