• 1
  • 2
2015-12-30, 18:43
Medlem
Jag säger det här och nu för att inte behöva säga det igen. Detta ska inte läsas som ett försök att misskreditera allt som alla förintelserevisionister säger, utan enbart som en liten rättning av ett enligt mitt fynd felaktigt påstående. På Metapedia finns en artikel som tycks påstå att förintelsen som den numera vanligen beskrivs inte finns med i äldre (närmare bestämt före sjuttiotalet) uppslagsverk. http://sv.metapedia.org/wiki/F%C3%B6...i_uppslagsverk Problemet är bara att jag faktiskt funnit ett äldre uppslagsverk som beskriver detta. Uppslagsverket heter Lilla Focus och är enligt titelbladet från 1961, men jag har förvisso inte gjort någon Kol-14 datering av boken, så det kan kanske ändå rör sig om en förfalskning. Under uppslagsordet "nazism" (finns i denna upplaga på sidan 582) nämns det nämligen att bland annat "cirka 6 miljoner judar" blev dödade av anhängarna till den tyska förgreningen av rörelsen den beskriver. Förvisso nämns här ingenting om några gaskammare eller att handlingen skulle ha haft något särskilt namn, men ändå känns Metapediaartikeln så att säga ändå lite tveksam efter detta. Men jag har som sagt inte direkt gjort någon Kol-14 datering av boken, så det kanske ändå är ett falsarium.
Senast redigerad av 12Dagge 2015-12-30 kl. 18:49.
Citera
2015-12-31, 10:28
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12Dagge
Jag säger det här och nu för att inte behöva säga det igen. Detta ska inte läsas som ett försök att misskreditera allt som alla förintelserevisionister säger, utan enbart som en liten rättning av ett enligt mitt fynd felaktigt påstående. På Metapedia finns en artikel som tycks påstå att förintelsen som den numera vanligen beskrivs inte finns med i äldre (närmare bestämt före sjuttiotalet) uppslagsverk. http://sv.metapedia.org/wiki/F%C3%B6...i_uppslagsverk Problemet är bara att jag faktiskt funnit ett äldre uppslagsverk som beskriver detta. Uppslagsverket heter Lilla Focus och är enligt titelbladet från 1961, men jag har förvisso inte gjort någon Kol-14 datering av boken, så det kan kanske ändå rör sig om en förfalskning. Under uppslagsordet "nazism" (finns i denna upplaga på sidan 582) nämns det nämligen att bland annat "cirka 6 miljoner judar" blev dödade av anhängarna till den tyska förgreningen av rörelsen den beskriver. Förvisso nämns här ingenting om några gaskammare eller att handlingen skulle ha haft något särskilt namn, men ändå känns Metapediaartikeln så att säga ändå lite tveksam efter detta. Men jag har som sagt inte direkt gjort någon Kol-14 datering av boken, så det kanske ändå är ett falsarium.

Grattis Dagge! Du har upptäckte ett fel. Mycket riktigt med din ironiska kommentar om "lilla focus" så kommer de inte erkänna det som bevis för metapedia har fel! LOL.

Det är förnekarnas Akilles häl, det med checka upp bakgrundsfakta. Det är ofta man checkar upp fakta från förnekarna. Så visar det inte stämma alls. Sist hade vi diskussion om "balls bilder", som visar inte stämma alls. Ball hade skurit av de viktigaste bitarna på bilderna. Där fått att inga spår av massakern syntes.

Så det är typiskt förnekare att göra så. De förvränger fakta, på det viset få det låter övertygande. Men sätter man sig in i det, så visar det sig snabbt det stämmer så bra med förintelsen skedde.

Jag blide tveksam när jag läste en bok skriven av Germar Rudolf. Där fanns fakta som jag ifrågasatte, så jag frågade min mentor. Han nämnde det stämmer inte alls... Alltså kunde jag inte lita på vad Germar Rudolf skrev. Sedan genom åren dyker mer o mer upp, hans bok har massor med förvrängda fakta. Allt för att få sin story trovärdig?? Kan säga han blide aldrig godkänd av någon institut.

Så undersöker du mer av förnekarnas fakta, så lär du upptäcka hur mycket de förvränger. Allt för att få sin story låta trovärdig. ...
Citera
2015-12-31, 12:06
Medlem
Citat:
Problemet är bara att jag faktiskt funnit ett äldre uppslagsverk som beskriver detta. Uppslagsverket heter Lilla Focus och är enligt titelbladet från 1961, men jag har förvisso inte gjort någon Kol-14 datering av boken, så det kan kanske ändå rör sig om en förfalskning.

Gavs inte Lilla (och i och för sig Stora) Focus ut av Bonnierskoncernen ?? Dvs varning för förvanskning av sanningen
Citera
2015-12-31, 12:41
Medlem
Citat:
[...]
På Metapedia finns en artikel som tycks påstå att förintelsen som den numera vanligen beskrivs inte finns med i äldre (närmare bestämt före sjuttiotalet) uppslagsverk.

Vad "tycks", om man citerar och läser vad Metamedia skriver? :

Citat:
Det har från revisionistiskt håll påpekats att ordet Förintelsen inte förekommer i uppslagsverk förrän i slutet av 1970-talet. I referensböcker, uppslagverk, skolböcker, historieböcker, tidningsartiklar och annan skriftlig dokumentation existerar inte begreppet.
http://sv.metapedia.org/wiki/F%C3%B6...i_uppslagsverk

"...ordet Förintelsen inte förekommer..." Blir det nån egentlig skillnad till din beskrivning från Lilla Focus 1961? :

Citat:
Förvisso nämns här ingenting om några gaskammare eller att handlingen skulle ha haft något särskilt namn, men ändå känns Metapediaartikeln så att säga ändå lite tveksam efter detta.

ordet Förintelsen (metapedia) nämns "förvisso" inte, och har ingen egen artikel i 1961 års Lilla Focus.

Blir någon så att säga ändå lite tveksam till dina påståenden...efter detta?

Betänk Herkulesbigs lärdom:

Citat:
Så undersöker du mer av förnekarnas fakta, så lär du upptäcka hur mycket de förvränger. Allt för att få sin story låta trovärdig. ...
(FB) Ett påstående som ni revisionister ibland kommer med som tycks vara felaktigt

Pot Calling?

https://sv.glosbe.com/en/sv/pot%20ca...kettle%20black

Den som gräver grop...osv
http://www.aftonbladet.se/wendela/fa...cle10605967.ab

.........

Har förintelsen som begrepp en egen historia - när fick den ett stort F, t ex?

Det har från revisionistiskt håll påpekats att Förintelsen inte hade dagens religiösa aura förrän efter sexdagarskriget (ibland beskrivet som sjudagarskriget - googla!!!), efter vilket det ansågs påkallat att mobilisera sympatier för ett hotat Israel..,

Citat:
Helena Kalisz som 1969 emigrerade från Polen till Sverige. I går tände hon ljus för att minnas.
– Jag kastades ut från Polen för att jag var jude då antisemitismen spreds i samband med sjudagarskriget. Det är otroligt viktig att inte glömma Förintelsen och sprida information om det hemska som inträffade vidare till nästa generation, och att de i sin tur för det vidare till nästa för att inte glömma, säger hon.
http://www.svd.se/forintelsens-offer-hedrades

Här är en historik:
Contemporary Responses to the Holocaust
https://books.google.se/books?id=fNY...page&q&f=false

Jfr årtalen 1961 (Eichmann trial) och 1967 (Six Day War)!!!

Alltså inte bara från revis-håll:
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Edit:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Enligt Norman Finkelstein började lögnerna först på allvar att mobiliseras efter 6-dagarskriget, på 1060-talet.
Det skall stå 1960-talet...
(FB) När började lögnerna? (förintelserevisionism/mod)

Från tråden:

Replik i samma tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Pratar verkligen Finklestein om "lögner"? I Förintelseindustrin menar han att uppmärksamheten kring Förintelsen tog fart på allvar efter Sexdagarskriget, men jag kan mig inte minnas att han menar att de är lögner. Kan ha fel dock.

Liknande ämne:
(FB) Vad lärs egentligen ut i skolan?
[
#40 i den tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Tackar! Väldigt intressant att se att lägrena inte togs upp i boken från början av 60-talet (jag utgår från att boken i övrigt behandlade bl.a. andra världskriget?) Ännu ett tecken på att Shoah-mytologiseringen inte kom igång på riktigt förrän sexdagarskriget 1967. Står det någonting öht om nazisternas judeförföljelser? Nämns någon judisk dödssiffra?

Samma ämne berörs här:

(FB) Förintelsen då och nu - en jämförelse
Citera
2015-12-31, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Vad "tycks", om man citerar och läser vad Metamedia skriver? :

http://sv.metapedia.org/wiki/F%C3%B6...i_uppslagsverk

"...ordet Förintelsen inte förekommer..." Blir det nån egentlig skillnad till din beskrivning från Lilla Focus 1961? :

ordet Förintelsen (metapedia) nämns "förvisso" inte, och har ingen egen artikel i 1961 års Lilla Focus.

Blir någon så att säga ändå lite tveksam till dina påståenden...efter detta?

Betänk Herkulesbigs lärdom:

(FB) Ett påstående som ni revisionister ibland kommer med som tycks vara felaktigt

Pot Calling?

https://sv.glosbe.com/en/sv/pot%20ca...kettle%20black

Den som gräver grop...osv
http://www.aftonbladet.se/wendela/fa...cle10605967.ab

.........

Har förintelsen som begrepp en egen historia - när fick den ett stort F, t ex?

Det har från revisionistiskt håll påpekats att Förintelsen inte hade dagens religiösa aura förrän efter sexdagarskriget (ibland beskrivet som sjudagarskriget - googla!!!), efter vilket det ansågs påkallat att mobilisera sympatier för ett hotat Israel..,

http://www.svd.se/forintelsens-offer-hedrades

Här är en historik:
Contemporary Responses to the Holocaust
https://books.google.se/books?id=fNY...page&q&f=false

Jfr årtalen 1961 (Eichmann trial) och 1967 (Six Day War)!!!

Alltså inte bara från revis-håll:

Från tråden:

Replik i samma tråd:

Liknande ämne:
[
#40 i den tråden:

Samma ämne berörs här:

(FB) Förintelsen då och nu - en jämförelse
Det du säger om benämningen "förintelsen" må stämma, men att det som etablerad benämning på den allmänna politiken mot judarna i Hitlers Tyskland är en efterhandskonstruktion har jag dock inte sett någon förneka. För bara för att något som inte tidigare har haft ett namn får ett namn betyder det inte att händelsen inte fanns i det allmänna medvetandet innan, utan enbart att det inte hade just det namnet.
Citera
2016-06-17, 22:44
Medlem
Mycket märklig diskussion i den här tråden.

I boken Bakom stålvallen av Arvid Fredborg (utgiven 1943) skrivs det rent ut att Nazityskland har avrättat över två miljoner judar. En siffra som antagligen var korrekt när boken skrevs.
I en bokserie om andra världskriget (utgiven under och strax efter kriget) skrivs siffran sex miljoner dödade judar flera gånger. Där publiceras också bilder från lägren, inklusive krematorieugnar med kremerat innehåll.
I krigsrättegångarna efter kriget togs detta brott mot mänskligheten upp, och de åtalade nazisterna förnekade inte att detta dödande verkligen hade utförts.

Vad har det för betydelse vad dessa brott kallas vid olika tidpunkter? Det viktiga är väl att de har ägt rum.

Eller....
Citera
2016-06-22, 01:38
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana

Vad har det för betydelse vad dessa brott kallas vid olika tidpunkter? Det viktiga är väl att de har ägt rum.

Eller....

Du har helt rätt. Förintelsen kunde hetat precis vad som helst, det är inte namnet som förnekas utan som du själv säger själva händelsen. Om denna händelse har det skrivits om i flertalet böcker före 70-talet. Vet faktiskt inte när begreppet blev etablerat.

Så oavsett vad ett uppslagsverk eller historiebok berättar om förintelsen så betraktas innehålllet som ett påhitt, en myt, en konspiration. Några bevis för att så skulle vara fallet har dock aldrig presenterats.
Citera
2016-06-22, 01:44
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb

Erleb, vilka var lögnerna som Finkelstein pekade ut?
Citera
2016-06-22, 17:23
Medlem
KABUNs avatar
Citat:

Eller....

Det sorgliga är ju bara att de mer än 200 000 romerna som nazisterna också förintade i dödslägren inte får räknas in i Förintelsen. Googla: https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rintelsen

Det är skillnad på folk och folk nämligen. Judarna har lyckats ta patent på "Förintelsen" och den som räknar in även romerna stämplas obönhörligen som förintelseförnekare.
Citera
2016-06-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Det sorgliga är ju bara att de mer än 200 000 romerna som nazisterna också förintade i dödslägren inte får räknas in i Förintelsen. Googla: https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rintelsen

Det är skillnad på folk och folk nämligen. Judarna har lyckats ta patent på "Förintelsen" och den som räknar in även romerna stämplas obönhörligen som förintelseförnekare.

Enligt vem ??
Citera
2016-06-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN

Bevis på detta, tack!
I Wikipedia-artikeln som du hänvisar till står ingenting om detta, tvärtom står det att många räknar in avrättade romer, ryssar, polacker, homosexuella...(osv), och att summan avrättade i Förintelsen då blir hela 11 miljoner.
Citera
2016-06-25, 19:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Mycket märklig diskussion i den här tråden.

I boken Bakom stålvallen av Arvid Fredborg (utgiven 1943) skrivs det rent ut att Nazityskland har avrättat över två miljoner judar. En siffra som antagligen var korrekt när boken skrevs.
I en bokserie om andra världskriget (utgiven under och strax efter kriget) skrivs siffran sex miljoner dödade judar flera gånger. Där publiceras också bilder från lägren, inklusive krematorieugnar med kremerat innehåll.
I krigsrättegångarna efter kriget togs detta brott mot mänskligheten upp, och de åtalade nazisterna förnekade inte att detta dödande verkligen hade utförts.

Eller....
Finns många intressanta storyn ta upp, om upptäckterna som kom fram under krigets gång. Bland annat Kurt Gerstein, som är ett tungt vittne. Men också en sjuksköterska som hörde en sårad soldats berättelse, om just gasningen. Men bägge blide svår betro för den osannolika historien.

Inte blide det bättre sedan att tyska officerare berättade om det under engelsk fångenskap,helt ovetande allt spelades in på skivor o skrevs ner. I så det kallade "trentpark". Där bland annat en amiral berättade att han hörde Himmlers tal i posen, om just avliva judarna. Himmlers tal i posen blide också en tungt bevis. Om att de skulle utrota judarna från jordens yta.

En höjdare är när en av 20 juli attentats männen avslöjar om morden i öst Vilket fick Roland Freisler flyga upp luften. Det är bekräftat om morden i lägren, men inte vilken av dem.
Ulrich Wilhelm Graf Schwerin von Schwanenfeld

Men givetvis är alltihop en konspiration av sionister, hur de nu har lyckats med det
Senast redigerad av Herkulesbig 2016-06-25 kl. 20:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in