2016-01-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Enig.

Okej att det var en pissdålig första halvlek och det såg närmast komiskt ut när Hooiveld blev ifrånsprungen vilket ledde fram till 2-0 men som jag tidigare nämnde i tråden är detta en match man ska ta för vad det är, en träningsmatch i januari där prio 1 var att spelarna höll sig skadefria, kollar man forumen kan man tro att vi torska en EL-playoff.

Första intrycket av Affane var dock väldigt positivt.
Jag tror det var en ok träning. Affane och Eero fick göra mål. Torsk vilket är en näsbränna. Det hade varit värre att vinna med 5-1 och tro att man inte behöver göra jobbet.
Citera
2016-01-23, 19:29
Medlem
Readyfreddies avatar
Vi (AIK) får väl bjuda våra belackare på dagens resultat.

Det fanns ändå en hel del positivt framåt och vi lär inte släppa in 150 mål i Allsvenskan trots tuffare motstånd.

Det viktigaste var nog att Eero och Affane fick göra mål för självförtroendets skull.
Ungtupparna Isak och Mansiamina ska självklart upp i A-laget.

Mest besviken på Saletros och Sonko. Är man på gränsen till elvan måste man spela mer skärpt.
Att Nisse, Ofori och Hooiveld agerar "fegt" och lojt är mer förståeligt.
Citera
2016-01-23, 19:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror det var en ok träning. Affane och Eero fick göra mål. Torsk vilket är en näsbränna. Det hade varit värre att vinna med 5-1 och tro att man inte behöver göra jobbet.
Ja så kan man också se det, jag förstår mig däremot inte på folk som går i taket och vill låna ut/sälja spelare efter dagens insats. Det är att dra onödigt stora växlar av vad man sett.

-

Trots att man egentligen ska blicka framåt och ha förväntningar på den spelartrupp vi nu besitter kan undertecknad verkligen inte sluta tänka på Goitom och vad han bidrog med förra säsongen.. Hans ersättare Avdic kanske gör det bra men med största sannolikhet kommer han inte va i närheten av sin företrädare, mycket tråkigt indeed att inte Henok valde att skriva på..
Citera
2016-01-23, 19:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ja så kan man också se det, jag förstår mig däremot inte på folk som går i taket och vill låna ut/sälja spelare efter dagens insats. Det är att dra onödigt stora växlar av vad man sett.

-

Trots att man egentligen ska blicka framåt och ha förväntningar på den spelartrupp vi nu besitter kan undertecknad verkligen inte sluta tänka på Goitom och vad han bidrog med förra säsongen.. Hans ersättare Avdic kanske gör det bra men med största sannolikhet kommer han inte va i närheten av sin företrädare, mycket tråkigt indeed att inte Henok valde att skriva på..

Apropå Goitom, hur är utvecklingen där? Vi är en vecka ifrån februari och ännu ingen ny klubb.
Citera
2016-01-23, 19:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Apropå Goitom, hur är utvecklingen där? Vi är en vecka ifrån februari och ännu ingen ny klubb.
Enligt Disco på Expressen lutar det åt Kina (därför han inte spela för Vasalund i dagens match) men man kan ställa sig frågan varför ingen klubb signat honom om nu intresset funnits där. Vore ju otroligt snopet för Henok om han nu inte kommer överens med nån resursstark klubb och hamnar i nån obskyr dansk klubb eller dylikt. Han själv ville ha allt klart innan julafton vilket säger en del.
Citera
2016-01-23, 20:09
Avslutad
Citat:
Bra att Affane och Eero gjorde mål, nu kommer dom tro att dom inte behöver göra jobbet
Citera
2016-01-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bra att Affane och Eero gjorde mål, nu kommer dom tro att dom inte behöver göra jobbet
Ok, jag dig din poäng men försvaret verkar bli den lagdel som blir hyfsat intakt från 2015. Det är mitten och framåt som är "ny".
Citera
2016-01-23, 20:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ok, jag dig din poäng men försvaret verkar bli den lagdel som blir hyfsat intakt från 2015. Det är mitten och framåt som är "ny".
Snarare kanterna och inte så mycket i mitten, tror Ofori & Etuhu är väldigt givna i mitten.

Jag förstår verkligen inte värvningen av Yasin, ifjol var Blomberg & Ishizaki givna som yttrar med Eliasson som främsta utmanare och Brustad som back-up vilket i min bok duger som uppsättning, sen värvas Affane vilket man till viss del har förståelse för då det är en relativt ung och oprövad spelare. Nu Yasin på detta som säkerligen inte är alltför billig och vi har sex yttrar som ska göra upp om två platser, dessvärre för Eliassons del lär han bli "odd man out" och går han ännu en säsong med lite speltid till mötes kan vi lika gärna sälja honom, det är rentav tragiskt att se en talangfull och högst sympatisk kille nöta bänk vecka ut och vecka in.
Citera
2016-01-23, 21:37
Avslutad
Citat:
Snarare kanterna och inte så mycket i mitten, tror Ofori & Etuhu är väldigt givna i mitten.

Jag förstår verkligen inte värvningen av Yasin, ifjol var Blomberg & Ishizaki givna som yttrar med Eliasson som främsta utmanare och Brustad som back-up vilket i min bok duger som uppsättning, sen värvas Affane vilket man till viss del har förståelse för då det är en relativt ung och oprövad spelare. Nu Yasin på detta som säkerligen inte är alltför billig och vi har sex yttrar som ska göra upp om två platser, dessvärre för Eliassons del lär han bli "odd man out" och går han ännu en säsong med lite speltid till mötes kan vi lika gärna sälja honom, det är rentav tragiskt att se en talangfull och högst sympatisk kille nöta bänk vecka ut och vecka in.
Eliasson verkar vara en sådan spelare som är bra innan säsong men under säsongen tappar självförtroende och platsar ej in tyvärr
Citera
2016-01-23, 21:47
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Lite förvånande att vår backlinje som till 3/4 inte haft någon allsvensk speltid klarade sig såpass bra mot Djurgårdens ganska rutinerade och på pappret relativt starka offensiv. Kul att se klubbens ungdomar komma in och ta för sig samt till stor del ligga bakom matchens avgörande. Annars en match man inte kan dra några växlar av alls egentligen, men kul att det är igång igen. Roligt att Cmore sänder mycket från försäsongen för oss fotbollsnördar, ser fram emot Atlantic Cup där jag hoppas vi har med oss Almebäck och att Crespo fortfarande tillhör oss.
Citera
2016-01-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Härligt att någon tror på giffarna
Hagblom har gjort ett riktigt fint transferfönster, får hoppas de nya levererar, Silva har jag stora förhoppningar på att spetsa till anfallet vårt för gud ska veta att det behövs.
Stefan Silva gör förhoppningsvis en dunder säsong och vinner skytteligan.
Är det här året som GIF tar sig på den övre halvan av tabellen?
Citera
2016-01-23, 23:04
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Lite förvånande att vår backlinje som till 3/4 inte haft någon allsvensk speltid klarade sig såpass bra mot Djurgårdens ganska rutinerade och på pappret relativt starka offensiv. Kul att se klubbens ungdomar komma in och ta för sig samt till stor del ligga bakom matchens avgörande. Annars en match man inte kan dra några växlar av alls egentligen, men kul att det är igång igen. Roligt att Cmore sänder mycket från försäsongen för oss fotbollsnördar, ser fram emot Atlantic Cup där jag hoppas vi har med oss Almebäck och att Crespo fortfarande tillhör oss.
Ska dock sägas att Jawo drar ned betyget på anfallsduon som spelade den första halvleken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in