Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-21, 07:34
  #97
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Såg den 1500 på Rigoletto i 70mm. Tycker också att det var ballt att man fick en liten souvenir. Man skulle även vilja se den i dom andra formaten så man fattar vad skillnaden är.

Vilken var souveniren? Pappersark med filminformation eller något annat?
Citera
2017-07-21, 11:08
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Vilken var souveniren? Pappersark med filminformation eller något annat?

Man fick en 70mm "filmsnutt" (5 bildrutor) från filmen i en redline påse.
Citera
2017-07-21, 15:35
  #99
Medlem
GabrielToshs avatar
Det är ingen dålig film. Det är felaktigt att säga det.

Men det är verkligen ingen lättillgänglig film. Det finns i princip ingen story line vilket gör den ganska så långtråkig.

Minst hälften av alla som ser den kommer inte gilla den tror jag.

In devoting so much time to the dull, counterproductive construction of its action sequences, Dunkirk dispenses with nearly all other elements of drama.

http://www.slantmagazine.com/film/review/dunkirk
Citera
2017-07-21, 16:20
  #100
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielTosh
Det är ingen dålig film. Det är felaktigt att säga det.

Men det är verkligen ingen lättillgänglig film. Det finns i princip ingen story line vilket gör den ganska så långtråkig.

Minst hälften av alla som ser den kommer inte gilla den tror jag.

In devoting so much time to the dull, counterproductive construction of its action sequences, Dunkirk dispenses with nearly all other elements of drama.

http://www.slantmagazine.com/film/review/dunkirk

Tycker man kan säga "konstfilm möter krigsfilm". Personligen så tycker jag inte att den blev tråkig för en sekund, hände ju verkligen saker hela tiden. Att den inte var ett dugg löjlig eller sentimental, som Hollywoods krigsfilmer annars brukar vara, var också riktigt uppfriskande.

Inte för att man kan eller bör jämföra filmerna, egentligen, men, Hacksaw Ridge framstår verkligen som en amatörfilm i jämförelse. Fy vilken skitfilm, egentligen.
Citera
2017-07-21, 17:22
  #101
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Christopher Nolan ville inte skildra karaktärerna utan snarare den situation eller det skeende som dessa på olika sätt var inblandade i. Skådespelarna utgör mer eller mindre rekvisita i filmen.
Ja, precis. Menade inte att det var en miss från Nolans sida, självklart har han tänkt igenom allt och fått filmen precis som jag vill. Det jag menade var att det var det enda som jag skulle sakna för att filmen skulle få full pott.
Citera
2017-07-22, 23:48
  #102
Medlem
Hwals avatar
Nej detta var ju mediokert. Inte bra, inte dåligt. Mediokert. Fotot var ju givetvis fantastiskt men att det aldrig slutade hända saker gjorde den ganska långtråkig efter en stund och man fattade poängen tredje gången de behövde byta båt.. Kunde kortats ned till 80 min för så mycket mer innehåll fanns det inte här egentligen. 2/5
Citera
2017-07-23, 07:59
  #103
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
att det aldrig slutade hända saker gjorde den ganska långtråkig efter en stund

Den här kritiken är svårförståelig. Ville du att filmen skulle innehålla scener där det inte hände någonting?

Citat:
Kunde kortats ned till 80 min för så mycket mer innehåll fanns det inte här egentligen

Så å ena sidan var filmen långtråkig eftersom det hände saker hela tiden men å andra kunde den ha kortats ner på grund av för lite innehåll?
Citera
2017-07-23, 10:46
  #104
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den här kritiken är svårförståelig. Ville du att filmen skulle innehålla scener där det inte hände någonting?



Så å ena sidan var filmen långtråkig eftersom det hände saker hela tiden men å andra kunde den ha kortats ner på grund av för lite innehåll?

Vad är svårförståeligt? I varenda scen var det tvunget att vara "jättespännande" och de var nära att drunkna eller nära att bli bombade eller nära att bli skjutna. Spänningsmomenten slutade aldrig vilket gjorde den väldigt "ospännande" till slut. Låt en film ta lite tid ibland, det behöver inte vara action inknökat hela tiden trots att det är en krigsfilm. Ett annat exempel men mer extremt där en film blir tråkig av att det händer för mycket är Man of Steel, den är dock helt värdelös vilket inte Dunkirk var.

Precis, jag tröttnade när de var tvungna att byta båt för fjärde gången. Hade ju redan sett det i filmen flera gånger.
Citera
2017-07-23, 11:19
  #105
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Vad är svårförståeligt? I varenda scen var det tvunget att vara "jättespännande" och de var nära att drunkna eller nära att bli bombade eller nära att bli skjutna.

Men det var ju sådant som var vardagsmat under evakueringen.
Citera
2017-07-23, 13:31
  #106
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men det var ju sådant som var vardagsmat under evakueringen.

Precis. Och det var ju det som var hela poängen.

Sen fanns det ju faktiskt lugna partier i filmen. De mest minnessvärda scenerna, för mig, var de små sakerna;

Citera
2017-07-23, 16:23
  #107
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men det var ju sådant som var vardagsmat under evakueringen.

Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball
Precis. Och det var ju det som var hela poängen.

Absolut, det säger jag inget emot. Men det gör det inte till en jättebra historia för det tyvärr.
Citera
2017-07-23, 21:31
  #108
Medlem
JustZlatans avatar
Kan filmen mäta sig med de två bästa krigsfilmerna om andra världskriget, Band of Brothers och The Pacific?

När kan Dunkirk tänkas släppas på DVD?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback