2020-04-24, 22:56
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Kan någon vara snäll och förklara i stora drag hur detta yttrar sig, fotfetish alltså?

Är det enbart att man tänder på fötter överlag, eller ska det göras saker med fötterna, eller motsvarar fötterna typ sexiga underkläder och ska fötterna vara rena och välskötta eller är det så olika så att det inte går att säga något generellt?

Jag märker att jag inte riktigt förstått vad det "går ut" på riktigt, så därför jag ber att att någon förklarar i stora drag

Finns mängder med varianter kring fotfetischism. Själv gillar jag välvårdade och välformade, gärna barfota, iförda ett par öppna högklackade skor, där man ser så mkt som möjligt av vristen.
Vissa andra gillar fötter i nylonstrumpor, vissa tänder på smutsiga fötter, andra på att tårna skall se ut på nåt speciellt sätt. Vidare finns det varianter vad gäller footjobs, foot worship, toesucking m.m.
Ett brett spektra alltså, och förmodligen en av de vanligaste ”fetischområdena” för män.
Som trogen porrkonsument sedan 30 år tillbaka, har jag även noterat en stor ökning i utbudet kring detta. Verkar vara en mycket populär kategori helt enkelt.
Citera
2020-04-24, 23:03
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Finns mängder med varianter kring fotfetischism. Själv gillar jag välvårdade och välformade, gärna barfota, iförda ett par öppna högklackade skor, där man ser så mkt som möjligt av vristen.
Vissa andra gillar fötter i nylonstrumpor, vissa tänder på smutsiga fötter, andra på att tårna skall se ut på nåt speciellt sätt. Vidare finns det varianter vad gäller footjobs, foot worship, toesucking m.m.
Ett brett spektra alltså, och förmodligen en av de vanligaste ”fetischområdena” för män.
Som trogen porrkonsument sedan 30 år tillbaka, har jag även noterat en stor ökning i utbudet kring detta. Verkar vara en mycket populär kategori helt enkelt.

Okej, tack
Ja, det låter som ett ganska brett "ämne", men då förstår jag till viss del i alla fall.

Men rent allmänt, är det vanligt att mannen blir tänd på enbart fötterna och vad han eventuellt gör med dom, och har "sex som vanligt" efter, eller är fötterna huvudsaken i själva sexet? Förstår att det ser väldigt olika ut, men frågan är i princip om kvinnan märker av något speciellt jämfört med en icke fot-fetischist, konstig fråga men kan inte formulera den bättre än så.
Citera
2020-04-25, 00:00
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Okej, tack
Ja, det låter som ett ganska brett "ämne", men då förstår jag till viss del i alla fall.

Men rent allmänt, är det vanligt att mannen blir tänd på enbart fötterna och vad han eventuellt gör med dom, och har "sex som vanligt" efter, eller är fötterna huvudsaken i själva sexet? Förstår att det ser väldigt olika ut, men frågan är i princip om kvinnan märker av något speciellt jämfört med en icke fot-fetischist, konstig fråga men kan inte formulera den bättre än så.

Svårt att svara på, säkert stor variation. Men kan svara för mig själv, som haft denna dragning sedan tonåren. Jag har haft sex med över hundra kvinnor, och det har aldrig skett utan att deras fötter fått spela en mer eller mindre betydelse i akten. Det är för mig ett nödvändigt inslag, sedan ”hur” kan variera.
Citera
2020-04-25, 00:11
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Svårt att svara på, säkert stor variation. Men kan svara för mig själv, som haft denna dragning sedan tonåren. Jag har haft sex med över hundra kvinnor, och det har aldrig skett utan att deras fötter fått spela en mer eller mindre betydelse i akten. Det är för mig ett nödvändigt inslag, sedan ”hur” kan variera.

Okej, får nog "guggla" på det och läsa lite mera.

En "vän" gillar fotmassage sådär allmänt som avslappning och lurade på om det var lämpligt att hitta någon med fot-fetisch för att kanske få lite sån ompyssling utöver sexet, utan att fötterna "tar över" hela upplevelsen...
Citera
2020-05-03, 11:05
Medlem
Citat:
Okej, tack

Fotfetishism är världens bredaste kink. Och många anser att det är fördömande att kalla det för en kink, men som sagt går det ju att göra det till en kink. Det om man tänker sig dominans och underkastelse med fötterna. Symboliskt har det i historien alltid varit att sätta foten på någon som ligger ner ett tecken på underkastelse vare sig man vill eller inte. Att trampa på någon med hela sin vikt är också en fetish med fötter eller skor. Men man kan luras av att det skulle ha något med dominans/underkastelse att göra är det svåra för de flesta att förstå i början. Det beror på att vår hjärna är en erogen zon som många andra områden på vår kropp stimmuleras inte bara sexuellt, utan mer behaglig och frigör ämnen i kroppen som skappar ett enormt tillfredställande. Problemet är nog att folk inte förstår kroppen och vår hjärna när det kommer till oss själva. Alla tror att allt är sex, vilket inte helt riktigt.

Det andra är ju förnedrings syfte med fötterna som dofter som känns obehaligt eller väldig behagligt, vilket är en mer fetish pryl som väcker liv. Dofter och sånt är ju afroditiska och därmed knytet upp till sex och kåtslag. Häri finns det också aspekter på dominans/underkastelse.

Hoppas du smälter detta och frågar mer så får du svar.
Ha det bra.
Citera
2020-05-03, 13:05
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattboy
Fotfetishism är världens bredaste kink. Och många anser att det är fördömande att kalla det för en kink, men som sagt går det ju att göra det till en kink. Det om man tänker sig dominans och underkastelse med fötterna. Symboliskt har det i historien alltid varit att sätta foten på någon som ligger ner ett tecken på underkastelse vare sig man vill eller inte. Att trampa på någon med hela sin vikt är också en fetish med fötter eller skor. Men man kan luras av att det skulle ha något med dominans/underkastelse att göra är det svåra för de flesta att förstå i början. Det beror på att vår hjärna är en erogen zon som många andra områden på vår kropp stimmuleras inte bara sexuellt, utan mer behaglig och frigör ämnen i kroppen som skappar ett enormt tillfredställande. Problemet är nog att folk inte förstår kroppen och vår hjärna när det kommer till oss själva. Alla tror att allt är sex, vilket inte helt riktigt.

Det andra är ju förnedrings syfte med fötterna som dofter som känns obehaligt eller väldig behagligt, vilket är en mer fetish pryl som väcker liv. Dofter och sånt är ju afroditiska och därmed knytet upp till sex och kåtslag. Häri finns det också aspekter på dominans/underkastelse.

Hoppas du smälter detta och frågar mer så får du svar.
Ha det bra.

Tack för svar

jag har kanske som en del andra trott att det mera handlade om att beundra fötterna hos en individ, att tycka att fötter är vackra och sensuella, men det kanske finns det också? Jag är en sån som gillar att få fötterna masserade bara för att det är avslappnande, och en kompis skojade och sa att jag borde hitta en man som gillar fötter. Men då är det på en helt annan nivå låter det som om jag förstår det hela rätt?
Citera
2020-05-04, 07:01
Medlem
Citat:
Tack för svar

jag har kanske som en del andra trott att det mera handlade om att beundra fötterna hos en individ, att tycka att fötter är vackra och sensuella, men det kanske finns det också? Jag är en sån som gillar att få fötterna masserade bara för att det är avslappnande, och en kompis skojade och sa att jag borde hitta en man som gillar fötter. Men då är det på en helt annan nivå låter det som om jag förstår det hela rätt?

Ja, det kan man säga. Alla som är fotfetishister gillar att små mysa med någons fötter. Det behöver heller inte vara ens partners fötter utan helt enkelt en god väns fötter. Alla människor tycker att fötter kan vara vackra och sköna men inte ha en dragning till annat än bara se dem.

Men vi andra tokstollar får sådan starka vibbar att vi blir berusade av att se dem och knappt stå upprätt.
:-))
Citera
2020-05-05, 10:59
Medlem
Nylonfotfetischists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattboy
Ja, det kan man säga. Alla som är fotfetishister gillar att små mysa med någons fötter. Det behöver heller inte vara ens partners fötter utan helt enkelt en god väns fötter. Alla människor tycker att fötter kan vara vackra och sköna men inte ha en dragning till annat än bara se dem.

Men vi andra tokstollar får sådan starka vibbar att vi blir berusade av att se dem och knappt stå upprätt.
:-))
Jag kan bara hålla med dig om att det är så. Men som det framgår av mitt nick så gillar jag kvinnors nylonklädda fötter och tår som är en del fotfetish världen . Och vi som älskar kvinnors fötter är ju olika efter som en del nakna fötter och andra nylonklädda. Jag hoppas att alla som gillar kvinnors fötter verkligen njuter att det
Citera
2020-05-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nylonfotfetischist
Jag kan bara hålla med dig om att det är så. Men som det framgår av mitt nick så gillar jag kvinnors nylonklädda fötter och tår som är en del fotfetish världen . Och vi som älskar kvinnors fötter är ju olika efter som en del nakna fötter och andra nylonklädda. Jag hoppas att alla som gillar kvinnors fötter verkligen njuter att det

Vi har alla preferenser i vår fotfetish och där kan jag - och säkert flera andra för den delen ibland häpna över att vi är så olika egentligen. Det kan skapa svårigheter för många kvinnor att förstå fotfetisher och skapa ett erotiskt intresse på olika sätt för båda två.

Många har svårt att snacka om vad man tycker om och inte, vilket kan skapa negativa vibbar hos en del.
Detta är ett problem för alla. Det gör fetishen svår för många.

Jag är också helt tokig i nylonstrumpor, men jag känner att jag måste lägga band på mig ibland för att inte låta för desperat och galen. Det fungerar bra i början sedan kan man systematisk gå in den underbara världen av nylonstrumpor.
Citera
2020-05-21, 14:06
Medlem
Det finna med fotfetish är den stora bredden och vad olika vi är. En sak som det inte snackats så mycket om i denna tråd är ju tramplingen och trampling som sådan är bred den också.

Fotfetishism och trampling hör ihop och går tillsammans ofta hos de flesta. Det finns ju dem som bara diggar fötter men kan inte tänka sig trampling kontra dem som bara tänker trampling och har inget med själva fötterna att göra. Det är oftast skor, stövlar, skridskor både med rull - och skena, hjul och liknande det handlar om, samt smärta i mängder. Några önskar eller fantiserar om att dö andra att plågas i timmar. Här ser man ju ett gränsland mellan realism och fantasi. Där många vet med sig att de är allt för orealistiska och är i en fantasivärld som aldrig kan bli verklighet.

Jag själv hänger i båda juvelerna, så att säga i fotdyrkan och trampling för viktens skull. Nästa ingång är dominans, underkastelse och förnedring. Det är nu blir ännu svårare. För det är många som inte kan gå in i rollen som ugis och hantera förnedring. Helt enkelt är många bara fetisher i en relation med henne och hennes fötter på ett visst sätt eller inte ens det.

För att klara av en utlevnad med fetish krävs en mycket god kamratskap med en eller flera eller i en klassisk relation med kvinna där öppenhet stimmuleras och uppmuntras. Som vuxen och den styrande moralen är det knappast lättare idag än det var förr. Även om det har kommit in liberala tankesätt så tror jag folk sliter mycket kring sin fetish speciellt fotfetishism och trampling.
Senast redigerad av Mattboy 2020-05-21 kl. 14:09.
Citera
2020-11-07, 12:46
Medlem
Fotsulor mot fotsulor

Hej.
Undrar om det finns fler än jag som tycker det är sexigt att se på två tjejer som sitter mitt emot varandra barfota och pressar fotsulorna mot varandras eller länkar ihop tårna ? Sexigast med målade tånaglar :-)
Vore kul att höra vad andra tycker, särskilt vad tjejer anser om detta.

Mvh
Citera
2020-11-07, 12:51
Medlem
Rospigg1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Footsy
Hej.
Undrar om det finns fler än jag som tycker det är sexigt att se på två tjejer som sitter mitt emot varandra barfota och pressar fotsulorna mot varandras eller länkar ihop tårna ? Sexigast med målade tånaglar :-)
Vore kul att höra vad andra tycker, särskilt vad tjejer anser om detta.

Mvh
Fötter är bara äckligt, trycker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in