2021-03-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Tror du övertolkar vad i alla fall en del skriver. Jag håller med mr.gegge. En person som tar hand om sig i övrigt gör det troligen även mellan benen. En person som inte tar hand om sig i övrigt, gör det troligen inte heller mellan benen.

Det handlar om renlighet och om omhändertagandet av sin kropp, inte alltid om håret i sig.

Wow vad du är oinformerad! Haha.

"Tänk på att håret som täcker detta område fyller olika funktioner:

Det skapar en barriär för att motverka bakterier och virus som kan ge infektioner och sjukdomar.

Det ser till att det kvinnliga könet alltid har en bra temperatur för att det ska fungera normalt.

Det har en personlig doft (som skapas av feromoner) vilket sänder ut sexuella signaler för att stimulera partnerns sexlust.

Det motverkar irriterad hud i könsområdet under sexakten."

Saxat från första bästa hälsosidan på nätet.

Det är läskigt hur lite koll vissa verkar ha på sina egna kroppars funktioner. Sen ska de hålla på och lägga sig i andra könets kroppar och tro att dom vet mer där också xD

Noob!
Citera
2021-03-26, 15:51
Medlem
nullums avatar
Ja, jag förväntar mig med, men enbart på grund av att det är så mycket mer vanligt än att kvinnor är håriga. Jag har enbart träffat en enda kvinna som har haft lite hår mellan benen, och det var knappast vildvuxet. Jag blev lite chockad när jag först drog ned handen den första gången vi låg, men jag brydde mig inte alls. Det klädde hennes mogna stil i övrigt. Vi dejtade fram och tillbaka i perioder i ca 1,5 år och hon var aldrig slätrakad under den tiden. Jag började tycka att slätrakade underliv var ett märkligt påfund men sedan dess har jag endast stött på dem och nu känns det normaliserat igen.

Benen är en annan femma däremot. Jag har aldrig brytt mig om stubbiga ben eller liknande, men helt orakade ben hade jag nåt blivit väldigt avtänd av. Det spelar ingen roll hur naturligt det är hit och dit - det ser motbjudande ut.
Citera
2021-03-26, 15:58
Medlem
JamesFs avatar
Nej. Men något ansad är trevligt. Hår på insidan låren halvvägs till knäna kan framkalla en lättare rysning.
Citera
2021-03-26, 16:06
Medlem
Hmm. På 80 talet kollade jag inte ofta på fittan, det kan jag erkänna. Förutom den första då, hon fick ställa sig ovanför mig när jag runkade, för jag hade ju aldrig sett någon innan.

Men tänker, att om det blir mode igen, så slipper många kvinnor skämmas för sina bautaläppar, slipper kirurgi, osv. Och det hade väl varit rätt humant egentligen.

Dock gillade jag kolla ner i missionären, den strängen där nere. M. Mm. Mmm.
Citera
2021-03-26, 16:33
Medlem
JBernards avatar
Jag förutsätter halvrakat och lite ansat, det är väl den vanligaste modellen skulle jag tippa på. Av egen erfarenhet att döma ligger landningsbana på plats två och helrakat på plats tre.

Skulle dock inte vara hela världen om det inte var på det viset. Har stött på det några gånger, funkade bra det också.
Citera
2021-03-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Wow vad du är oinformerad! Haha.

"Tänk på att håret som täcker detta område fyller olika funktioner:

Det skapar en barriär för att motverka bakterier och virus som kan ge infektioner och sjukdomar.

Det ser till att det kvinnliga könet alltid har en bra temperatur för att det ska fungera normalt.

Det har en personlig doft (som skapas av feromoner) vilket sänder ut sexuella signaler för att stimulera partnerns sexlust.

Det motverkar irriterad hud i könsområdet under sexakten."

Saxat från första bästa hälsosidan på nätet.

Det är läskigt hur lite koll vissa verkar ha på sina egna kroppars funktioner. Sen ska de hålla på och lägga sig i andra könets kroppar och tro att dom vet mer där också xD

Noob!

Tagga ner lite nu. Vad gjorde dig så provocerad av det jag skrev? Är du en sådan där omogen ungtupp som inte tål att någon säger något till dig? Det här är ett diskussionsforum. Skärp dig.

Jag vet mycket väl vad könshår har för betydelse för kroppen. Jag vet också vad "renlighet" har för betydelse. Gör du? I övrigt står mitt inlägg fast. De som sköter sin kropp i stort, sköter sig också troligen mellan benen. Men för att förtydliga just för dig SvenskaLejonet. Det kan innebära att man är fräsch och ren i underlivet och MED eller utan hår. Förstått?
Citera
2021-03-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickedixit
Dejtade en tjej i tisdags och vi drog senare hem till mig för att se på en film och ja det slutade med sex, eller ja till en början ville hon inte det och envisades med att hon inte hade rakat sig, men jag svarade med att jag inte brydde mig... Men var inte väntat med att även hennes ben var håriga.. alltså håriga, men ändå mjuka hårstrån och inget stubb så det störde varken mig eller sexet förövrigt. Alltså det är typ tredje gången jag får stå ut med håriga tjejer, det blir på något sätt avtändande så att man inte vill träffa henne någon mera..

Så brukar ni alltid förvänta er att tjejer är rakade och blir ni besvikna därefter? Har ni varit med om att tjejer har varit riktigt håriga vid dejt och träff?
Jag har varit med på hela resan.
Från naturell till rakad, och nu tillbaka till ansad.
Det började i slutet av 80 talet att kvinnor rakade sig där nere. Hjälpt till många gånger.
Personligen tycker jag svenska kvinnors prickiga rakade sköten inte är speciellt upphetsande!
Det passar bättre på mörk hy.
Renrakat får en att tänka på nakna barn på badstränder och Pederlay, för mycket peddo för mig.
Men en ansad sak är alltid intressant och estetiskt tilltalande.
Senast redigerad av Ghrister.Clenning 2021-03-26 kl. 18:34.
Citera
2021-03-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Tagga ner lite nu. Vad gjorde dig så provocerad av det jag skrev? Är du en sådan där omogen ungtupp som inte tål att någon säger något till dig? Det här är ett diskussionsforum. Skärp dig.

Jag vet mycket väl vad könshår har för betydelse för kroppen. Jag vet också vad "renlighet" har för betydelse. Gör du? I övrigt står mitt inlägg fast. De som sköter sin kropp i stort, sköter sig också troligen mellan benen. Men för att förtydliga just för dig SvenskaLejonet. Det kan innebära att man är fräsch och ren i underlivet och MED eller utan hår. Förstått?

Står ju att det är mer hygieniskt, DVS RENT, din jävla aphjärna!
Citera
2022-12-17, 23:11
Medlem
Har börjat träffa en ny tjej som är nice på alla sätt. Dock är hon inte helt renrakad där nere, inte mycket men jag gillar helt lent.

Hur ska man ta upp det? Vill inte göra henne stött. Vet hur känsliga tjejer kan vara med sin kropp och om man tar upp sådant.

Jag går igång ännu mer på om det är helt rakat.
Citera
2022-12-18, 09:44
Medlem
Det är väl en självklarhet att man rakar sig? Få saker är mer avtändande och rent vidrigt som kroppsbehåring.
Citera
2022-12-18, 10:18
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Har börjat träffa en ny tjej som är nice på alla sätt. Dock är hon inte helt renrakad där nere, inte mycket men jag gillar helt lent.

Hur ska man ta upp det? Vill inte göra henne stött. Vet hur känsliga tjejer kan vara med sin kropp och om man tar upp sådant.

Jag går igång ännu mer på om det är helt rakat.

Är väl bara att säga att du skulle älska att se henne len. Gillar hon inte att raka sig så erbjud dig att betala för laser.
Citera
2022-12-18, 11:18
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Har ni varit med om att tjejer har varit riktigt håriga vid dejt och träff?

Har väl hänt men enda gången jag tyckt det varit riktigt avtändande var nog när en tjej hade långa hår i vårtgårdarna. Blev liksom ganska snabbnafsat i de pattarna. Annars, rejäl buske, hår under armarna eller på benen berör mig inte nämnvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in