Citat:
Ursprungligen postat av
trxflsic
.........Jag tror att vi alla kan dra den ganska uppenbara slutsatsen att klippet var inspelat innan julafton - svida inte SVT var dr innan 09:43 och filmade allt, men d r inslaget nd riggat med tanke p att "Disney show" brjar frst klockan 15.
Det har redan nmnts men br upprepas att det som Svt filmade "off-tube" saknade kanal-id i hger hrn, s det tv:n visade var ngot som spelats in eller en dvd, dessutom var bilden i 4:3 formatet.
Sen konfimerar Facebook tiden och att lnken r kta, s jag bifogar lnk p detta:
http://postimg.org/image/ydi0agm53/
Rran med tidszoner behver nog benas ut, men Svt har svenskt ip och gr till facebooks serverhall i Sverige, s har ni svenska ip fr ni korrekt tid, men kr ni vpn/ToR och andra grejor kan ni f andra vrden, men d mste ni rkna rtt, vilket de flesta klantat sig p.
PST r Pacific standard time = minus 9 tim, EST r Eastern standard time = minus 6 tim till svensk tid.
S rknar ni om tiderna baklnges fr att matcha de andra tidszonerna ser ni att det blir fel om ni rknar av frn svensk 18-tid till 09 tid pacific och vnder ni och rknar svensk 09 tid blir det midnatt 12 pacific vilket ocks blir fel.
Min "utredning" pvisar problemet med vder, vind och sol p den pstdda dagen den 24:e, som snarare matchar den 22/12 om vi ser till dessa detaljer. Ska bli intressant och se hur deras fanclub ska ta sig ur denna soppa....