2016-07-19, 08:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Vilken lyx ni göteborgare har som får se kvalitativ ungdomsfotboll så där på hemmaplan...

P17 klassen håller hög klass, det är ju 12 topplag från Sverige och 12 inbjudna.
Sedan att vi har Heden så centralt gör otroligt mycket för turneringen.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Falkenberg borta i nästa omgång nu. Efter det väntar sedan ett eldbad i form av Malmö (h), Norrköping (b), Häcken (b) samt AIK (h). Det är alltså under dessa matcher, minst de tre första, som vi väljer att skicka iväg Astrit till Hockey-VM i Rio eller vad det nu var för pajascup...

Jag tycker det är för jävla synd att vissa lag släpper gubbar, det påverkar ju inte bara dom själva utan även andra. Visst kan t.ex. Astrit vara t.ex. avstängd mot MFF eller Norrköping ändå men det att vissa lag försvagas när de möter vissa lag samtidigt som vi ställs mot ert bästa lag ger lite udda förutsättningar.
De allsvenska lagen borde givetvis gemensamt satt ner foten och vägrat släppa spelare till den där pajasturneringen för seriens bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Den mest relevanta frågan när det gäller cupen är följande, retrospektivt, hur mycket ångrar Gais att de inte sitter på sin ägarandel.

Vaddå? De har ju gbg-girot...

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Frågan är om man vågar vila några gubbar mot J Södra. Vi borde gå 110% för EL, då det skulle betyda så jävla mycket för vår förenings ekonomi men man vill ja ha en europaplats nästa år också. Hur var dom mot DIF idag?

Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tror det är mer troligt att man vilar spelare mot Piast isåfall!

Vi lär vila folk både mot Piast och mot J.Södra. Jag tror nog defensiven får vara intakt mot Piast åtminstone till en början men att vi t.ex. startar med Tobbe-Sköld framåt och att Tom får spela på mitten.
Sedan mot J.Södra kan det ske lite rotation igen med Paka, Hjalmar, Billy, Smedberg och Tobbe/Sköld istället för Boman/Engvall och byte så ingen av vad Boman/Engvall får 90 mot J.Södra heller.

Det finns givetvis variationer på rotationen men jag tror vi kommer se rotation i båda matcherna mot J.Södra samt på torsdag men starkast möjliga lag mot HJK/Bulgarerna.
Citera
2016-07-19, 10:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Sedan mot J.Södra kan det ske lite rotation igen med Paka, Hjalmar, Billy, Smedberg och Tobbe/Sköld istället för Boman/Engvall och byte så ingen av vad Boman/Engvall får 90 mot J.Södra heller.

Det finns givetvis variationer på rotationen men jag tror vi kommer se rotation i båda matcherna mot J.Södra samt på torsdag men starkast möjliga lag mot HJK/Bulgarerna.

Underskatta inte Södra på Vallen där är de inte lätta att komma till tals med. Dessutom är deras matta tungsprungen.
Citera
2016-07-19, 11:21
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Magnus Eriksson kanske?

Sjukt besviken på Börje, jag menar på domaren i matchen mot IFE. Hade känslan inför resan dit att om vi inte vinner nu med vår fina form och skadeläge kommer vi typ aldrig vinna där.

Kryss tillslut var väl rätt rimligt, dock kan jag tycka att vi ska kunna ha 2-0 efter första halvlek, i andra halvlek däremot tappar vi momentum och energi totalt. Detta måste vi bli bättre på, ännu har vi knappt kunnat göra en riktigt bra match över 2 halvlekar, ofta är det två helt olika lag vi får se spela i första respektive andra halvlek.
Eller kanske Colley? Eller Walker? Eller tänker han på någon av de skadade (Kerim eller Haris)?
Citera
2016-07-19, 12:48
Medlem
nomadics avatar
Detta Djurgården som utmanövrerade oss totalt i premiären har nu alltså förlorat nio av de elva senaste seriematcherna. Det säger väl kanske lite om vår ojämnhet också.
Citera
2016-07-19, 14:51
Medlem
Citat:
P17 klassen håller hög klass, det är ju 12 topplag från Sverige och 12 inbjudna.
Sedan att vi har Heden så centralt gör otroligt mycket för turneringen.

Vaddå? De har ju gbg-girot...

Vi lär vila folk både mot Piast och mot J.Södra. Jag tror nog defensiven får vara intakt mot Piast åtminstone till en början men att vi t.ex. startar med Tobbe-Sköld framåt och att Tom får spela på mitten.

Hur är statusen på våra afrikanska killar? Känns som att Albaek och Seb skulle behöva en breather, fast Vikinga-Tom går väl in på mitten iofs. Hade varit kul om de fick lite tid dock.

Ja GBG girot, awesome....
Midnattsloppet är rätt kul på tal om andra arr, fast det är väl Bajen som äger det varumärket, både jag och min tjej gillar att springa(och träna överlag)... men det känns väl så där att agera "kassako" för vraken från Söder... ... i GBG arrangeras det dock av Mölndal AIK och ett par andra föreningar, lagom långt också, 1 mil.

Brukar inte kolla på så överdrivet mycket Cupfotboll. Såg ett kritvitt BP och ett galet multikulturellt Eton(skollag) spela förra året, då de lirade på en av planerna i närheten av där vi bor.

Stör mig för övrigt som fan på alla Hedenvurmare, det är en rejäl tillgång, men de planer som stadsbyggnadskontoret tagit fram är grymma, ändå blir Häcken-Dennis och co kinkiga som fan... det är så att man undrar om de överhuvudtaget läst igenom dokumenten... då planerna som finns i princip bara innebär att man flyttar markparkeringen under jord och river det sketna hotellet, vilket bara det frigör stora ytor som kan bebyggas. Det blir större ytor för arrangemang, lika stora ytor för idrott, fler parkeringsplatser och möjlighet att bygga en hel del mitt i stan.... och det protesterar de mot.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tror inte dom ångrar sig något särskilt. Dom blev ju väl kompenserade med en reklamskylt på femmanhuset.

Haha, precis....
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-19 kl. 14:57.
Citera
2016-07-19, 15:03
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Vilken lyx ni göteborgare har som får se kvalitativ ungdomsfotboll så där på hemmaplan...

Tro mig, det är inte alltid en lyx att Gothia Cup är i stan. Jag och de flesta vänner med mig försöker att hålla oss borta från stan så mycket som möjligt Gothiaveckan. Har lyckats med det tre år i rad men nu kommer jag få stå ut med fulla spårvagnar, fulla trottoarer och fulla fjortisar en hel vecka.

/feldgrau
Citera
2016-07-19, 15:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Stefan Batan är ett frågetecken för Hammarby inför söndagens derby mot AIK.Vänsterbacken klev av tisdagens träning.- Han har en känning i ett lår, säger tränaren Nanne Bergstrand till Fotbollskanalen.

Trevligt så här inför derbyt mot AIK. Chansen finns att han kan spela, sen har han precis varit magsjuk och spelade inte mot FFF.
Citera
2016-07-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Tro mig, det är inte alltid en lyx att Gothia Cup är i stan. Jag och de flesta vänner med mig försöker att hålla oss borta från stan så mycket som möjligt Gothiaveckan. Har lyckats med det tre år i rad men nu kommer jag få stå ut med fulla spårvagnar, fulla trottoarer och fulla fjortisar en hel vecka.

/feldgrau

Jag brukar kalla det Tokyoveckan. Då det är fullständigt knökfullt på alla spårvagnar och kollektivtrafikens kapacitet pressas till bristningsgränsen, fast det tycker jag att iofs att den är rätt ofta i vilket fall som helst, speciellt bastuvagnen ut till havet... och att hitta parkering där ute är ju ett mindre helvete på jorden när det är fint väder. Cykel funkar dock. Brukar försöka tamja Gothiaveckan med en utlandssemester eller en vecka uppe på morsans och farsans land(Smögen). I år är jag dock fast på vårat kontor, medans farsan sitter och gassar uppe på landet.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-07-19 kl. 15:12.
Citera
2016-07-19, 16:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Trevligt så här inför derbyt mot AIK. Chansen finns att han kan spela, sen har han precis varit magsjuk och spelade inte mot FFF.
Israelsson lär väl också va tveksam?

Så våra bästa spelare (Israelsson & Strandberg) saknas + en ytterback (Sundgren & eventuellt Batan). Behöver inte understryka betydelsen kommande derby har, att vi ska hinna med att spela en match i Gibraltar innan dess känns oroväckande.
Citera
2016-07-19, 17:03
Medlem
Salorms avatar
En 19 årig talang var uppe och tränade på Kaknäs och gjorde riktigt bra ifrån sig, men fick kritik av Pelle för han slog för få långbollar... Det tisslas och tasslas från flera olika håll om att Pelles syn på fotboll inte är vad resterande tränare inom DIF vill se. Jag kan bara inte förstå hur i helvete vi kan krita han på 2 år.. Så dålig ekonomi kan fan inte ens vi ha?
Vad kostar en tränare på ett ungefär? Någon som har koll?
Citera
2016-07-19, 17:36
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
En 19 årig talang var uppe och tränade på Kaknäs och gjorde riktigt bra ifrån sig, men fick kritik av Pelle för han slog för få långbollar... Det tisslas och tasslas från flera olika håll om att Pelles syn på fotboll inte är vad resterande tränare inom DIF vill se. Jag kan bara inte förstå hur i helvete vi kan krita han på 2 år.. Så dålig ekonomi kan fan inte ens vi ha?
Vad kostar en tränare på ett ungefär? Någon som har koll?

Ytterst liten kostnad i förhållande till vilken viktig uppgift han har. Hur många heltidsanställda tränare har ni i klubben, vet du det? I Bajen har vi 11 heltidsanställda enbart i akademin, och sen har vi ju tränarna i A-laget utöver det.
Citera
2016-07-19, 18:46
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau
Nu bor jag i en liten stad så jag kan inte relatera helt men jag förstår problematiken. Men jag skulle nog kunna leva med det en vecka om jag fick se så mycket ungdomsfotboll.

Citat:
Sedan att vi har Heden så centralt gör otroligt mycket för turneringen
Ja det är en av årskullarna jag kommer följa, brukar spelas bra fotboll i den klassen och som tur är filmar de många matcher så man kan se live eller i repris för lite drygt 30 kronor. Brukar bli en dyrnota från klarna efter gothia varit för mig.
Älskar de afrikanska lagens namn, tikitaka academy, project playground, right to dream osv.

Ont: 5 poäng ner till Bajen och 4 till Dif som är vår kommande motståndare. Tabell mässigt ser det bra ut men det är ett getingbo från kvalplats upp till oss på 8e plats och med 2 förluster kan vi ligga på kval så det är dags att resa sig igen Gif för jag orkar fan inte med nå bottenstrid.
För Dif är det ju ännu värre ångest än för oss, allt annat än 3 poäng för dem är ju en katastrof och som det sett ut på slutet för oss tror jag på en väldigt tråkig 0-0 match då båda lagen är i dålig form just nu.
Jag skrev innan säsongen att 13 > är godkänt och man visste att det inte skulle fortsätta det som var på vårsäsongen men det är dags att börja ta lite poäng nu. Skönt att Gefle och Falkenberg redan är borta så det är bara kvalplatsen vi behöver slåss om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in