• 1
  • 2
2015-12-31, 11:30
Medlem
gato12s avatar
Träffade en (manlig) polis häromdagen som hade svart nagellack. Inte avskavt gammalt utan tjockt påstruket på i övrigt prydliga naglar. Båda handryggarna var för övrigt tatuerade i nåt slags fornnordiskt/BM aktigt.
Annars såg han helt normal ut, kort hår. Och väldigt sjyst och vänlig på alla sätt. Kunde väl varit mellan 30 och 40 åldersmässigt.

Men jag har haft svårt att släppa det här med det svarta nagellacket.

Har ni nånsin sett en polis som har det? I sin yrkesutövning alltså, inte i nåt slags festsammanhang.
Senast redigerad av gato12 2015-12-31 kl. 11:49.
Citera
2015-12-31, 11:33
Medlem
gato12s avatar
Jag vill understryka att jag alltså inte lägger någon som helst moraliskt värdering i detta, men jag måste erkänna att jag hade svårt att slita blicken från hans händer...
Citera
2015-12-31, 11:34
Medlem
Jag har inte tänkt på det iallafall, och skulle väl inte lägga nån större värdering i det sålänge vederbörande polis håller sina lackerade tassar ifrån mig
Citera
2015-12-31, 11:37
Medlem
TheGrimComedians avatar
Det där låter extremt märkligt. Varför svart nagellack på en snut? Hade inte brytt mig, men hade som du börjat fundera.
Citera
2015-12-31, 11:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag har inte tänkt på det iallafall, och skulle väl inte lägga nån större värdering i det sålänge vederbörande polis håller sina lackerade tassar ifrån mig
Har du sett någon med så pass synliga tatueringar då? Det måste ju nästan vara på handryggen eller på halsen (eller i ansiktet) om man ska dem när de jobbar...

Undrar om polisen har några regler för det här centralt egentligen...?
Citera
2015-12-31, 11:40
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGrimComedian
Det där låter extremt märkligt. Varför svart nagellack på en snut? Hade inte brytt mig, men hade som du börjat fundera.
Joo tack. hade väldiga problem med att inte kommentera det hela...
Citera
2015-12-31, 11:46
Medlem
Teleslingas avatar
Jag tycker det är helt opassande för en statstjänsteman i sin tjänsteutövning. En polisman representerar en myndighet och ska förhålla sig neutral. Att som man bära nagellack är onödigt och kan verka provocerande på vissa människor. Vad han gör på fritiden är dock en helt annan fråga och inget som någon har med att göra.

I samband med julhelgen var jag på systembolaget och observerade då en kassörska totalt söndertatuerad på hela armarna i allsköns färger. Tråkigt eftersom hon var naturligt vacker! Vidrig trend att envar och alla ska förstöra sina kroppar med bläck. Undrar hur länge det modet kommer att bestå..folk kommer bara att skaka på huvudet åt det om ett tag.
Citera
2015-12-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har du sett någon med så pass synliga tatueringar då? Det måste ju nästan vara på handryggen eller på halsen (eller i ansiktet) om man ska dem när de jobbar...

Jodå, nån på hals och händer har man väl sett, men speciellt vanligt är det väl inte skulle jag tippa på.
Citera
2015-12-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Det står en nog relativt fritt att tatuera sig så länge det inte är typ hakkors eller liknande. En känd polis med tatueringar är ju "Doktorn":

https://pbs.twimg.com/media/B11VBh_IYAAbdSa.jpg

https://static.radioplay.se/img/crop...6d0e6da7bf.jpg
Citera
2015-12-31, 13:21
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det står en nog relativt fritt att tatuera sig så länge det inte är typ hakkors eller liknande. En känd polis med tatueringar är ju "Doktorn":
Men tatueringar i sällskap med svart nagellack torde vara mer ovanligt?
Citera
2015-12-31, 13:25
Medlem
Fullständigt åt helvete! Vissa yrkesgrupper kräver klädkoder och ett yttre som är "normalt" och förtroendeingivande. Svenska samhället krackelerar på många fronter och detta är ytterligare ett tecken på det. Det här ska väl spegla att alla ska få vara som de vill och alla ska kunna umgås över alla gränser. Mysigt i teorin - ungefär som i Fantomen där han har en ö som kallas för Eden där Zebror och antiloper går sida vid sida med tigrar och lejon. I Sverige väller det in kaosfolk och många tror att det ska fungera som Fantomens Eden. En manlig polis med svarta naglar speglar skiten klockrent!
Citera
2015-12-31, 13:26
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elljus15
Fullständigt åt helvete! Vissa yrkesgrupper kräver klädkoder och ett yttre som är "normalt" och förtroendeingivande. Svenska samhället krackelerar på många fronter och detta är ytterligare ett tecken på det. Det här ska väl spegla att alla ska få vara som de vill och alla ska kunna umgås över alla gränser. Mysigt i teorin - ungefär som i Fantomen där han har en ö som kallas för Eden där Zebror och antiloper går sida vid sida med tigrar och lejon. I Sverige väller det in kaosfolk och många tror att det ska fungera som Fantomens Eden. En manlig polis med svarta naglar speglar skiten klockrent!
Detta!

Samt mitt inlägg ovan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här