Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-11, 00:07
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Finns många intressanta storyn ta upp, om upptäckterna som kom fram under krigets gång. Bland annat Kurt Gerstein, som är ett tungt vittne. Men också en sjuksköterska som hörde en sårad soldats berättelse, om just gasningen. Men bägge blide svår betro för den osannolika historien.

Inte blide det bättre sedan att tyska officerare berättade om det under engelsk fångenskap,helt ovetande allt spelades in på skivor o skrevs ner. I så det kallade "trentpark". Där bland annat en amiral berättade att han hörde Himmlers tal i posen, om just avliva judarna. Himmlers tal i posen blide också en tungt bevis. Om att de skulle utrota judarna från jordens yta.

En höjdare är när en av 20 juli attentats männen avslöjar om morden i öst Vilket fick Roland Freisler flyga upp luften. Det är bekräftat om morden i lägren, men inte vilken av dem.
Ulrich Wilhelm Graf Schwerin von Schwanenfeld

Men givetvis är alltihop en konspiration av sionister, hur de nu har lyckats med det

Trent Park-dokumenten har vi ju alla hört talas om, de har mig veterligen aldrig använts i några rättegångar.

Den officiella orsaken till detta är att inspelningar av denna typ strider mot Genévekonventionen,
och det må vara hänt, men jag tror att det helt enkelt inte finns några inspelningar som kan bekräfta texten och att det är därför dokumenten aldrig åberopats.

Detta är problemet med en stor del av bevisningen; så fort man kommer till något konkret är det alltid något lurt eller något som saknas.
Citera
2016-07-11, 14:55
  #14
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Trent Park-dokumenten har vi ju alla hört talas om, de har mig veterligen aldrig använts i några rättegångar.

Är det medverkan i en rättegång som är ditt rättesnöre i livet?
Om en person berättar om något han varit med om så avfärdar du hans erfarenheter med att de inte närvarit i en rättegång.

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Den officiella orsaken till detta är att inspelningar av denna typ strider mot Genévekonventionen,

Är det så? Är det förbjudet att spela in fångars samtal enl Genevekonventionen?
Har du torrt på fötterna här?

Tredje Genèvekonventionen omfattar bl.a. följande regler för krigsfångar:

De skall alltid behandlas humant, de får inte misshandlas kroppsligen eller psykiskt.
De är enbart skyldiga att uppge namn, grad, födelsedatum och registreringsnummer.
Krigsfångeläger skall vara utmärkt med "POW", "Prisoner of War" eller "PG" (Prisonners de Guerre)
Anhöriga skall underrättas inom en vecka från att soldaten tagits tillfånga.
De har rätt till brevkontakt och får ta emot paket. Brev och paket kan förmedlas av Röda Korset som en neutral part.
Röda Korset har rätt att besöka alla krigsfångar för att se till att tredje Genèvekonventionen följs.
De skall erbjudas att resa hem efter konfliktens upphörande.


Jag är alls ingen expert men när jag googlade så fann jag ovanstående text om krigsfångar i wikipedia och Genevekonventionen. Finns det annat jag missade?


/VV
__________________
Senast redigerad av Vänlige Viktor 2016-07-11 kl. 15:01.
Citera
2016-07-11, 17:27
  #15
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Trent Park-dokumenten har vi ju alla hört talas om, de har mig veterligen aldrig använts i några rättegångar.

Den officiella orsaken till detta är att inspelningar av denna typ strider mot Genévekonventionen,
och det må vara hänt, men jag tror att det helt enkelt inte finns några inspelningar som kan bekräfta texten och att det är därför dokumenten aldrig åberopats.

Detta är problemet med en stor del av bevisningen; så fort man kommer till något konkret är det alltid något lurt eller något som saknas.

Hur vet du det??

Nog har de använt den info de fick trentpark bland annat V1 o V 2 raketerna, var de tillverkades.
Kanske fanns en anledning, varför de inte vill lämna ut allt till ryssarna o USA ?
Citera
2016-07-23, 22:45
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Är det medverkan i en rättegång som är ditt rättesnöre i livet?
Om en person berättar om något han varit med om så avfärdar du hans erfarenheter med att de inte närvarit i en rättegång.
/VV

Inte alls.

Däremot är det så att bevisvärdet blir svagt när något inte har prövats rättsligt, dvs. då vet man inte om det verkligen finns några inspelningar och det går då inte att hävda att Trent Park-dokumenten är en legitim del av en helhet som skall bevisa gasmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Är det så? Är det förbjudet att spela in fångars samtal enl Genevekonventionen?
Har du torrt på fötterna här?

Tredje Genèvekonventionen omfattar bl.a. följande regler för krigsfångar:

De skall alltid behandlas humant, de får inte misshandlas kroppsligen eller psykiskt.
De är enbart skyldiga att uppge namn, grad, födelsedatum och registreringsnummer.
Krigsfångeläger skall vara utmärkt med "POW", "Prisoner of War" eller "PG" (Prisonners de Guerre)
Anhöriga skall underrättas inom en vecka från att soldaten tagits tillfånga.
De har rätt till brevkontakt och får ta emot paket. Brev och paket kan förmedlas av Röda Korset som en neutral part.
Röda Korset har rätt att besöka alla krigsfångar för att se till att tredje Genèvekonventionen följs.
De skall erbjudas att resa hem efter konfliktens upphörande.


Jag är alls ingen expert men när jag googlade så fann jag ovanstående text om krigsfångar i wikipedia och Genevekonventionen. Finns det annat jag missade? /VV

Nej, jag är inte alls övertygad om att det är förbjudet.

Däremot är detta det skäl man officiellt angivit som orsak till att dokumenten aldrig presenterats som bevis i rättegång, medan jag alltså tror att det verkliga skälet är att inga inspelningar där gasmord nämns existerar.
Citera
2016-07-23, 22:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur vet du det??

Nog har de använt den info de fick trentpark bland annat V1 o V 2 raketerna, var de tillverkades.
Kanske fanns en anledning, varför de inte vill lämna ut allt till ryssarna o USA ?

Precis, vi vet inte, och det är just därför det som står skrivet om gasmord väger lätt.

Det enda vi vet är att dokumenten aldrig använts i någon betydande rättsprocess, vilket är märkligt då inspelningar av denna typ hade vägt mycket tungt.

Precis som Du påpekar tycks man ju ha använt, och kanske även åberopat, den info man fick beträffande V1/V2, men inte det som står i dokumenten om gasmord.

Sannolikt beror detta på att det finns inspelningar som stödjer det förstnämnda, men inte det sistnämnda.

Och så länge inga inspelningar presenteras kan vi bara konstatera att det som skrivits om gasmord i dokumenten är tämligen värdelöst ur bevissynpunkt.
Citera
2016-07-23, 23:00
  #18
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11

Däremot är det så att bevisvärdet blir svagt när något inte har prövats rättsligt, dvs. då vet man inte om det verkligen finns några inspelningar och det går då inte att hävda att Trent Park-dokumenten är en legitim del av en helhet som skall bevisa gasmord.
Då borde väl bevisvärdet vara högt om det har prövats i en rättegång?
Det har Förintelsen gjorts inte bara en gång utan massor med gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Nej, jag är inte alls övertygad om att det är förbjudet.
Men varför skrev du det då??
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Den officiella orsaken till detta är att inspelningar av denna typ strider mot Genévekonventionen,
Den här tråden handlar om påståenden som ni revisionister ibland kommer med som tycks vara felaktigt.
Du käre Atlas11 är trådens rubrik personifierad.

/VV
Citera
2016-07-23, 23:24
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Då borde väl bevisvärdet vara högt om det har prövats i en rättegång?
Det har Förintelsen gjorts inte bara en gång utan massor med gånger./VV

Är det Nürnberg Du åsyftar? Skådeprocessen som Harlan Fisk Stone, US Supreme Court Justice, kallade "fraud"? Eller är det senare processer, mot exempelvis Ernst Zündel och Sylvia Stoltz, där domarna förklarat att det inte behövs bevis eftersom det hela är skall betraktas som redan etablerat? Åklagarsidan behöver bara visa att man förnekat eller förringat, så blir man fälld, oavsett övriga fakta i målet. Exakt vad tror Du att sådana rättegångar bevisar?

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Men varför skrev du det då??

Det skrev jag inte, utan jag skrev att detta är det officiella skäl som angivits.

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Den här tråden handlar om påståenden som ni revisionister ibland kommer med som tycks vara felaktigt.
Du käre Atlas11 är trådens rubrik personifierad.

Bara för den som varken kan läsa eller tänka.
Citera
2016-07-24, 00:11
  #20
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Det skrev jag inte, utan jag skrev att detta är det officiella skäl som angivits.

Var då?

/VV
Citera
2016-07-24, 06:31
  #21
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Precis, vi vet inte, och det är just därför det som står skrivet om gasmord väger lätt.

Det enda vi vet är att dokumenten aldrig använts i någon betydande rättsprocess, vilket är märkligt då inspelningar av denna typ hade vägt mycket tungt.

Precis som Du påpekar tycks man ju ha använt, och kanske även åberopat, den info man fick beträffande V1/V2, men inte det som står i dokumenten om gasmord.

Sannolikt beror detta på att det finns inspelningar som stödjer det förstnämnda, men inte det sistnämnda.

Och så länge inga inspelningar presenteras kan vi bara konstatera att det som skrivits om gasmord i dokumenten är tämligen värdelöst ur bevissynpunkt.

Men det är det jag fråga efter: Det enda vi vet är att dokumenten aldrig använts i någon betydande rättsprocess, vilket är märkligt då inspelningar av denna typ hade vägt mycket tungt.
hur vet du det??? att det har ej använts i rättegången, som källa

Så du hade accepterat en inspelning?? det förvånar mig. Hur vet du att den inspelningen är ifrån Trentpark!! ?? är din normal tankesätt i detta fall....
Citera
2016-08-13, 14:27
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men det är det jag fråga efter: Det enda vi vet är att dokumenten aldrig använts i någon betydande rättsprocess, vilket är märkligt då inspelningar av denna typ hade vägt mycket tungt.
hur vet du det??? att det har ej använts i rättegången, som källa

Så du hade accepterat en inspelning?? det förvånar mig. Hur vet du att den inspelningen är ifrån Trentpark!! ?? är din normal tankesätt i detta fall....

Antingen förstår Du inte mitt tankesätt, eller också hittar Du på.

Hade dokumenten använts i en rättegång hade domaren frågat efter inspelningarna, eftersom vem som helst kan skriva något och hävda att det kommer från inspelningar.

Vi har inte sett röken av några inspelningar, så dokumenten kan aldrig ha framlagts i en rättegång.

Den verkliga frågan är emellertid inte hur jag vet något, utan hur Du vet något.

Så länge ingen av oss vet finns ingen anledning att tro på GasTramset.

Ni tycks anse att den typ av brister vi kan se i detta fall saknar betydelse; bara man har tillräckligt många fynd och vittnesutsagor blir det tillsammans bevis ändå.

Nej, det blir det inte.

Om de enskilda delarna är ospecifika, falska eller irrelevanta blir helhelten också det.
Citera
2016-08-13, 14:33
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Var då?

/VV

I inlägg #13, som Du själv citerar i inlägg #14.
Citera
2016-08-13, 19:08
  #24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Antingen förstår Du inte mitt tankesätt, eller också hittar Du på.

Hade dokumenten använts i en rättegång hade domaren frågat efter inspelningarna, eftersom vem som helst kan skriva något och hävda att det kommer från inspelningar.

Vi har inte sett röken av några inspelningar, så dokumenten kan aldrig ha framlagts i en rättegång.

Den verkliga frågan är emellertid inte hur jag vet något, utan hur Du vet något.

Så länge ingen av oss vet finns ingen anledning att tro på GasTramset.

Ni tycks anse att den typ av brister vi kan se i detta fall saknar betydelse; bara man har tillräckligt många fynd och vittnesutsagor blir det tillsammans bevis ändå.

Nej, det blir det inte.

Om de enskilda delarna är ospecifika, falska eller irrelevanta blir helhelten också det.

Jo, jag förstår ditt tankesätt!! Men för du ska ha rätt, så har du igenom helat tribunalen och bekräftat de inte har använt den information som finnes nedskrivit i dessa "papper".

Frågade de efter inspelningarna angående om V1 o V2 raketerna? Nej, tror inte det!! Varför då? Jo för det kunde bekräftas från andra säkra håll. Samma med "gastramset"..... Det behövdes inte fråga efter inspelningarna, eftersom det kunde bekräftas från andra säkra källor.

Som tex Himmlers tal om utrota judarna från jordens yta i hans tal i pozen. Det kunde bekräftas av Amiral Engel i trentpark. 'Yes of course!' replies Engel. 'I've known myself for a long time it was like that. We were at Posen when that man told us how he killed the Jews. I can well remember how he said: "When I'm asked did you kill children as well? I can only reply I am not such a coward that I leave to my children a job which I can do myself".'
och så vidare.. allt hänger ihop varandra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback