2015-12-26, 23:21
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slotterbank
Haha har nu sett repotaget, vad skulle vara fake? Tv teamet r ju dr innan Kalle Anka, klart som fan att de inte kan se p Kalle Anka innan. Vad tror ni!?

Vad r ens problemet? Flyktingfrgan r stor och hr r en familj som tipsat ngon p tv att gra ett repotage. Mycket att bli krnkt ver?! Haha

IQn hos Sverigedemokrater r vl runt 80?
Snarare r det vl du som framstr som utvecklingsstrd idiot som utan vidare accepterar att SVT trollar upp dig med en solskenshistoria om en human och empatisk familj som vill "dela med sig" av julfirandet och bjucka in flott med julbord och presanger t stackars flyktingfamiljen, nr inslaget av allt att dma spelades in i November och nrmast r att likna vid pontemkinkullis, bondfngeri, fejk och bluff! Hur knns det att bli lurad -och gilla det? Rent av hylla att man blir blst!
Obegriplig instllning... Obegriplig om man inte samtidigt frstr att du sjlv r en taliban som mer n grna gladeligen skulle offra din egen dotter p mngkulturens blodiga altare, hellre n att omfamna insikten att du blivit s jvla lurad och blst att det r rent vmjeligt! Du r som Elin Krantz farsa, vars dotter bokstavligen slits i stycken av en brunstig neger som knullar henne till dds fr att sedan sknda liket, varp du startar en krama-afrikaner-grupp och viger resten av ditt miserabla liv t att frneka det faktum att din dotter skndats och mrdats p grund av att ansvariga inte frmtt fatta logiska, kloka och rationella beslut! Vilket man faktiskt delvis kan skylla den agendasttande pbeln som styr och fr den konforma vckelserrelse man knappast kan kalla "samhllsdebatten" hr i landet! Frresten, varfr snackar jag ens med en mongoliod som inte ens kan stava till "reportage" och kallar mig svagbegvad?

Svlj tungan i smnen i natt och d stilla och obemrkt!
Citera
2015-12-27, 00:30
Medlem
Delar av inslaget var textat- Allts frinspelat
Citera
2015-12-27, 01:26
Medlem
Stakeholders avatar
Nn som kan se vad klockan r p micron?
Citera
2015-12-27, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Delar av inslaget var textat- Allts frinspelat
Varfr det?
Tror du att det r en omfattande process att texta ett inslag?
Senast redigerad av Sguelaiche 2015-12-27 kl. 01:32.
Citera
2015-12-27, 01:35
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
Jag tror inte lngre att det r sn. Sannolikt ljus bakgrund. Att inslaget r riggat p ngot stt r ju givet och det vore en hjdare att avslja av vem och hur. Sannolikt skulle det vara en svrsmlt knck fr ett agendasttande SVT.

Ser ut som skuggor p grenarna, uppfattar ingen sn, endast ljus och mrker.
Citera
2015-12-27, 03:27
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Snarare r det vl du som framstr som utvecklingsstrd idiot som utan vidare accepterar att SVT trollar upp dig med en solskenshistoria om en human och empatisk familj som vill "dela med sig" av julfirandet och bjucka in flott med julbord och presanger t stackars flyktingfamiljen, nr inslaget av allt att dma spelades in i November och nrmast r att likna vid pontemkinkullis, bondfngeri, fejk och bluff! Hur knns det att bli lurad -och gilla det? Rent av hylla att man blir blst!
Obegriplig instllning... Obegriplig om man inte samtidigt frstr att du sjlv r en taliban som mer n grna gladeligen skulle offra din egen dotter p mngkulturens blodiga altare, hellre n att omfamna insikten att du blivit s jvla lurad och blst att det r rent vmjeligt! Du r som Elin Krantz farsa, vars dotter bokstavligen slits i stycken av en brunstig neger som knullar henne till dds fr att sedan sknda liket, varp du startar en krama-afrikaner-grupp och viger resten av ditt miserabla liv t att frneka det faktum att din dotter skndats och mrdats p grund av att ansvariga inte frmtt fatta logiska, kloka och rationella beslut! Vilket man faktiskt delvis kan skylla den agendasttande pbeln som styr och fr den konforma vckelserrelse man knappast kan kalla "samhllsdebatten" hr i landet! Frresten, varfr snackar jag ens med en mongoliod som inte ens kan stava till "reportage" och kallar mig svagbegvad?

Svlj tungan i smnen i natt och d stilla och obemrkt!
Sanna ord av Golonka, som alltid. Personligen hatar jag sn hr jvla dynga. Allt knns s riggat och tillrttalagt att man fr kopparsmak i kften. Ger mig fan p att "flyktingarna" sitter i taxin tillbaks till "boendet" s snart kamerorna slcks. Detta r bara medias stt att tackla det frndrade opinonslget. M bra-historier, som ett led i krigfringen.
Varfr har inte Lfven, Romson eller Sjstedt ngra "julfirare" att visa upp? Drfr att de inte ens skulle drmma om att slppa in ett enda exemplar av slddret till sina privata julbordssittningar.
Dessutom: Varfr i herrans namn ska svenska folket plocka bort Julskinka och Revbensspjll frn Julbordet bara fr att stlla sig in hos ett gng musselmaner? - Fattar inte den manvern. Ska allts svenska folket assimileras?
Senast redigerad av Klaedvikaren 2015-12-27 kl. 03:35.
Citera
2015-12-27, 09:39
Medlem
Citat:

Du har ju inget bevis alls att de spelades in fr en mnad sedan.
Citera
2015-12-27, 09:47
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slotterbank
Du har ju inget bevis alls att de spelades in fr en mnad sedan.
Snn p trden, grabben... Syns i bild. Det var ingen vit jul i Gteborg. Dremot hade man ett sntcke ngra dagar i andra halvan av november. Ditt drag!
Citera
2015-12-27, 11:11
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Snn p trden, grabben... Syns i bild. Det var ingen vit jul i Gteborg. Dremot hade man ett sntcke ngra dagar i andra halvan av november. Ditt drag!

Tycker det ser ut som bjrkar. Ingen sn alls. Dremot r det nog youtube p teven.
Citera
2015-12-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Sanna ord av Golonka, som alltid. Personligen hatar jag sn hr jvla dynga. Allt knns s riggat och tillrttalagt att man fr kopparsmak i kften. Ger mig fan p att "flyktingarna" sitter i taxin tillbaks till "boendet" s snart kamerorna slcks. Detta r bara medias stt att tackla det frndrade opinonslget. M bra-historier, som ett led i krigfringen.
Varfr har inte Lfven, Romson eller Sjstedt ngra "julfirare" att visa upp? Drfr att de inte ens skulle drmma om att slppa in ett enda exemplar av slddret till sina privata julbordssittningar.
Dessutom: Varfr i herrans namn ska svenska folket plocka bort Julskinka och Revbensspjll frn Julbordet bara fr att stlla sig in hos ett gng musselmaner? - Fattar inte den manvern. Ska allts svenska folket assimileras?

Sjlvklart! De skra afghanerna kan ju m dligt om dom skulle behva assimileras. Svensk kultur r ju bara barbari nd. Mycket bttre om svenskarna frsvann helt och hllet. Jvla obildade bnder.
Citera
2015-12-27, 11:45
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Tnk p att detta r p vintern solen str lgt ven mitt p dagen. r utsidan solbelyst mste det drfr vara p sder sida av huset. r det bjrkar dr?
Gatuvyn p Google street view iofs frn 2014 https://goo.gl/ehjbpJ indikerar dlare trd n bjrkar p den sidan. Tnk p att detta r parken utanfr Carlanderska sjukhuset som i s fall skulle synas.

Bjrkar? Tror inte det.
Citera
2015-12-27, 11:48
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Anvndaren Endways presenterar tv stillbilder extraherade frn inslaget. Inlgg hr: (FB) Var riggades "En annorlunda jul"-inslaget i Rapport 24/12?

Jag r ju ingen fotoforensiker, men i den bild dr man ser nedhngande grenar och en bit av marken, frefaller det som att bilden visar sntckta trn och vit mark. Vilket i s fall skulle innebra sn och vit jul, vilket man inte hade i Gteborg. Nrmast datum med sntcke, var nst sista veckan i november. Inslaget r allts gjort en mnad fre jul, i s fall. Skulle inte frvna mig om man snabbt skickade hem afghanerna nr de fyllt sitt syfte som statister i qvists empationani infr TV-teamet.

En annan mrklig sak, ett faktiskt avsteg frn gngse rutin nr det gller mediaexponering och invandrare, r att reportern verhuvudtaget inte interagerar med afghanerna med frgor. Antingen har de svarat s korkat och gett ett s frvirrat intryck att man klippt bort det av hnsyn, eller s har man helt skitit i att hra med statistfamiljen vad de tyckte om familjen qvists uppoffrande grning. De har skjutsats dit, suttit och glott i soffan, tit mrklig mat och tittat p en tecknad seriefigur en stund, ftt lite avlagda leksaker och kanske ngot kldesplagg och drefter hem till det torftiga livet p asylanlggningen igen.

Varfr fr jag associationer till nazisternas riggade frevisningar av sin fnglgerverksamhet fr Rda Korset under kriget...?

Mor sa frsker verkligen dra lite tacksamhet ur mnniskospillrorna, men det misslyckas helt. Far Johan ser mest besvrad ut ver frnvaron av gemensamma berringspunkter och bristen p social interaktion dr han sitter i lnstolen. Nu var det ju inte julafton, s ingen egentlig skada skedd, men nd... Stelt, trist och dlig stmning. Ett TV-team som bkar omkring och frsker f ihop ngot man kan visa fr publiken. sa, som tydligen har en lngre erfarenhet av frivilligt engagemang bland socialt utsatta, kan inte vara helt njd med eventet trots att hon verkligen lagt manken till och halal-anpassat menyn. Man blev vnner p facebook i alla fall. Alltid ngot, som krringen sa nr hon neg i gurkodlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in