• 5
  • 6
2016-01-03, 12:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Om hon i fortsättningen skall cykla eller inte är inget som du är kapabel att avgöra, naturligtvis har det kunnat vara värre med påkört barn och liknande, nu brukar vi inte ha barn springandes på vår tomt, men man skall aldrig vara säker.

Vår garageuppfart har en längd av 14,5 meter mätt från garageporten till grindstolpen så det är ingen kort uppfart och det förvånar mig att taxibilen befann sig ca 8 meter in på uppfarten med sin bakre del, det var verkligen att backa in ordentligt.

Som någon nämde att han inte märkte krocken, med bagageluckan helt intryckt och trasiga baklysen så kan nog det inte undgå föraren, och genom sitt skrikande och utkastande av glåpord torde saken vara klar att chauffören har uppfattat sammanstötningen.

Det var nämligen inte en liten "pjutt" det var en rejäl "plutt"

Du har fått många goda råd och taxikillen ligger nog pyrt till om du är på det humöret. Vad i helvete gör en taxi åtta meter in på er tomt?

Gör en anmälan så snart som möjligt. Lycka till
Citera
2016-01-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Själv hade jag kontaktat mitt försäkringsbolag och berättat att min fru blivit påbackad av en taxi på vår uppfart, sen drog han.
I och med att han avvikit så har han tappat sin trovärdighet.

Det skulle jag ha kört på också, och hållit stenhårt på den historien.
Lite tokigt att man går ut på forum och skriver om hur det gick till bara. Försäkringsbolagens utredare är inga dumskallar och sitter ju och snokar på forum. Kanske inte för såna här småskador, men risken finns ju.
Citera
2016-01-03, 21:22
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
Det skulle jag ha kört på också, och hållit stenhårt på den historien.
Lite tokigt att man går ut på forum och skriver om hur det gick till bara. Försäkringsbolagens utredare är inga dumskallar och sitter ju och snokar på forum. Kanske inte för såna här småskador, men risken finns ju.

Det har ingen betydelse om försäkringsbolagen läser detta då vi inte har för avsikt att fabricera händelsen, vi vill så snart som möjligt lägga detta skit bakom oss, det får kosta den pengen som krävs för att det blir ett avslut på eländet.

Men en sak är säker det blir en grind vid vår uppfart så snart som det kan utföras, tycker inte om bommar och grindar, men i detta fall får vi göra ett undantag.

Tackar för alla kloka och okloka svar, de rent av oförskämda svaren kan behållas.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in