Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-09, 20:07
  #1
Medlem
fëanáros avatar
Finns det nogntiong som gör så att socker smakar äckligt, utan att påverka resten av kroppen?
Citera
2005-11-09, 20:32
  #2
Medlem
Serrus avatar
Vet inte om jag riktigt förstod din fråga men: Nej, det finns inget läkemedel som gör att vi tycker att socker smakar äckligt. Inte med den indikationen iaf.
Citera
2005-11-09, 22:38
  #3
Medlem
Jag började helt enkelt dra ner på godis och andra riktiga sockerbovar och nu kan jag knappt äta kakor och annat innan jag mår illa. Det är ett bra tips.
Citera
2005-11-10, 11:42
  #4
Medlem
mkggas avatar
Många blir hjälpa av ett tillskott av krom: http://www.vital.se/engine.php?page_id=599. Att bli äcklad kanske är att överdriva, men om det nu är sötsuget man vill råda bot på, så är det kanske värt att testa.
Citera
2005-11-10, 12:00
  #5
Medlem
Börja snusa- höjer blodsockret .... men dock så byter du bara en dåliga vana mot en annan
Citera
2005-11-13, 18:12
  #6
Medlem
fëanáros avatar
Jag emnar att socker inte är sött. Om ni förstår.
Citera
2005-11-13, 18:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fëanáro
Jag emnar att socker inte är sött. Om ni förstår.
Nä, vi förstår inte.
Citera
2005-11-13, 18:22
  #8
Medlem
Heinzes avatar
Du får la titta på bilder på tjockisar, borde vara avskräckande nog.
Citera
2005-11-13, 20:14
  #9
Medlem
NoMatters avatar
Borsta tänderna ofta! Finns väl ingen gång som sött smakar så illa som när man nyss har borstat tänderna?
Citera
2005-11-14, 04:24
  #10
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
Börja snusa- höjer blodsockret .... men dock så byter du bara en dåliga vana mot en annan

Hur gör det det?

Någon som vet ifall det stämmer?
Citera
2005-11-14, 04:50
  #11
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fëanáro
Finns det nogntiong som gör så att socker smakar äckligt, utan att påverka resten av kroppen?

Vad sägs om lite självdiciplin?
Citera
2005-11-14, 04:59
  #12
Medlem
VONKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMatter
Borsta tänderna ofta! Finns väl ingen gång som sött smakar så illa som när man nyss har borstat tänderna?
Det är så sant. Sen sägs det att krom-tabletter som finns att köpa bland hälsokosten på affärn tar bort sötsug. Jag tyckte nog att det hjälpte litegrann, men tandborstning är faktiskt det mest effektiva.

Sömntabletten immovane är effektiv om man inte vill äta eller dricka alls. Har du tagit en sån på kvällen går det inte att äta och dricka på flera dar. Det enda skulle väl vara kaffe då, det har ju redan en bitter smak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback