Citat:
P17 klassen håller hög klass, det är ju 12 topplag från Sverige och 12 inbjudna.
Sedan att vi har Heden så centralt gör otroligt mycket för turneringen.
Citat:
Falkenberg borta i nästa omgång nu. Efter det väntar sedan ett eldbad i form av Malmö (h), Norrköping (b), Häcken (b) samt AIK (h). Det är alltså under dessa matcher, minst de tre första, som vi väljer att skicka iväg Astrit till Hockey-VM i Rio eller vad det nu var för pajascup...
Jag tycker det är för jävla synd att vissa lag släpper gubbar, det påverkar ju inte bara dom själva utan även andra. Visst kan t.ex. Astrit vara t.ex. avstängd mot MFF eller Norrköping ändå men det att vissa lag försvagas när de möter vissa lag samtidigt som vi ställs mot ert bästa lag ger lite udda förutsättningar.
De allsvenska lagen borde givetvis gemensamt satt ner foten och vägrat släppa spelare till den där pajasturneringen för seriens bästa.
Citat:
Vaddå? De har ju gbg-girot...
Citat:
Citat:
Vi lär vila folk både mot Piast och mot J.Södra. Jag tror nog defensiven får vara intakt mot Piast åtminstone till en början men att vi t.ex. startar med Tobbe-Sköld framåt och att Tom får spela på mitten.
Sedan mot J.Södra kan det ske lite rotation igen med Paka, Hjalmar, Billy, Smedberg och Tobbe/Sköld istället för Boman/Engvall och byte så ingen av vad Boman/Engvall får 90 mot J.Södra heller.
Det finns givetvis variationer på rotationen men jag tror vi kommer se rotation i båda matcherna mot J.Södra samt på torsdag men starkast möjliga lag mot HJK/Bulgarerna.

... i GBG arrangeras det dock av Mölndal AIK och ett par andra föreningar, lagom långt också, 1 mil.