2016-05-16, 10:47
Medlem
bagarn29s avatar
Jag såg på SvFF:s hemsida att omgång 13 i allsvenskan spelas den 10/7, det är samma dag som finalen spelas i EM. Tror inte SvFF att Sverige går till final?
Citera
2016-05-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easter90
Saknar tiden när man hade derbyångest. Då man faktiskt trodde man hade en chans att vinna. Nu för tiden går man bara och gör sitt jobb på läktaren och mer eller mindre förväntar sig en förlust.

Vi måste börja protestera mot hur klubben vansköts någon jävla gång.
Citera
2016-05-16, 11:28
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag såg på SvFF:s hemsida att omgång 13 i allsvenskan spelas den 10/7, det är samma dag som finalen spelas i EM. Tror inte SvFF att Sverige går till final?

Lewicki missar då en omgång av allsvenskan. Bara bra för MFF.
Citera
2016-05-16, 11:53
Medlem
Matchen mot Peking är en 100% måste match nu. Det skall vara 3 poäng.
Citera
2016-05-16, 12:15
Medlem
Problemet hos Göteborg ligger i att man har förändrat sitt spelsätt och försöker nu spela någon sorts passningsorienterad fotboll fastän man inte har spelarmaterialet för det. Jag menar, Seb Eriksson är ett spöke och sitt forna jag (riktigt tråkigt att se hur hans karriär har gått till spillo efter alla knäskador) och den där dansken kan inte passa framåt även om hans familj vore under pistolhot. Man har en trupp som är anpassad efter att spela brottarfotboll och springa i djupled helt enkelt.

Nej. Dags att tänka om för Göteborg. Det var längesen man såg en kreatör på mitten för Göteborg. Varför i helvete får inte Paka spela i mitten? Varför är man så rädda från Göteborgs håll att släppa fram denna sortens spelare?

I andra allsvenska lag släpps unga spelare fram friskt. I Göteborg får du 5-10 minuters inhopp men aldrig hela matcher även om du var matchens bästa spelare. Inte otippat att unga spelare väljer bort IFK Göteborg när man ska ta steget upp som A-lagsspelare.
Senast redigerad av Assdefender 2016-05-16 kl. 12:34.
Citera
2016-05-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja det var ju inte lysande igår.

Största frågan är dock varför alltid vattenspridare i norrland gör bortasektionen våt? Likadant i Sundsvall...

Nåja, vi ligger en pinne efter mot motsvarande matcher ifjol oavsett vilket nedflyttat lag ÖFK ersätter.

Gefle away 2012 var sämre dock... Jag lyckades pricka in att vara även där...

Detta har jag också tänkt på. Fy fan vad jag hatar dessa korkmattor,dessutom ska hemma laget fuska än mer med spridaren.
Nej. Ut med alla plast lag till 2017 eller så brtyter sig dom lag som spelar på gräs ut sig och bildar en egen liga.
Citera
2016-05-16, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
RN har aldrig vunnit ett jävla skit med Norling. Dom skulle nog tagit tillbaka Stahre istället.

RN. Vilket lag är det?
Men pojken lilla. Det var just ironin som var poängen att Norling inte vunnit något med AIK,men kommer nu sopa banan med dom andra lagen nu. Med tanke på succe han gjort i Norge.
Först ut med Brann i högsta ligan och sedan ett mitten lag i andra ligan innan man fick nog.
Citera
2016-05-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Detta har jag också tänkt på. Fy fan vad jag hatar dessa korkmattor,dessutom ska hemma laget fuska än mer med spridaren.
Nej. Ut med alla plast lag till 2017 eller så brtyter sig dom lag som spelar på gräs ut sig och bildar en egen liga.

Är du medveten om hur svårt det är att hålla en gräsmatta i bra skick i det klimat Sverige har?

Dessutom är de nya plastmattorna en hybrid mellan vanligt gräs och artificiellt gräs som har liknande känsla som vanligt gräs.
Citera
2016-05-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är du medveten om hur svårt det är att hålla en gräsmatta i bra skick i det klimat Sverige har?

Dessutom är de nya plastmattorna en hybrid mellan vanligt gräs och artificiellt gräs som har liknande känsla som vanligt gräs.

Visste är det såååååå mycket lättare att att ha en riktig matta i Göteborg än i Örebro,Borås,Norrköping och Stockholm.

Jag är helst säker på att man kan ha riktiga mattor på dom flesta ställen i Sverige med jobb och rätt verktyg.
Citera
2016-05-16, 12:57
Medlem
Martin och Ankersen slickar för mycket kant, de borde vandra in i banan mer, då blir det större ytor för Emil och Haitam att komma upp också, jag skulle gärna se att man provade med Martin centralt från start.

Mittfältet borde se ut mer som en fyrkant när vi anfaller.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-05-16 kl. 13:01.
Citera
2016-05-16, 12:59
Medlem
Salorms avatar
Jahaja, dagen D är här.. Mår lite som ett utkrystat foster och kan inte tänka klart. Nervositeten infinner sig trots att man är helt tom på känslor inför kvällens match då vi aldrig vinner derbyn längre.
Allt som kan peka åt vårt håll gör det, vilket givetvis betyder att det är tvärtom och vi kommer åka på en blytung torsk och får gå vidare med svansen mellan benen när vi strosar runt på stadens gator.

Hur fan kan man ändock vara nervös när man är 90% garanterad en torsk?
Citera
2016-05-16, 13:45
Medlem
Wads avatar
Inte ett enda inlägg om folk som:

1. Inte kunnat sova.
2. Inte kunnat jobba.
3. Inte kunnat äta.

Har ni alla redan hämtat ut förlusten i förskott eller?

Uselt. Är det derby eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in