• 1
  • 2
2015-12-29, 23:53
Jag r en grabb i ldre tonren som vanligtvis r vldigt sktsam, trevlig och framfr allt lugn. Det senaste halvret har jag dock upplevt extremt mycket ngest och oro. Efter ett smutsigt uppbrott med mitt ex. Efter detta har jag mrkt att jag har mycket svrare att kontrollera min ilska. Mnga gnger har jag blivit arg men p ett kontrollerat stt, ngot som jag inte vill vara men det skadar iallafall ingen i min nrhet nmnvrt. 2 gnger senaste mnaden har jag dock blivit s arg s jag tappat kontrollen, varav en gng var idag. Idag slog jag en polare med en innebandyklubba ungefr i knvecket med hrd kraft. Sg liksom svart, han blev sklart skitlack och hoppade p mig. Om inte mina andra polare varit dr hade jag varit nedslagen. Men jag kunde fan inte kontrollera mig.

Nn som knner igen sig? Ngon som har tips p hur man kan gra?
Citera
2015-12-29, 23:55
Medlem
Nordfeldts avatar
Brja meditera, lyssna p klassisk musik, promenera. Allt som fr dig att rensa huvudet p tankar.
Citera
2015-12-30, 00:01
Medlem
Niggerbullens avatar
Spela innebandy

Sporta. S kanske du inte orkar bli s jvla frbannad helt i ondan.
Citera
2015-12-30, 00:06
Citat:
Ursprungligen postat av Niggerbullen
Spela innebandy

Sporta. S kanske du inte orkar bli s jvla frbannad helt i ondan.
Det var det jag gjorde idag, min polare lassade in sn i min trja. Drfr jag blev arg
Citera
2015-12-30, 00:08
Medlem
Niggerbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaqob123
Det var det jag gjorde idag, min polare lassade in sn i min trja. Drfr jag blev arg

Jaha. Byt polare d
Citera
2015-12-30, 00:17
Medlem
JensPulvers avatar
Antagligen har du en massa skit instngt i hjrnan sedan det "smutsiga uppbrottet". Bertta om det, kanske det kan lsa det hela.
Citera
2015-12-30, 01:23
Har pratat tskilliga gnger med mina vnner och familj, har ven beskt en psykolog vid ett flertal gnger. Har inte hjlpt mig tillrckligt hittills. Utan faktum kvarstr och jag vette fan vad jag ska gra t saken.
Citera
2015-12-30, 08:16
Medlem
Har hnt mig ocks, och jag vet att det kan fortfarande hnda.

Mina vnner och de som lr knna mig fr veta att jag r shr, har gjort samma sak som dig genom att beska psykologer, men inget har hjlpt direkt.
Du fr helt enkelt acceptera den ondskan du har inom dig och bertta detta fr dina nrmaste, s att de vet att du inte ska bli "petad p" och vet din grns.

Dagens psykologer r s verskattade, samt socionomer, yrken som ska egentligen "hjlpa" fast man bara frsker radera ngot som man har inom en istllet fr att arbeta med det man har.

Mitt tips r att bertta till vnner och dina nrmaste att du kan f det svart fr gonen, men var varsam ver nr det hnder s att du vet vart din grns ligger.
Citera
2015-12-30, 12:49
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Har hnt mig ocks, och jag vet att det kan fortfarande hnda.

Mina vnner och de som lr knna mig fr veta att jag r shr, har gjort samma sak som dig genom att beska psykologer, men inget har hjlpt direkt.
Du fr helt enkelt acceptera den ondskan du har inom dig och bertta detta fr dina nrmaste, s att de vet att du inte ska bli "petad p" och vet din grns.

Dagens psykologer r s verskattade, samt socionomer, yrken som ska egentligen "hjlpa" fast man bara frsker radera ngot som man har inom en istllet fr att arbeta med det man har.

Mitt tips r att bertta till vnner och dina nrmaste att du kan f det svart fr gonen, men var varsam ver nr det hnder s att du vet vart din grns ligger.
Sknt att det r ngon annan som har upplevt samma sak, det strsta problemet fr mig r att jag inte alls varit shr argsint innan och drfr vet nog varken jag sjlv eller omgivningen hur dem ska reagera.
Citera
2015-12-30, 12:50
Medlem
Yavvays avatar
Skriv in dig p psyket?
Citera
2015-12-30, 14:14
Medlem
Vet precis vad du menar. Gav mitt ex en bitch slap efter hon gnllt och skrikit i timmar, gett mig skulden fr att hon sjlv varit otrogen och hllt i mig s jag inte kunde g ut. Blev helt nattsvart och innan jag fattade det s hade jag gett henne en redig bitchslap.

Tror det r en frsvarsmekanism som triggas nr man utstts fr stora psykologiska pfrestningar att ngot sorts utlopp krvs. Har dock inte hnt mig igen. Troligen kommer det frsvinna nr ditt psyke normaliseras och du har bearbetat ditt turbulenta knsloliv.
Citera
2015-12-30, 14:24
Medlem
Skulle fresl att brja med boxning eller mma, tar ut ilskan p ett bra och behagligt stt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in