2008-03-08, 00:13
Medlem
Micolainens avatar
Det jag förvånas över när jag bläddrar på Blocket är hur folk tror att dom ska få så mycket för sina konsoler för att det ingår massa spel.
Spelsmak är ju väldigt personligt och risken för att nån sitter och längtar efter en beggad konsol med just dom spelen är ju minimal.

Jag skulle nog sälja konsolen för sig och bjuda ut spelen ett och ett på tradera. Finns ju lite värde i dom då dom går att lira på Wii. Då kanske du får sålt konsolen för 500:- och hälften av spelen fö 100:-/st = 1100:-. Resten av spelen
kan du skänka till loppis?
Citera
2008-04-18, 16:34
Medlem
Donkey Konga till GameCube

Jag testade precis det här, ganska tråkiga, musik/rytm-spelet till GameCube. Efter ett tag så prövade jag att slå på båda trummorna hela tiden istället för vänster eller höger, och det verkar fungera! Det är ju en helt enorm bug som förstör hela tanken med spelet. Jag sökte runt lite på nätet men hittar ingen info om det? Någon som vet om jag inbillade mig eller om bugen verkligen existerar?

Jag gick in på högsta svårighetsgraden och klarade låten när jag gjorde på mitt sätt. När jag slog på vänster/höger separat så klarade jag det inte. Vilket betyder att om man slår på båda så registerars det ändå utan att man förlorar poäng? Sjukt uselt gjort av tillverkarna isåfall.
Citera
2008-04-21, 00:15
Medlem
offe_mans avatar
Man kan även bara sitta och trycka på knappen som sitter under fake skinnet på bongon för att lättare lösa det.
Citera
2008-06-27, 23:11
Medlem
Gures avatar
RGB kabel till Gamecube, behövs det o varför?

Hallå! Jag har en gamecube stående här hemma som det spelas en del på. Nu är det så att min brorsa rekommenderade mig att köpa en rgb-kabel för att förbättra färgerna o billden. Samtidigt har jag ett snes stående här, så mina frågor är:

1. Vad gör rgbn mer exakt och blir det stor skillnad med eller utan?

2. Om jag köper kabeln, borde den väl även fungera till snes då det är samma slags sladd?

3. är det stor skillnad mellan dyr och billig? Hade tänkt köpa en sådan här variant, billig btw http://www.tradera.com/RGB_SCART_KABEL_till_Nintendo_Gamecube_GC_NY-auktion-67449757
Citera
2008-08-04, 20:08
Medlem
Classic Control el. Gamecube Kontroll?

Jag innehar ett Wii samtidigt som jag har ett gäng Gamecube spel.. Det jag däremot inte har är ett handkontroll så jag kan spela gamecube spelen.. Så tänkte ta och beställa mig en..

Men då är frågan som topic lyder, en classic eller en gamecube? Har aldrig använt en classic control så är därför jag måste fråga... Gamecube kontrollen har jag prövat nån gång och den verkar relativt skön och komfortabel har jag för mig.. Vet inte heller om den har några high-tech funktioner som inte gamecube kontrollen har..

Hjälp uppskattas.

Mvh
Citera
2008-08-07, 08:45
Medlem
Stiffmeisters avatar
Hittade en resension som kanske kan hjälpa dig. Har tyvärr inga egna erfarenheter.
http://www.gamereactor.se/hardvara/9861/Nintendo+Wii+Classic+Controller/?sid=f2a9fdc9e387c63af628edb10c20e468
Citera
2008-08-07, 10:17
Medlem
Better_Halfs avatar
Alla gc spel stödjer väl inte classic controller. Utan bara vissa har jag för mig.

Jag köpte precis en gc controller från ginza. Låg rätt skönt i händerna, inget fel på den dock knappar här och där som man inte är van med men det vänjer man sig ju med.

Köper du en gc controller med sladd som jag gjorde så kolla om dom har förlängningssladd samtidigt, min va frustrerande kort och jag måste sitta neranför tv'n om jag ska lira nu.
Citera
2008-08-07, 12:23
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
Köper du en gc controller med sladd som jag gjorde så kolla om dom har förlängningssladd samtidigt, min va frustrerande kort och jag måste sitta neranför tv'n om jag ska lira nu.

Tror faktiskt GCN är tänkt för att man ska ställa den närmre när man spelar.. otroligt dumt tänkt, men i alla fall.
Citera
2008-08-07, 14:59
Medlem
Rakiis avatar
Bortsett ifrån att sladden är kort så är det alltid att föredra original-hårdvara till maskiner, så gör som jag och kör med GameCube-kontrollen som jag tycker är definitivt mer skönare och bättre att spela med, har dock inte spelat så mycket med Classic Controller så mer kan jag inte uttala mig om.
Citera
2008-08-07, 20:32
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Tror faktiskt GCN är tänkt för att man ska ställa den närmre när man spelar.. otroligt dumt tänkt, men i alla fall.

ja.
Senast redigerad av Better_Half 2008-08-07 kl. 20:34.
Citera
2008-08-07, 20:57
Medlem
Om man tycker att sladden är för kort på GC-spaken så löses problemet snabbt och behändigt med en Wavebird.
Citera
2008-08-08, 23:05
Medlem
Better_Halfs avatar
flyttade helt enkelt ner min wii till en tom hylla långt ner på tvbänken så kan jag snabbt ställa ut den på golvet om jag ska spela NGC spel. Man blir bortskämd med alla trådlösa kontroller till dagens maskiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in