2016-05-20, 15:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tänkt om typ Spanien - Italien möts. Vilket sjukt hett Medelshavsderby det kan bli.

Men är det inte lite så även internationellt?
Citera
2016-05-20, 15:25
Medlem
Den här forumdelen har verkligen spårat ur fullständigt senaste veckorna. Det enda som tycks diskuteras och ältas kring är läktarskandalen mellan IFK och MFF och vad som kan räknas till derby och inte. Verkligen tråkigt vilken negativ utveckling det har blivit av detta. Uttrycket "hjulet snurrar men hamstern är död" tycker jag passar bra in just nu.
Citera
2016-05-20, 15:26
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Men är det inte lite så även internationellt?

Jo, tyvärr.

Annars vore det coolt med typ Spanien vs Österrike/Tyskland. Habsburgskt derby.

Eller Portugal v England. Kolonialderby.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-05-20 kl. 15:28.
Citera
2016-05-20, 15:27
Medlem
Att kalla ett möte mellan två klubbar som totalt mött varandra i seriespel vid fyra tillfällen och ligger 20 mil ifrån varandra är sannerligen att tänja på begreppet.

Jag ser fram emot en stökrapport i elvi-stuk där The Herd Fagersta är utbytt mot Sapmi Warriors, pocorn mot renskav och Olearys cider mot hemkört i en källare.
Citera
2016-05-20, 15:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Tänkt om typ Spanien - Italien möts. Vilket sjukt hett Medelshavsderby det kan bli.
Klart det är ett derby? Spanien-Turkiet, där kan vi snacka om slaget om Medelhavet! Jisses! Men tänk också vilket Atlantenderby det kan bli om nåt av Sverige-Spanien-Portugal-Frankrike-Belgien-Tyskland-Irland-Island-Wales möts! Större hav och större derbyn!
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Östersund - Sundsvall är ju uppenbarligen en het match för båda klubbarna, och 20 mil är ju ingenting för en norrlänning. Så jag kan gå med på att de kallar matchen för "Norrlandsderbyt". Man behöver såklart inte hålla med men varken Stockholmare eller Göteborgare har tolkningsrätt angående definitionen, vilket många verkar tro.
Att du som Elfsborgare skriver så är ganska passande
Citera
2016-05-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Den här forumdelen har verkligen spårat ur fullständigt senaste veckorna. Det enda som tycks diskuteras och ältas kring är läktarskandalen mellan IFK och MFF och vad som kan räknas till derby och inte. Verkligen tråkigt vilken negativ utveckling det har blivit av detta. Uttrycket "hjulet snurrar men hamstern är död" tycker jag passar bra in just nu.

Nu var det en Stockholmare som tog upp Blåvitts beslut att överklaga, sedan kom ju MFFarna in och gick loss ordentligt, Blåvitt berör, som vanligt.
Citera
2016-05-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nu var det en Stockholmare som tog upp Blåvitts beslut att överklaga, sedan kom ju MFFarna in och gick loss ordentligt, Blåvitt berör, som vanligt.
Jag skiter väl i om vem som tar upp det. Hela den diskussionen är ju så oerhört uttjatad och utdragen vid det här laget. Det måste finnas annat att prata om i den här forumdelen.
Citera
2016-05-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Klart det är ett derby? Spanien-Turkiet, där kan vi snacka om slaget om Medelhavet! Jisses! Men tänk också vilket Atlantenderby det kan bli om nåt av Sverige-Spanien-Portugal-Frankrike-Belgien-Tyskland-Irland-Island-Wales möts! Större hav och större derbyn!

Att du som Elfsborgare skriver så är ganska passande
Fast han har ju faktiskt rätt.
Citera
2016-05-20, 15:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jag skiter väl i om vem som tar upp det. Hela den diskussionen är ju så oerhört uttjatad och utdragen vid det här laget. Det måste finnas annat att prata om i den här forumdelen.

Ja, derbyn. Det verkar ju ligga dig nära om hjärtat att diskutera.

Eller ska vi sätta en dagordning så du är nöjd?

Alternativt kan man låta det som diskuteras ta sin naturliga gång och självdö när man nått till ett vägskäl/något mer intressant och relevant dyker upp.

Kan vi inte gå igenom vilka saftiga derbyn det finns i EM i sommar?

Typ Tyskland v Sverige, nazist-derbyt.

Eller Polen - Spanien, vara värdelösa i andra världskriget-derbyt.

Vilka bataljer.
Citera
2016-05-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ja, derbyn. Det verkar ju ligga dig nära om hjärtat att diskutera.

Eller ska vi sätta en dagordning så du är nöjd?

Alternativt kan man låta det som diskuteras ta sin naturliga gång och självdö när man nått till ett vägskäl/något mer intressant och relevant dyker upp.

Kan vi inte gå igenom vilka saftiga derbyn det finns i EM i sommar?

Typ Tyskland v Sverige, nazist-derbyt.

Eller Polen - Spanien, vara värdelösa i andra världskriget-derbyt.

Vilka bataljer.
Mitt tips är att du läser mitt inlägg där jag läst på om vad som menas med derby. Om du har frågor eller invändningar på det så tänker jag inte diskutera vidare tyvärr. Ingen mening att fortsätta diskutera och tjafsa när man tagit sig tid att läsa på om någonting för att lägga fram bevis och ändå får man mothugg. Säger rätt mycket om Flashback nuförtiden tyvärr.
Citera
2016-05-20, 15:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Fast han har ju faktiskt rätt.
Skulle inte du dra dig ur diskussionen? Om inte så varför bemöter du inte mina inlägg?

Klart han har rätt! Det har ju jag med i mina kopplingar till Atlanten! Mer derbyn åt folket! Vi har bara några hundra i detta land men hur ser det ut i övriga Europa?
Citera
2016-05-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Skulle inte du dra dig ur diskussionen? Om inte så varför bemöter du inte mina inlägg?

Klart han har rätt! Det har ju jag med i mina kopplingar till Atlanten! Mer derbyn åt folket!
Jo jag tänker inte diskutera det vidare, jag har ändå läst på om saken, lagt fram det här och det fortsätter tjafsas ändå. Jag påstår verkligen inte att någon har rätt eller fel i sakfrågan men jag hade faktiskt väntat mig mer respons i det här fallet efter min utläggning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in