Skulle ha en efterrtt som var lite utver det vanliga p nyrsnatten. Valet fll p Bubbies, en glass i form av sm kakliknande bitar p ca. 80 g som tcks av ett skal av en rispasta enl. produktbeskrivningen. Dessa sm bitar kostar 79 kr fr fem stycken, ett ganska vl tilltaget pris alts vilket fick oss att tro att dessa skulle vara himelskt goda. Ngot frvnade tvingades vi konstatera att dessa var nst intill otliga. I frysk skick knnde man knappt ngon smak. D de ftt tina framtrdde smaken ngot mer men var fortfarande svag och togs ver av den konstiga smaken frn skalet. De hade en svampartad konsistens som var direkt motbjudande.
Skulle ha en efterrtt som var lite utver det vanliga p nyrsnatten. Valet fll p Bubbies, en glass i form av sm kakliknande bitar p ca. 80 g som tcks av ett skal av en rispasta enl. produktbeskrivningen. Dessa sm bitar kostar 79 kr fr fem stycken, ett ganska vl tilltaget pris alts vilket fick oss att tro att dessa skulle vara himelskt goda. Ngot frvnade tvingades vi konstatera att dessa var nst intill otliga. I frysk skick knnde man knappt ngon smak. D de ftt tina framtrdde smaken ngot mer men var fortfarande svag och togs ver av den konstiga smaken frn skalet. De hade en svampartad konsistens som var direkt motbjudande.
Ngon annnan som kppt den hr underliga varan?
Det r som mnga andra frysta bakverk man kper i affren - smaklst och svampigt.. tyvrr.
Du kanske skulle frklara att det r monchi du har tit.
Fr det du just skrev r sjlva mrket.(bubbies)
Tycker monchi r gott. Grymt att ta under sommaren.
Japaner r inte mycket fr att saker ska vara stt. S drfr smakar det inte s stt. Vilket jag tycker r helt ok med
Lade mrke till att att folk i min nrhet brjat prata och skriva om dessa Bubbies, s nu nr de kom till affren i stan tog jag tillfllet i akt att testa dem.
Det frsta som slog mig var priset - Bubbies kostar 20 kr/st eller fyra fr 75 kr. D pratar vi om vaniljglass med ett verdrag p totalt 80 gram. (Jmfrt med den dyra amerikanska Ben&Jerrys som kostar 50 kr fr 500 gram).
Glassen i sig r ju speciell, verdraget som omsluter vaniljglassen gr den lite spnnande och smaken p glassen var helt okej. Det r sjlva verdraget som r smaksatt i alla mjliga tnkbara smaker, s det finns garanterat ngon smak som passar alla.
Men priset frtar det hela, det knns helt enkelt inte vrt det p ngot stt...*
*
Antar att Bubbies kommer att bli en ny favorit fr de trendiga folket p Sdermalm, men det r en annan sak.
De ser intressanta ut, men nr jag sg den lilla frysdisken med dessa grejer i och sedan priset, s hoppade jag det.. aldrig att jag skulle betala tusenlappen per kilo eller liknande fr ngot som r lika stort som en strre jordgubbe.
Jag har inte prvat "Bubbies" specifikt, utan testade en annan variant av monchi frn en asiatisk importbutik. Jag gillade den och kan absolut tnka mig att ha ett gng hemma i olika smaker. Men aldrig att jag kper mngder av mrket "Bubbies", de r fr dyra.
.. aldrig att jag skulle betala tusenlappen per kilo eller liknande fr ngot som r lika stort som en strre jordgubbe.
Men du skulle kunna tnka dig att betala tusenlappen per kilo eller liknande fr ngot som r strre? 😉
OnT: Vi har asiatisk middag ikvll, med bubbies (eller monchi d?) till efterrtt. P Htorgshallen i Stockholm kostar de 30 spnn styck, vi har kpt tre stycken per person, s man fr testa ngra olika smaker. Ska bli spnnande. Antar att det r viktigt att de fr ligga framme en stund innan, hur lnge rekommenderas? terkommer kanske med recension efter ikvll.
Men du skulle kunna tnka dig att betala tusenlappen per kilo eller liknande fr ngot som r strre? 😉
OnT: Vi har asiatisk middag ikvll, med bubbies (eller monchi d?) till efterrtt. P Htorgshallen i Stockholm kostar de 30 spnn styck, vi har kpt tre stycken per person, s man fr testa ngra olika smaker. Ska bli spnnande. Antar att det r viktigt att de fr ligga framme en stund innan, hur lnge rekommenderas? terkommer kanske med recension efter ikvll.
Om de hade varit i storleken av en VW Golf, s hade jag nog kunnat tnka pynta en tusing eller tv.
Nu har ven jag hittat dom efter att ha letat med en bekant i ett halvr.
Jag gillar inte glass.
Igr smakade jag dom fr frsta gngen och jag kan inte bita i dom.. t dom idag ocks med ngra bekanta och alla reagerade p att jag inte kan ta en tugga av dom. Mste vara fel p mina tnder eller ngot
Tycker ju som sagt inte om glass och igr slngde jag tv halvor till och med. Men idag var jag inte lika mtt nr jag smakade och verdraget r galet gott s lnge man vljer rtt smak. Sedan ser dom s gulliga ut s man vill ju verkligen tycka att dom r godare n vad dom egentligen r.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!