2016-07-15, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Varför svarar folk ens den där lilla downs syndrom-pajasen vid namn MySpace?

Alla fattar varför SJ gick till Kina, han skickar förmodligen redan idag en stor del av lönen ner till släkten, och trots det är nog inte det pengar så det räcker.

Förstås alltid tråkigt (i det här fallet dock kul, dif lär inte göra så många fler mål i år ) när unga och lovande spelare lämnar Allsvenskan för en sportsligt outvecklande serie, men det är helt klart förståeligt efter alla omständigheter.
Jag köper det du skriver - men det är värt att ha i åtanke att allsvenskan inte är direkt välutvecklad jämfört med andra länder. Är man inte uppväxt i Sverige med ett socialt och samhällsligt nätverk runt sig och extra allsvenskförälskelse så kan man i princip spela "varsomhelst" (i de ligor vi brukar tappa till) rent sportsligt

http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/

(För oss som följer europatråden så kan man förvånas över Gibraltars framfart. De som är toksist i rankingen, där det ena laget slog Celtic - rankat före oss - nu och det andra vara nära en pinne mot oss på bortaplan.)
Citera
2016-07-15, 09:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Du, jag har varit på den här marknaden i ca 25år, så jag vet att det är en jävla skillnad på olika typer av dataingenjörer. Men du får ina toppkillar att åka till Kina ska du veta!

Som du säger har jag inte lika bra koll på Allsvenskan som på hockeyn! Hockey är för män, fotboll är skoj men knappast några riktiga män som spelar. En lätt touch på en fotbollsspelare och han gråter i 5 minuter, en stenhård tackling så reser sej killen och åker till båset i värsta fall.

Det är inga toppkillar i fotbollen som drar till Kina heller... Givetvis beroende på hur vida beskrivningar man gör med ordet "toppkillar".

Om nu inte fotboll är något att ha så undrar man ju varför du envisas med att finnas i denna forumdel där du ständigt är lika nära att ha koll som Adam är att peta Emil i vår startelva.

Beträffande flyttar till Kina för en kille som Sam så försörjer han ju hela sin by/stad med den pengarna.
Om jag hade haft ett yrke där jag visste att X antal år i Kina (som inte direkt är så hemskt som en del verkar tro, lite beroende på var man bor) skulle säkra framtiden för hela släkten så vore det ett extremt lätt val. Vem vid sina sinnes fulla bruk skulle inte ta den chansen?
Citera
2016-07-15, 10:01
Medlem
bagarn29s avatar
Den gamle djurgårdaren Sölvi Ottesson. Den norske, 4 år i Aalesund, Michael Barrantes Costa Rica.
Brassen Guto som vann skytteligan i kinesiska tvåan 2014. De är de andra utlänningarna i klubben.

Tryggt för grabben att det finns två spelare som är vana vid nordiska förhållande.

Det är bara att säga: Lycka till, Sam.
Citera
2016-07-15, 14:59
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag köper det du skriver - men det är värt att ha i åtanke att allsvenskan inte är direkt välutvecklad jämfört med andra länder. Är man inte uppväxt i Sverige med ett socialt och samhällsligt nätverk runt sig och extra allsvenskförälskelse så kan man i princip spela "varsomhelst" (i de ligor vi brukar tappa till) rent sportsligt

Poängen var inte att Allsvenskan skulle vara en så underbar serie, utan snarare att kinesiska andraligan är ganska outvecklande i jämförelse till andra ligor han skulle kunna gå till (typ Holland, botten av Ligue 1 eller något dyl).

Tror att vi tycker väldigt lika faktiskt.
Citera
2016-07-16, 18:06
Medlem
Harry_Palmers avatar
Norrköping ska vara glada för poäng i dag. Straffmiss av ÖFK och ett offsidemål av äcklet Seb Andersson i andra halvlek.
Citera
2016-07-16, 20:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Palmer
Norrköping ska vara glada för poäng i dag. Straffmiss av ÖFK och ett offsidemål av äcklet Seb Andersson i andra halvlek.

Det är väl inte Sebs fel ifall ass. domaren missar en offside.
Citera
2016-07-16, 20:09
Medlem
Harry_Palmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är väl inte Sebs fel ifall ass. domaren missar en offside.

Nej, men det är hans fel att han är ett äckel.
Citera
2016-07-16, 20:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nej, men det är hans fel att han är ett äckel.

På vilket vis då?
Citera
2016-07-16, 20:25
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
På vilket vis då?

Han har den där lite typiskt skånska uppsynen.
Citera
2016-07-16, 20:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han har den där lite typiskt skånska uppsynen.

Det har jag också. Jag trodde det hade något att göra med hans övergång från DIF.
Citera
2016-07-16, 20:58
Medlem
Harry_Palmers avatar
Citat:
På vilket vis då?

Att han tidigare tillhört Ängelholm och Djurgården säger det mesta. Sedan påstår han i intervjun efter matchen att Norrköping var det definitivt bättre laget.
Citera
2016-07-16, 21:28
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Att han tidigare tillhört Ängelholm och Djurgården säger det mesta. Sedan påstår han i intervjun efter matchen att Norrköping var det definitivt bättre laget.
Du hatar Ghodos också då som påstod att de spelade ut Peking?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in