2020-06-16, 23:14
  #385
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Själv har jag nästan aldrig ketchup på min korv. Det skall vara senap.

Om jag hemma känner för en dag med bara korv och bröd, vilket händer en gång var tredje år eller så när suget plötsligt infinner sig, då kan jag ta 4 korv med bröd senap och en med ketchup.

Så senap vinner överlägset.

En av favoriterna bland snabbmat var Pölsemannen den där Franska eller vad den heter i menyn? Den där som liknar en mindre baugette kapad itu med hål i mitten som korven stoppas i och något skall ner i hålet innan korven körs ner. Då är det alltid bara senap. Och Pölsemannen har riktigt bra stark senap. Inte någon mesig som bara smakar lite om man tar en hel sked i munnen. Nej, den brinner till, Pölsemannens. Precis så som senap skall vara.

Så, tja, frågan står i rubriken.

Ja just det. Det var en sak till. Om man nu ändå är så förtjust i ketchup, varför köper folk den sketna Felix på halvliters diabetesflaska när det finns Heinz och även andra?




Vilken senap föredrar du då?

Jag får nog säga ketsup isåfall. Men på mina körvar så är det alltid ketsup och stark senap💪

Det blir mycket körv o bröd nu under sommaren när grillen är framme.
Citera
2020-06-16, 23:15
  #386
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Och varför jg köper Felix och inte heinz är ju ett självklart 🇸🇪🇸🇪🇸🇪

Det ska vara svenskt helt enkelt!
Citera
2020-06-16, 23:21
  #387
Medlem
Johnnys senap.

Förr skulle jag nog säga ketchup, men nu senap absolut.
Citera
2020-06-16, 23:23
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Vilken senap föredrar du då?

Jag får nog säga ketsup isåfall. Men på mina körvar så är det alltid ketsup och stark senap💪

Det blir mycket körv o bröd nu under sommaren när grillen är framme.

Nu satte du mig på pottan.
Grejen är väl att ketchup finns bara en smak och det enda som skiljer är kvaliteten på den.
Med senap är det att där finns mycket mer variation, lite som med ostar, och jag kan inte den biten.

Om jag säger att Dijon är en favorit så kan säkert någon dyka upp förklara för mig att Dijon är ett ganska brett koncept och att det finns många olika Dijon.
Vilket jag inte skulle ta illa vid mig av, om någon förklarade.

Men jag säger klyschigt Dijon.
Citera
2020-06-16, 23:28
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Och varför jg köper Felix och inte heinz är ju ett självklart 🇸🇪🇸🇪🇸🇪

Det ska vara svenskt helt enkelt!

Okej, det kan jag respektera.
Även om det är som att köpa svenska bildäck från Ullared* vilka slits ut fem gånger så fort som finska bevisat kvalitativa bildäck, bara för att gynna svensk ekonomi.
Men som sagt, den inställningen kan jag bara buga och bocka åt.

* Om nu Ullared skulle sälja bildäck. Men det kommer väl f-n det också.
Citera
2020-06-16, 23:29
  #390
Medlem
Om jag måste välja mellan senap och ketchup så väljer jag majonäs. Majo slår både kerre och senap på alla sätt och vis.
Citera
2020-06-16, 23:30
  #391
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JKeM.611
Om jag måste välja mellan senap och ketchup så väljer jag majonäs. Majo slår både kerre och senap på alla sätt och vis.
Nej det gör det inte. Majonnäs till köttfärssås???
Citera
2020-06-16, 23:32
  #392
Medlem
Tvonds avatar
Då blir det senap. Fabrikat slotts starka är fin på korven. Ketchup använder jag bara till strips lagade i ugnen numera.
Citera
2020-06-16, 23:39
  #393
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Själv har jag nästan aldrig ketchup på min korv. Det skall vara senap.

Om jag hemma känner för en dag med bara korv och bröd, vilket händer en gång var tredje år eller så när suget plötsligt infinner sig, då kan jag ta 4 korv med bröd senap och en med ketchup.

Så senap vinner överlägset.

En av favoriterna bland snabbmat var Pölsemannen den där Franska eller vad den heter i menyn? Den där som liknar en mindre baugette kapad itu med hål i mitten som korven stoppas i och något skall ner i hålet innan korven körs ner. Då är det alltid bara senap. Och Pölsemannen har riktigt bra stark senap. Inte någon mesig som bara smakar lite om man tar en hel sked i munnen. Nej, den brinner till, Pölsemannens. Precis så som senap skall vara.

Så, tja, frågan står i rubriken.

Ja just det. Det var en sak till. Om man nu ändå är så förtjust i ketchup, varför köper folk den sketna Felix på halvliters diabetesflaska när det finns Heinz och även andra?

Senap faktiskt.. Gillar ketchup men ÄLSKAR senap.
Citera
2020-06-16, 23:54
  #394
Medlem
Hatar senap, så ketchup alltid!
Citera
2020-06-17, 00:00
  #395
Medlem
TheJackets avatar
I Sverige? Heinz ketchup.
I Tyskland på en grillad thüringer? Senap

Men har alltid ketchup och senap på korv om jag gör själv.
Om jag inte grillar thüringer
Citera
2020-06-17, 00:21
  #396
Medlem
Rodjas avatar
Det ska vara senap, helst stark senap och på en
kryddig choritzo-korv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in