• 1
  • 2
2015-12-31, 11:30
Medlem
gato12s avatar
Trffade en (manlig) polis hromdagen som hade svart nagellack. Inte avskavt gammalt utan tjockt pstruket p i vrigt prydliga naglar. Bda handryggarna var fr vrigt tatuerade i nt slags fornnordiskt/BM aktigt.
Annars sg han helt normal ut, kort hr. Och vldigt sjyst och vnlig p alla stt. Kunde vl varit mellan 30 och 40 ldersmssigt.

Men jag har haft svrt att slppa det hr med det svarta nagellacket.

Har ni nnsin sett en polis som har det? I sin yrkesutvning allts, inte i nt slags festsammanhang.
Senast redigerad av gato12 2015-12-31 kl. 11:49.
Citera
2015-12-31, 11:33
Medlem
gato12s avatar
Jag vill understryka att jag allts inte lgger ngon som helst moraliskt vrdering i detta, men jag mste erknna att jag hade svrt att slita blicken frn hans hnder...
Citera
2015-12-31, 11:34
Medlem
Jag har inte tnkt p det iallafall, och skulle vl inte lgga nn strre vrdering i det slnge vederbrande polis hller sina lackerade tassar ifrn mig
Citera
2015-12-31, 11:37
Medlem
TheGrimComedians avatar
Det dr lter extremt mrkligt. Varfr svart nagellack p en snut? Hade inte brytt mig, men hade som du brjat fundera.
Citera
2015-12-31, 11:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag har inte tnkt p det iallafall, och skulle vl inte lgga nn strre vrdering i det slnge vederbrande polis hller sina lackerade tassar ifrn mig
Har du sett ngon med s pass synliga tatueringar d? Det mste ju nstan vara p handryggen eller p halsen (eller i ansiktet) om man ska dem nr de jobbar...

Undrar om polisen har ngra regler fr det hr centralt egentligen...?
Citera
2015-12-31, 11:40
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGrimComedian
Det dr lter extremt mrkligt. Varfr svart nagellack p en snut? Hade inte brytt mig, men hade som du brjat fundera.
Joo tack. hade vldiga problem med att inte kommentera det hela...
Citera
2015-12-31, 11:46
Medlem
Teleslingas avatar
Jag tycker det r helt opassande fr en statstjnsteman i sin tjnsteutvning. En polisman representerar en myndighet och ska frhlla sig neutral. Att som man bra nagellack r ondigt och kan verka provocerande p vissa mnniskor. Vad han gr p fritiden r dock en helt annan frga och inget som ngon har med att gra.

I samband med julhelgen var jag p systembolaget och observerade d en kassrska totalt sndertatuerad p hela armarna i allskns frger. Trkigt eftersom hon var naturligt vacker! Vidrig trend att envar och alla ska frstra sina kroppar med blck. Undrar hur lnge det modet kommer att best..folk kommer bara att skaka p huvudet t det om ett tag.
Citera
2015-12-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har du sett ngon med s pass synliga tatueringar d? Det mste ju nstan vara p handryggen eller p halsen (eller i ansiktet) om man ska dem nr de jobbar...

Jod, nn p hals och hnder har man vl sett, men speciellt vanligt r det vl inte skulle jag tippa p.
Citera
2015-12-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Det str en nog relativt fritt att tatuera sig s lnge det inte r typ hakkors eller liknande. En knd polis med tatueringar r ju "Doktorn":

https://pbs.twimg.com/media/B11VBh_IYAAbdSa.jpg

https://static.radioplay.se/img/crop...6d0e6da7bf.jpg
Citera
2015-12-31, 13:21
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det str en nog relativt fritt att tatuera sig s lnge det inte r typ hakkors eller liknande. En knd polis med tatueringar r ju "Doktorn":
Men tatueringar i sllskap med svart nagellack torde vara mer ovanligt?
Citera
2015-12-31, 13:25
Medlem
Fullstndigt t helvete! Vissa yrkesgrupper krver kldkoder och ett yttre som r "normalt" och frtroendeingivande. Svenska samhllet krackelerar p mnga fronter och detta r ytterligare ett tecken p det. Det hr ska vl spegla att alla ska f vara som de vill och alla ska kunna umgs ver alla grnser. Mysigt i teorin - ungefr som i Fantomen dr han har en som kallas fr Eden dr Zebror och antiloper gr sida vid sida med tigrar och lejon. I Sverige vller det in kaosfolk och mnga tror att det ska fungera som Fantomens Eden. En manlig polis med svarta naglar speglar skiten klockrent!
Citera
2015-12-31, 13:26
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elljus15
Fullstndigt t helvete! Vissa yrkesgrupper krver kldkoder och ett yttre som r "normalt" och frtroendeingivande. Svenska samhllet krackelerar p mnga fronter och detta r ytterligare ett tecken p det. Det hr ska vl spegla att alla ska f vara som de vill och alla ska kunna umgs ver alla grnser. Mysigt i teorin - ungefr som i Fantomen dr han har en som kallas fr Eden dr Zebror och antiloper gr sida vid sida med tigrar och lejon. I Sverige vller det in kaosfolk och mnga tror att det ska fungera som Fantomens Eden. En manlig polis med svarta naglar speglar skiten klockrent!
Detta!

Samt mitt inlgg ovan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här