Hej! Det r s att jag skulle behva rd av andra d jag sjlv knner att jag inte riktigt kan bestmma hur jag ska gra. Har sen ingen familj eller vnner att diskutera med s jag hoppas ngon hr kan hjlpa mig. Det r s hr att jag bor i Norrland i en lgenhet som r nra en stad. Tar ungefr 30-35 min att g dit frn mitt hus. Det r en hyresrtt i ett hus. Vi bor tv i detta hus, med varsin ingng p olika delar av huset. Jag bor p nere vningen.
Nu till problemet. Jag har brjat tnkt ver min hyra och tycker den r fr dyr om jag jmfr med vad jag betalar fr och bor i. Sedan jag flyttade in i vras s har det varit problem inne i badrummet, ''sovrummet'', elementen, kksluckor, golv + vattenskada, hl i vggen frn tidigare gare, ingen motorvrmare eller ngot stlle ute att kunna stoppa in ngon sladd till fr tex utebelysning, det grusas inte eller sandas (det brjar ta slut i en tunna dr man tar i nu), ingen ugn (bara spis med tvttmaskin under och micro), inget frd och allt r inte fastskruvat av det som finns runt om i lgenheten. Han har anvnt mycket silicon i badrummet och varmvattenledningarna hller p att lossna helt frn vggen. Idag lossnade ven lysrret i kket (lampan).
Jag har sagt upp den men flyttar ut om tv mnader. S till saken nu. Jag fick veta att man kan f tillbaka hyra om det r s att man betalat fr mycket. Jag brjar tro nu att jag betalar fr mycket d jag kollat p andra lgenheter mitt i stan och de r mycket billigare n min! Min hyra r 4800kr fr 25kvm. Folk runt om hr i hyreslgenheter betalar 4800kr fr 45-55kvm. r min hyra fr dyr om man tnker p skicket fr lgenheten? Kan nmna samtidigt att det r jtte svrt att f tag i honom och tog mig 3 mnader att frska sga upp lgenheten.
Jag har inga problem att betala dyra hyror men det knns nu som att jag blivit lurad att betala mer n vad den kanske ens r vrd, tacksam fr alla som hjlper mig och ger tips!