Kokt smalkorv eller grillad tjockis, rikligt med Felix ketchup, tabasco (!) sen rostad lök.. älskar räksallad, men brukar tappa hälften och smeta in bilratten efteråt, så det blir inte så ofta
Kleta inte på en jävla massa skit!
Utan en bra korv förtjänar att ge smak till denna måltid.
Jag kan sträcka mig till att en verkligen stark och god senap räcker.
Köp korvar eller gör dem med en smak redan från början,
då upplever ni verkligen hur gott det kan vara med riktiga korvar.
Jag både äter och gör mycket korv, för det gillar jag verkligen.
Tänk: en lagom grillad köttig, grovmald, med flera kryddor och annat som ingår i korv "smeten",
här har vi smaken!
Korv med bröd är en av mina favoriträtter! Jag brukar äta kokt och grillat i omgångar - ena månaden håller jag mig till kokt och nästa till grillad. Men tillbehören är dem samma!
Två rader med slotts vanliga senap, en rad med slotts starka senat och så två feta rader med felix ketchup utan tillsatt socker! Pefekt!
Jag har testat graveleijs och andra senaper och olika sorters ketchup men den kombinationen jag kör är den bästa
Mos, torkad lök och räksallad har jag också försökt vänja mig vid men har inte fastnat för det.
Vad har ni på när ni äter korv med bröd?
/ Bråkis
Senap är ett måste. Rostad lök att föredra framför bostongurka. Ketchup är en styggelse.
Korv med bröd är en av mina favoriträtter! Jag brukar äta kokt och grillat i omgångar - ena månaden håller jag mig till kokt och nästa till grillad. Men tillbehören är dem samma!
Två rader med slotts vanliga senap, en rad med slotts starka senat och så två feta rader med felix ketchup utan tillsatt socker! Pefekt!
Jag har testat graveleijs och andra senaper och olika sorters ketchup men den kombinationen jag kör är den bästa
Mos, torkad lök och räksallad har jag också försökt vänja mig vid men har inte fastnat för det.
Vad har ni på när ni äter korv med bröd?
/ Bråkis
Gör exakt som dig, fast med Heinz ketchup samt att jag nästan alltid lägger på rostad lök
Jag tycker om kokade korvar i bröd med potatismos och ketchup på. Jag kokar dom i lök, pepparkorn och köttbuljongtärning. Om jag är för lat för att gör mos så har jag bara ketchup på, ibland senap också
Senap eller ketchup på korv om du bara får välja en av dem?
Själv har jag nästan aldrig ketchup på min korv. Det skall vara senap.
Om jag hemma känner för en dag med bara korv och bröd, vilket händer en gång var tredje år eller så när suget plötsligt infinner sig, då kan jag ta 4 korv med bröd senap och en med ketchup.
Så senap vinner överlägset.
En av favoriterna bland snabbmat var Pölsemannen den där Franska eller vad den heter i menyn? Den där som liknar en mindre baugette kapad itu med hål i mitten som korven stoppas i och något skall ner i hålet innan korven körs ner. Då är det alltid bara senap. Och Pölsemannen har riktigt bra stark senap. Inte någon mesig som bara smakar lite om man tar en hel sked i munnen. Nej, den brinner till, Pölsemannens. Precis så som senap skall vara.
Så, tja, frågan står i rubriken.
Ja just det. Det var en sak till. Om man nu ändå är så förtjust i ketchup, varför köper folk den sketna Felix på halvliters diabetesflaska när det finns Heinz och även andra?
Själv har jag nästan aldrig ketchup på min korv. Det skall vara senap.
Om jag hemma känner för en dag med bara korv och bröd, vilket händer en gång var tredje år eller så när suget plötsligt infinner sig, då kan jag ta 4 korv med bröd senap och en med ketchup.
Så senap vinner överlägset.
En av favoriterna bland snabbmat var Pölsemannen den där Franska eller vad den heter i menyn? Den där som liknar en mindre baugette kapad itu med hål i mitten som korven stoppas i och något skall ner i hålet innan korven körs ner. Då är det alltid bara senap. Och Pölsemannen har riktigt bra stark senap. Inte någon mesig som bara smakar lite om man tar en hel sked i munnen. Nej, den brinner till, Pölsemannens. Precis så som senap skall vara.
Så, tja, frågan står i rubriken.
Ja just det. Det var en sak till. Om man nu ändå är så förtjust i ketchup, varför köper folk den sketna Felix på halvliters diabetesflaska när det finns Heinz och även andra?
Senap blir det, jag hade ofta ketchup som barn men har tröttnat på smaken.