2008-08-11, 03:13
Medlem
Har kollat lite på Wavebirden, tycker den ser tung och klumpig ut.. Men har aldrig prövat ens hålla i en så jag vet ju som inte riktigt.. Är den lika bekväm som dom vanliga med sladd?
Citera
2008-08-11, 04:26
Medlem
S-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippe123
Har kollat lite på Wavebirden, tycker den ser tung och klumpig ut.. Men har aldrig prövat ens hålla i en så jag vet ju som inte riktigt.. Är den lika bekväm som dom vanliga med sladd?

Wavebird har juh ingen skak funktion heller...
Citera
2008-09-28, 00:03
Medlem
Gures avatar
Min "moddade" GC, lite homebrew hjälp, tack! AR-Kodproblem

Hej!

Idag påbörjade jag det stora arbetet med min gc. Jag har köpt:

1: SD-card-adapter (Wiikey)
2: ActionReplay
3:1gb kingston SD-kort

Allt detta för att kunna "modda" min Gamecube, men än så länge har jag inte lyckats. Enligt den här sidan http://gcemu.dcemu.co.uk/tutorial-to...ing-45125.html
Som jag noggrant har följt så ska man lägga in ett program som kallas SDLOADER.bin i SD-kortet först. Jag fixade detta o formaterade den och det. Sen startade jag GC med allt i o började skriva in koder som bara den. Jag fick nog försöka en 3ggr innan allt blev rätt :P. Men nu är det ifall rätt. Det stora problemet kommer när jag kryssat för den "lilla boxen" som de kallar den, och trycker på start. Pang, AV2 rutan i hörnet kommer upp. Ingenting mer, bara svart. Svart, svart. Så, vad är det som hänt? Jag har följt punkterna till pricka vad jag vet. Beror det på SD-kortet? kanske på att jag har en wiikey istället för GeckOS? Disskutera.
Citera
2008-10-26, 16:01
Medlem
Amex88s avatar
Nintendo Gamecube, behöver hjälp

Har försökt söka lite i fourmet men lyckades inte hitta någon renodlad gamecube tråd.

Det är så här, jag har precis tagit fram min gamla konsol och hade tänkt börja spela lite. Men jag hade inget memorycard, så jag drog ner till webbhallen och köpte ett. Frågade efter "Memorycard till gamecube" och fick ett kingston flash memory card 2gb (SD).

Nu har jag försökt peta in det i maskinen, men det verkar inte funka då det bara står "no memory card inserted".

Någon som ens vet om detta memory card funkar med gamecube?
Citera
2008-10-26, 16:08
Medlem
Noonahs avatar
Nu vet jag inte om du fick någon specialare med omvandlare eller dylikt för ett SD-kort ska mig veterligen inte fungera rakt av till en GC.

Så här ser ett minneskort ut som passar, ser ditt likadant ut?

http://sky2k.com/shop/images/41TPBZ7BFBL._SS500_.jpg
Citera
2008-10-26, 16:11
Medlem
Simaõs avatar
Jag har haft en uppsjö olika gamecubeminneskort, det ena mer opålitligt än det andra. Vill man vara på den säkra sidan får man skaffa orginalkortet (det som Noonah länkade).
Citera
2008-10-26, 16:12
Medlem
Amex88s avatar
Nej jag tänkte samma sak, men trodde ju de skulle vara lite professionella där.
Nej mitt minnes kort ser ut som ett vanligt kort, utan något "tjockare" plastskal.

Får dra ner där på måndag och höra, kollade runt och såg att de flesta minneskort till GC är mellan 16-23MB och kostade runt 150-250kr. Och de jag köpte var på 2GB och kostade 49kr.
Citera
2008-10-26, 17:10
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Nej jag tänkte samma sak, men trodde ju de skulle vara lite professionella där.
Nej mitt minnes kort ser ut som ett vanligt kort, utan något "tjockare" plastskal.

Får dra ner där på måndag och höra, kollade runt och såg att de flesta minneskort till GC är mellan 16-23MB och kostade runt 150-250kr. Och de jag köpte var på 2GB och kostade 49kr.
Verkar som att du köpte ett vanligt minneskort istället för ett GC-minneskort.
Citera
2008-10-26, 17:31
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Verkar som att du köpte ett vanligt minneskort istället för ett GC-minneskort.
Jo det verkar ju så, jäkligt kass att dom säljer oss en vanligt minneskort när man frågade efter Gamecube.. Hur ska jag nu spara mina mario golf spel?!!!!!
Citera
2008-10-26, 17:41
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Jo det verkar ju så, jäkligt kass att dom säljer oss en vanligt minneskort när man frågade efter Gamecube.. Hur ska jag nu spara mina mario golf spel?!!!!!
Du får väl helt enkelt använda SD-minneskortet du köpte till din digitalkamera/mobil/mp3-spelare etc. och köpa dig ett riktigt GC-minneskort. Det jag undrar är hur du kunde missa det hela, för om jag uppfattat dig rätt så stod du i affären och visste inte vilken du skulle välja & bad om hjälp. Du borde då ha sett att det står GameCube på den enda och SD på den andra.
Citera
2008-10-26, 22:06
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Du får väl helt enkelt använda SD-minneskortet du köpte till din digitalkamera/mobil/mp3-spelare etc. och köpa dig ett riktigt GC-minneskort. Det jag undrar är hur du kunde missa det hela, för om jag uppfattat dig rätt så stod du i affären och visste inte vilken du skulle välja & bad om hjälp. Du borde då ha sett att det står GameCube på den enda och SD på den andra.
hehe, ja jag får göra det.
Nej men det var såhär, jag var på webhallen i Stockholm. Och där har de endast en massa kassor, så man kan alltså inte plocka något själv från hyllan sedan gå till kassan och betala.
Utan jag frågade, "Hej har ni sånna här Memory cards till gamecube?" Han bara, ja det tror jag vi har. Så kollade han lite i datorn, frågade om vi ville ha 1 eller 2GB. Sen gick han och hämtade det. :P så det var faktiskt inte mitt fel.
Citera
2008-10-27, 10:42
Medlem
qrounxqrounxs avatar
tradera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in