2016-01-02, 20:58
Medlem
Skulle ha en efterrätt som var lite utöver det vanliga på nyårsnatten. Valet föll på ”Bubbies”, en glass i form av små kakliknande bitar på ca. 80 g som täcks av ett skal av en rispasta enl. produktbeskrivningen. Dessa små bitar kostar 79 kr för fem stycken, ett ganska väl tilltaget pris altså vilket fick oss att tro att dessa skulle vara himelskt goda. Något förvånade tvingades vi konstatera att dessa var näst intill oätliga. I frysk skick kännde man knappt någon smak. Då de fått tina framträdde smaken något mer men var fortfarande svag och togs över av den konstiga smaken från skalet. De hade en svampartad konsistens som var direkt motbjudande.

Någon annnan som köppt den här underliga varan?
Citera
2016-01-02, 21:44
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterLauritzon
Skulle ha en efterrätt som var lite utöver det vanliga på nyårsnatten. Valet föll på ”Bubbies”, en glass i form av små kakliknande bitar på ca. 80 g som täcks av ett skal av en rispasta enl. produktbeskrivningen. Dessa små bitar kostar 79 kr för fem stycken, ett ganska väl tilltaget pris altså vilket fick oss att tro att dessa skulle vara himelskt goda. Något förvånade tvingades vi konstatera att dessa var näst intill oätliga. I frysk skick kännde man knappt någon smak. Då de fått tina framträdde smaken något mer men var fortfarande svag och togs över av den konstiga smaken från skalet. De hade en svampartad konsistens som var direkt motbjudande.

Någon annnan som köppt den här underliga varan?
Det är som många andra frysta bakverk man köper i affären - smaklöst och svampigt.. tyvärr.
Citera
2016-01-03, 00:06
Medlem
RadikalFails avatar
Du kanske skulle förklara att det är monchi du har ätit.
För det du just skrev är själva märket.(bubbies)

Tycker monchi är gott. Grymt att äta under sommaren.
Japaner är inte mycket för att saker ska vara sött. Så därför smakar det inte så sött. Vilket jag tycker är helt ok med
Citera
2016-05-07, 17:38
Medlem
Vonraks avatar
Lade märke till att att folk i min närhet börjat prata och skriva om dessa Bubbies, så nu när de kom till affären i stan tog jag tillfället i akt att testa dem.

Det första som slog mig var priset - Bubbies kostar 20 kr/st eller fyra för 75 kr. Då pratar vi om vaniljglass med ett överdrag på totalt 80 gram. (Jämfört med den dyra amerikanska Ben&Jerrys som kostar 50 kr för 500 gram).

Glassen i sig är ju speciell, överdraget som omsluter vaniljglassen gör den lite spännande och smaken på glassen var helt okej. Det är själva överdraget som är smaksatt i alla möjliga tänkbara smaker, så det finns garanterat någon smak som passar alla.

Men priset förtar det hela, det känns helt enkelt inte värt det på något sätt...*

*
Citera
2016-05-07, 23:56
Medlem
Bertil85s avatar
Såg gott ut. Ska kolla efter dem nästa gång jag handlar.
Citera
2016-05-08, 11:46
Moderator
rotadents avatar
Det där var väl lite hett i slutet på förra sommaren? Såldes på några ställen i Stockholm vill jag minnas. Jag testade aldrig dock.
Citera
2016-05-09, 21:38
Medlem
FuriousRages avatar
De ser intressanta ut, men när jag såg den lilla frysdisken med dessa grejer i och sedan priset, så hoppade jag det.. aldrig att jag skulle betala tusenlappen per kilo eller liknande för något som är lika stort som en större jordgubbe.
Citera
2016-05-15, 12:29
Medlem
mogs avatar
Jag har inte prövat "Bubbies" specifikt, utan testade en annan variant av monchi från en asiatisk importbutik. Jag gillade den och kan absolut tänka mig att ha ett gäng hemma i olika smaker. Men aldrig att jag köper mängder av märket "Bubbies", de är för dyra.
Citera
2016-09-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
.. aldrig att jag skulle betala tusenlappen per kilo eller liknande för något som är lika stort som en större jordgubbe.

Men du skulle kunna tänka dig att betala tusenlappen per kilo eller liknande för något som är större? 😉

OnT: Vi har asiatisk middag ikväll, med bubbies (eller monchi då?) till efterrätt. På Hötorgshallen i Stockholm kostar de 30 spänn styck, vi har köpt tre stycken per person, så man får testa några olika smaker. Ska bli spännande. Antar att det är viktigt att de får ligga framme en stund innan, hur länge rekommenderas? Återkommer kanske med recension efter ikväll.
Citera
2016-09-10, 16:46
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GougeAway
Men du skulle kunna tänka dig att betala tusenlappen per kilo eller liknande för något som är större? 😉

OnT: Vi har asiatisk middag ikväll, med bubbies (eller monchi då?) till efterrätt. På Hötorgshallen i Stockholm kostar de 30 spänn styck, vi har köpt tre stycken per person, så man får testa några olika smaker. Ska bli spännande. Antar att det är viktigt att de får ligga framme en stund innan, hur länge rekommenderas? Återkommer kanske med recension efter ikväll.

Om de hade varit i storleken av en VW Golf, så hade jag nog kunnat tänka pynta en tusing eller två.
Citera
2017-06-24, 23:46
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Nu har även jag hittat dom efter att ha letat med en bekant i ett halvår.
Jag gillar inte glass.
Igår smakade jag dom för första gången och jag kan inte bita i dom.. åt dom idag också med några bekanta och alla reagerade på att jag inte kan ta en tugga av dom. Måste vara fel på mina tänder eller något
Tycker ju som sagt inte om glass och igår slängde jag två halvor till och med. Men idag var jag inte lika mätt när jag smakade och överdraget är galet gott så länge man väljer rätt smak. Sedan ser dom så gulliga ut så man vill ju verkligen tycka att dom är godare än vad dom egentligen är.
Citera
2017-07-18, 07:29
Medlem
FannyFruxos avatar
Har testat två stycken. De är absolut inte värda 20 kr/st. Överdraget var segt och smaklöst. Glassen inuti var god, men INTE värd 20 spänn för knappa 80 gram!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in