2016-04-12, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Synd att Lewickis form är kass inför EM.

Sen undrar jag om inte Ajdarevic och Cresoo är Allsvenskans bästa forwardspar?

Håller med där. Ajdarevic är helt fantastisk och Kamara är där och gör sitt jobb.
Citera
2016-04-12, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vart i det inlägget nämnde jag ens nånting om AIK och lokaler? Förnekade att vi "delar arena" (när det i själva verket är så att vi spelat på nationalarenan i 78 års tid) vilket är exakt vad ni och Hammarby gör, ska jag va konspiratorisk ala zeitgeist mupparna kan jag lika gärna dra slutsatser om ett samarbete där.

Gillar att du inte ens bemöter det man skriver utan kommer med ännu mer flummiga slutsatser. Sammanhang kallar du det? De flesta mentalt friska kallar det sinnessjukt.

Du behövde bara erkänna verkligheten där A.I.K. delar lokaler och arena med Fotbollsförbundet istället för att skämma ut dig. Att samarbeta på det sättet om något omvittnar rövslickeri. Och är man mer än femton år gammal vet man om att sådant kan betala sig i vissa sammanhang.
Det är exempelvis en förklaring till varför ni är i toppen ofta. Förstår du eller är du trög?

Kom inte och jämför det med Djurgårdens IF - som i alla tider gått vår egen väg och kämpat i motvind. Vi är inte för fem öre intresserade av att vara kompis med förbundet och har aldrig varit.
Citera
2016-04-12, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tycker den här tråden har spårat ur fullständigt. Kan vi inte diskutera serieledarna lite mer?

Kan bli ett spännande derby om en vecka, bajen har inga ytterbackar och vi har sett giftiga ut på kanterna.

Mvh
Serieledarna

Ja,vi har varit mycket bra på kanterna. En jäkla fart som man inte sett på länge när vi anfaller. Ser så trögt ut annars. Hoppas inte på mycket denna säsong och har rätt låga förväntningar. Men en vinst i derbyt borde man nästan våga hoppas på. Dock har vi ett uselt facit i derbyn på senaste tiden.

Men hoppet lever. Mest för att Bajen spelar riktigt risigt(trots krossen av Helsingborg),inte för att vi varit fantastiska. Sen är det som du säger. Spelar Nanne mittfältare som försvarare så kan det gå bra för våran del.
Citera
2016-04-12, 01:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Du behövde bara erkänna verkligheten där A.I.K. delar lokaler och arena med Fotbollsförbundet istället för att skämma ut dig. Att samarbeta på det sättet om något omvittnar rövslickeri. Och är man mer än femton år gammal vet man om att sådant kan betala sig i vissa sammanhang.
Mjo här är det jag som skämmer ut mig när du själv presenterar en lista över vilka lag som fått mest hjälp av domare och domarkåren under de senaste 25 åren, hävdar indirekt att topplagen bara är topplag pga konspirationer och framstår som en foliehatt.
Citat:
Det är exempelvis en förklaring till varför ni är i toppen ofta. Förstår du eller är du trög?
Okej så rövslickeri är anledningen till att vi varit i toppen så ofta, inte att vi helt enkelt varit bättre än de flesta. Vem vet, kanske står Björn Wesström vid kaffeapparaten imorgon och påpekar för Karl-Erik Nilsson att det skulle varit frispark till AIK vid Göteborgs 2-3 och uppmanar till förbättring från domarkåren i fortsättningen. Ärligt talat vad tänker du med?
Citat:
Kom inte och jämför det med Djurgårdens IF - som i alla tider gått vår egen väg och kämpat i motvind. Vi är inte för fem öre intresserade av att vara kompis med förbundet och har aldrig varit.
Gått er egna väg? Vill du måla upp er som rebeller när det är tattare på söder som ni verkligen är? "Stockholms självutnämnda stolthet".
Citera
2016-04-12, 02:10
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tycker den här tråden har spårat ur fullständigt. Kan vi inte diskutera serieledarna lite mer?

Kan bli ett spännande derby om en vecka, bajen har inga ytterbackar och vi har sett giftiga ut på kanterna.

Mvh
Serieledarna
Ja, det var värst vad tråden sjunkit i nivå...

@ZlatanMania: ingen mening att argumentera med foliehattarna, skit i trollet!

OnT: Ja, vi har inga ytterbackar just nu, men det är en dryg vecka kvar till derbyt. Vi vet inte heller om vi får dispens att värva Boo Wiklander. Då har vi i alla fall en hyfsat rutinerad försvarsspelare att tillgå. I övrigt var det mycket välbehövligt med urladdningen mot HIF, trots att spelet kanske inte såg bländande ut - var väl i ärlighetens namn mycket HIF som var så sanslöst usla i försvarsspelet.

Men som vanligt känns derbyt fullständigt vidöppet. Den här gången får väl Djurgården ses som favoriter formmässigt, och det brukar inte vara så illa för Bajen.
Citera
2016-04-12, 03:13
Medlem
Tror att Elfsborg kommer visa sig väldigt starka en period framöver, inte omöjligt att de placerar sig riktigt bra i gruppspelet faktiskt. Det vore kul att se finalen live, tror att Elfsborg kommer slå AIK pga att de kan utnyttja deras svaga ytterbackar med sitt väldigt rörliga anfallsspel! 3-0 eller 3-1 tippar jag på.
Citera
2016-04-12, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rn.m
Tror att Elfsborg kommer visa sig väldigt starka en period framöver, inte omöjligt att de placerar sig riktigt bra i gruppspelet faktiskt. Det vore kul att se finalen live, tror att Elfsborg kommer slå AIK pga att de kan utnyttja deras svaga ytterbackar med sitt väldigt rörliga anfallsspel! 3-0 eller 3-1 tippar jag på.

?
Citera
2016-04-12, 04:35
Bannlyst
Ruggigt många intressanta matcher i nästa omgång.

Östersund-Häcken (vilka släpper in flest mål?)
Djurgården-Hammarby (kan Djurgården vinna ett derby?)
Elfsborg-Malmö (tredje raka torsken för MFF?)
IFK Norrköping-AIK (första matchen på Östgötaporten)
Helsingborg-Falkenberg (vilka är sämst i AS just nu?)
Citera
2016-04-12, 05:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Carlgren hoppar rakt in i Ankersen men tar samtidigt bollen. Vare sig frispark för AIK eller straff för IFK, ibland måste det vara okej att målvakten hamnar i närheten av en motspelare.

Har inte Allsvenskan inletts ovanligt målrikt och "underhållande" i år?

Antalet mål efter tre omgångar i AS sedan serien utökades:

58 mål 2008
51 mål 2009
52 mål 2010
62 mål 2011
58 mål 2012
52 mål 2013
58 mål 2014
56 mål 2015
80 mål 2016

1,00 mål mer per match jämfört med ifjol och 14 av 16 lag slår ligasnittet från 2011. Värst är Elfsborg (7-6) och Hammarby (7-6) med 4,33 mål per match. Sämst är Östersund (3-4) och Häcken (3-4) med 2,33 mål per match.
Citera
2016-04-12, 05:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
"Svenska Fotbollförbundet
Evenemangsgatan 31 Box 1216 SE-171 23 Solna"

Gnaget AIK samarbetar med svenska fotbollsförbundet och har gjort det hur många år som helst. Att dela arena och lokaler är ett samarbete i min värld. Självklart är det misstänksamt. Och att som en del andra då tro att gnaget skulle vara förfördelade av domarna anställda av samma förbund är bara löjeväckande.
Och domaren bor i Göteborg. Det tycker jag är häpnadsväckande
Citera
2016-04-12, 05:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Carlgren hoppar rakt in i Ankersen men tar samtidigt bollen. Vare sig frispark för AIK eller straff för IFK, ibland måste det vara okej att målvakten hamnar i närheten av en motspelare.

Har inte Allsvenskan inletts ovanligt målrikt och "underhållande" i år?
Straff??? Skämtar du eller?? Carlgren först på bollen med 10 fingrar!! Inte sett en klarare frispark än det
Citera
2016-04-12, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Och domaren bor i Göteborg. Det tycker jag är häpnadsväckande

Inflyttad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto