• 8
  • 9
2022-12-18, 11:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Snacket om vad som är naturligt och att vara "naturell" är fullt av hyckleri. Män förväntas hålla huvudhåret kort och skägget trimmat/rakat. Långa naglar anses äckligt.
Människan har rakat bort kroppshår i tusentals år, så det finns inga argument över huvud taget för att säga att det skulle vara mindre naturligt att raka fittan än att raka hakan.
Det där med infektionerna och bakterierna är bara larv som feministiska barnmorskor låtit sprida (och ja, den gruppen har haft ett ENORMT inflytande på hur vi ser på sex i Sverige idag). Kollar man rent historiskt på varför man under perioder rakat bort hår (inklusive könshår), så har det handlat om hygien, eftersom lössen då inte har någonstans att lägga ägg. I naturen finns det annan prio än den perfekta PH-balansen, vilket är värt att betänka när det börjar snackas om "naturligt" hit och dit.

Om oviljan till kvinnlig könsrakning speglar något, så är det kvinnlig passivitet. Vi går mot en utveckling där mannen ska uppvakta, smycka sig, göra sig fin och över huvud taget vara den aktiva parten. Kvinnan ska praktiskt taget sitta på en stol och vänta. Väldigt många unga kvinnor idag tränar inte, rakar sig inte och lär sig knappt att hålla en konversation. De blaskar på en kaka smink, trycker på ett par lösögonfransar och så tror det att livet bara ska hända.

Jag tror inte att det är alls fel att ha preferenser vad gäller t ex könshår, och att vara tydlig med det. Jag tror att de flesta kvinnor längtar efter män som faktiskt har en åsikt över huvud taget, och att de är hjärtligt trötta på snubbar som tar det som erbjuds, och sedan sitter och klagar på internet.
Citera
2022-12-18, 14:36
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Har börjat träffa en ny tjej som är nice på alla sätt. Dock är hon inte helt renrakad där nere, inte mycket men jag gillar helt lent.

Hur ska man ta upp det? Vill inte göra henne stött. Vet hur känsliga tjejer kan vara med sin kropp och om man tar upp sådant.

Jag går igång ännu mer på om det är helt rakat.

Om det är viktigt för dig så tycker jag att du ska säga som det är bara, att du föredrar helrakat.
Om du i stället tycker att det är viktigare att tjejen själv är bekväm om hon verkar vara en bra tjej så låter du det vara.
Var och en har ju sina preferenser, och vill man ändra sig för en partner så är det helt okej, men det är lika okej att inte vilja ändra på något man trivs bra med.

Så du bör fråga dig om det är en sån viktig fråga att du är beredd att ta risken att hon inte vill raka sig och sen känna att hon inte lever upp till ditt ideal, eller är hon bra nog och att du tänder på henne ändå?
Citera
2022-12-18, 14:39
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Snacket om vad som är naturligt och att vara "naturell" är fullt av hyckleri. Män förväntas hålla huvudhåret kort och skägget trimmat/rakat. Långa naglar anses äckligt.
Människan har rakat bort kroppshår i tusentals år, så det finns inga argument över huvud taget för att säga att det skulle vara mindre naturligt att raka fittan än att raka hakan.
Det där med infektionerna och bakterierna är bara larv som feministiska barnmorskor låtit sprida (och ja, den gruppen har haft ett ENORMT inflytande på hur vi ser på sex i Sverige idag). Kollar man rent historiskt på varför man under perioder rakat bort hår (inklusive könshår), så har det handlat om hygien, eftersom lössen då inte har någonstans att lägga ägg. I naturen finns det annan prio än den perfekta PH-balansen, vilket är värt att betänka när det börjar snackas om "naturligt" hit och dit.

Om oviljan till kvinnlig könsrakning speglar något, så är det kvinnlig passivitet. Vi går mot en utveckling där mannen ska uppvakta, smycka sig, göra sig fin och över huvud taget vara den aktiva parten. Kvinnan ska praktiskt taget sitta på en stol och vänta. Väldigt många unga kvinnor idag tränar inte, rakar sig inte och lär sig knappt att hålla en konversation. De blaskar på en kaka smink, trycker på ett par lösögonfransar och så tror det att livet bara ska hända.

Jag tror inte att det är alls fel att ha preferenser vad gäller t ex könshår, och att vara tydlig med det. Jag tror att de flesta kvinnor längtar efter män som faktiskt har en åsikt över huvud taget, och att de är hjärtligt trötta på snubbar som tar det som erbjuds, och sedan sitter och klagar på internet.

Det kursiverade håller jag med helt om, bättre att säga vad man tycker i förväg och vara beredd på att väljas eller väljas bort, än att ta det som bjuds och sen beklaga sig. Uppfriskande med män som har en egen åsikt men det finns ju även dom som inte lägger så stor vikt vid hår eller utan hår, utan ser mera till helheten. Men tydlighet är aldrig fel.
Citera
2022-12-18, 17:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det kursiverade håller jag med helt om, bättre att säga vad man tycker i förväg och vara beredd på att väljas eller väljas bort, än att ta det som bjuds och sen beklaga sig. Uppfriskande med män som har en egen åsikt men det finns ju även dom som inte lägger så stor vikt vid hår eller utan hår, utan ser mera till helheten. Men tydlighet är aldrig fel.

Så är det. Sex och kärlek har en del väldigt ytliga aspekter, och dessa kommer lätt i skymundan med de romantiska ideal vi har idag. Många tjejer (och killar med för den delen) har nog växt upp och fått höra att "...om han älskar dig på riktigt, så spelar det ingen roll hur du ser ut", och därför tänker de att de kan låta magen och busken växa när de inte ids längre. Så många rakar och fixar säkert i början, och sedan skiter de i det. Då blir det ont om tillfällen att ta upp saken utan att det blir taskigt.
Citera
2022-12-18, 22:17
Medlem
CompressorVanes avatar
Fy fasen när håret följer med in…

Det skorrar och irriterar.

Dåligt rakade är inget vidare heller så det sticks runt skaftet när man kör på.
Citera
2022-12-18, 22:50
Medlem
Kan inte ta någon "man" på allvar som inte klarar av behåring på tjejer. Kanske bäst för dessa att fortsättningsvis hålla sig på pojkrummet och runka till porr.
Citera
2022-12-18, 23:06
Medlem
Helt rakat nej och helt orakat nej.

Tycker personligen att det ska vara något trimmat och tillsnyggat är inte snyggt med en helt vildvuxen buske när nere.
Citera
2022-12-18, 23:18
Medlem
Ja pga att könshår kan bli sylvassa. Hände mig en gång.
Behöver jag förklara mer?
Citera
2022-12-19, 16:19
Medlem
Nej. Nån form av hårvård förväntar jag mig, men absolut inget helrakat.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in