2015-12-25, 13:17
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Snubben var polishatare. USA-hatare, judehatare. Kaxig typ som skrev skitmusik. Är det meningen att vi skall sörja fanskapet?

USA-hatare?. Jaha.. Är man en sämre människa eller emot världen bara för att man hatar JUST,, USA?.
Förstår inte varför en USA-hatare ska klassas som världshatare bara för det.
Citera
2015-12-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Nej, han dog inte som en man. Han dog i onödan, och det är extremt omanligt och dessutom jävligt dumt.

"Bättre fly, än illa fäkta" har vi i den utvecklade delen av världen kommit fram till sedan länge. Man tar helt enkelt inte strid med någon som är en överlägsen, eftersom det troligen leder till att man förlorar.
I ett sådant läge omgrupperar man och inväntar förstärkning, eller väntar och slår sedan till när läget förändrats till ens fördel igen. Det som räknas är att vinna, och är man död har man per definition förlorat.

"Ni skall inte dö för ert land, ni skall se till att fienden dör för sitt", som de uttryckte det redan under min tid på Arméns Jägarskola.

Nåja, det om detta.
Ni som i tråden låtit antyda att ni vet mer om händelsen får berätta vad ni vet, så att vi kommer vidare i diskussionen.

Aimans bror är glad, eftersom både han och hans mor tror att Aiman kom in i paradiset direkt. Vet ej vad de grundar denna tron på.. (visste inte heller att man kan hamna där både direkt och med en fördröjning..) Kanske tänker Aimans bror på de 72st jungfrur som nu tar hand om brorsan?

Enligt Aimans bror finns det ett vittne som intygar om att Aiman hann med trosbekännelsen (La ilaha illallah Muhammaden rasullullah) innan han dog. Vissa tycks tro att detta i sig räcker som inträdesbiljett till paradiset, men tydligen är denna bara "nyckeln". Sen måste nyckeln ha "taggarna" - dvs. 7-9st uppfyllda villkor som garanterar inträdet till de villiga jungfrur..

Själv undrar jag om inte detta vittne hann iaktta mördarens signalement också istället för att bara kontrollera rätt trosbekännelse? I så fall borde man kunna vara rätt man på spåret..
Senast redigerad av sno 2015-12-25 kl. 13:27.
Citera
2015-12-25, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast det hör ju till mänsklighetens natur så klart, en sorgeprocess eller begravningsakt är ju inte i första hand tänkt att fungera som ett tillfälle där den avlidne ska ställas till svars, föraktas och skuldbeläggas för sina dåliga sidor.

Bara för att det finns onda och dåliga sidor utesluter ju inte det att det också finns bra och det är såklart dom man lyfter fram när någon dött.

Precis som man tex gör när någon riskkapitalist från saltsjöbaden eller liknande dör. Man väljer att under begravningsakten bortse från att han i sin livsgärning orsakade lidande och ibland för tidig död hos tiotusentals gammla och sjuka för att maximera sitt eget välbefinnande och där i mellan knullade utsatta barn mot betalning i baksätet på bmwn.

Har du aldrig varit på en begravning? Man kan få vilken skithög som helst att framstå som en liten oskylldig skolpojke med hela församlingens hycklande instämmande.

Varför skulle blattarna bete sig annorlunda i sin sorgeprocess?

Jag pratar inte om begravningsakten. Jag pratar om hur han nu i efterhand vill framställas i media.
Citera
2015-12-25, 13:31
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klingtheking
Era äckliga rasister som kommenterar så fula saker här, det är helt ärligt obegripligt.
Hur kan ni snacka om en människa som har dött på detta sätt? Särskilt när det inte finns mycket att utgå ifrån? Vi vet alldeles för lite för att kunna dra slutsatser och ni som påstår att han var kriminell är fan störda i huvudet.
Jag sitter själv inte på mycket information om honom och händelsen, jag kände honom inte ens, men det jag läst här är verkligen underligt och får en att må dåligt. Vafan vet ni? En människa har blivit mördad, spelar ingen roll vad hen hade för tro eller bakgrund, det är så jävla tråkigt att det ska hända. Jag lider verkligen med hans familj, det är helt jävla sjukt ni som inte inser detta.

Sen har alla väl sin musiksmak, dock är det sjukt respektlöst att börja tala om honom och hans musik på det sättet vissa gör.

Och ni som säger att han lekte gangster o med vapen och att han även förtjänat döden. Jag förstår er inte, vart fan är världen på väg, ni är så jävla patetiska.

fuck rasism och främlingsfientligheten, detta är så sorgligt. Tänker på hans familj och anhöriga

https://www.youtube.com/watch?v=CzcysI3okiI

Din "fina musiker" var rasist.
Citera
2015-12-25, 13:36
Medlem
DanSons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Man behöver inte vara raketforskare för att inse att han är muslim. Är du dum i huvudet?
När jag skrev det fanns det typ 5 rader om hela händelsen. Bara för man inte heter Johan Svensson är man inte muslim, och efter att ha hört hans texter så utgick jag ifrån att han inte var muslim.
Sätt dig och lyssna på hans texter och fråga om man är dum i huvudet för att dra en sån slutsats innan du sliter av dig håret och läsp-spottar ner hela skärmen i frustration istället.

Som jag sa innan, det finns fortfarande muslimer som firar jul och andra högtider. Vare sig du vill acceptera det eller inte.
Senast redigerad av DanSon 2015-12-25 kl. 13:53.
Citera
2015-12-25, 13:37
Medlem
Citat:
Tror du verkligen det.

Är det exakt samma möjligheter man har om man växer upp i ett vitt villakvarter, med två välutbildade och välavlönade föräldrar som fullt ut och på alla plan är en del av det etablerade samhället och där exakt var enda annan unges bakgrund ser likadan ut. Där man springer mellan dom välklippta villatomterna, blir bjuden på saft och tankas upp med själförtroende och självkänsla var man än sätter ner foten.

Som om man i treårs åldern blir avskjälpt ute i akalla med två föräldrar som inte kan ett ljud svenska, inte har en aning om våra normer och hur man tar sig fram i samhället och där manliga förebilder i huvudsak består av socialbidragsförsörjda cat tuggande negrer.

Exakt samma?

Rasistiskt att tro att bara för man har svenska välutbildade föräldrar har man bättre förutsättningar. Alla kulturer är precis lika bra och lika mycket värda, därför spelar det ingen roll om man har en analfabet/kan inte språket-kultur.
Invandrares barn har antagligen bättre förutsättningar för de har fler perspektiv, något som är väldigt viktigt inom mångfaldsvetenskapen. Rent matematiskt (något vi älskar att hänga upp identitespolitiken på då den är 100% vetenskaplig) så blir dubbla perspektiv = dubbla förutsättningar.
Så blattarna har 100% mer chans än svenskarna som bara har tråksvenne-ideal att jämföra sig med och är därför handikappade i vår nya globala värld.
Citera
2015-12-25, 13:38
Medlem
Rebelxs avatar
Hörde några prata på bussen mot Alby igår om detta.
Nämnde nått om vårberg och killar från ett annat fotbollslag.
Lät som det hade varit tjafs tidigare?
Vet ingenting alls själv, men det lät som de visste vem som kunde ligga bakom, får väl hoppas de delar med sig till snuten.

För övrigt så finns det kameror 30m bort vid ingången till centrum, och man tycker det borde finnas kameror som filmar parkeringen och tunnelbanegången också.
Sedan finns det kameror vid spärrarna och nerfarterna till tunnelbanan.
Sannolikheten är att GM har passerat de platserna och finns på film, sådana här oplanerade idiotmord brukar folk inte komma undan med.
Citera
2015-12-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
det där va det dummaste jag hört i hela mitt liv

Det är sant, mer pengar östa över dem och fler härliga perspektiv något som är väldigt viktigt inom mångfalden. Se ovan.
Citera
2015-12-25, 13:39
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
USA-hatare?. Jaha.. Är man en sämre människa eller emot världen bara för att man hatar JUST,, USA?.
Förstår inte varför en USA-hatare ska klassas som världshatare bara för det.

Du kanske skall kolla upp lite vad den "fina musikern" har skrivit om poliser, och om judar, på nätet. Snubben var en sopa som aldrig skulle fått vistas i Sverige.
Citera
2015-12-25, 13:41
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att dom har rätt eller ska bli respekterade.

Jag sa bara att för oss, fungerande, välmående, fullt ut i det svenska samhället etablerade erbjuds det så många andra möjligheter att känna att vi är respekterade så vi kan lättare ignorera och bortse från enskillda situationer och kompensera dom på annat håll.

Våra liv och vårt egenvärde står inte och faller med om vi lyckas förklara för en inskilld idiot att han är en idiot. Eller utmana en kille med kniv.

Har man inte så mycket tenderar man att värna mer om det lilla och den enskillda händelsen kan därigenom ses mer betydelsefull.

Jag försvarar alltså inte offrets inställning jag svarade bara på varför det som av oss ses som idioti under andra förutsättningar kan kännas mer självklart.

Jag förstår inte vilka situationer du pratar om när du påstår att vanliga medborgare kan känna sig “respekterade”? Vanliga svenskar tänker inte ens med dessa ganstertermer..

En människa inom ett serviceyrke/inom vården får dagligen handskas med “idioter”. Utan att förklara för dem vad man anser om deras åsikter/beteende.

Man får till och me utstå hot och våld utan att slå tillbaka.

Dessa småganstrar däremot anser att samhället – du och jag – är skyldigt dem en himla massa “respekt” och andra förmåner - som vi andra inte ens kan drömma om.

Money for nothin' and chicks for free..
Citera
2015-12-25, 13:56
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanSon
När jag skrev det fanns det typ 5 rader om hela händelsen. Bara för man inte heter Johan Svensson är man inte muslim, och efter att ha hört hans texter så utgick jag ifrån att han inte var muslim.
Sätt dig och lyssna på hans texter och fråga om man är dum i huvudet för att dra en sån slutsats innan du sliter av dig håret och läsp-spottar ner hela skärmen i frustration istället.

Som jag sa innan, det finns fortfarande muslimer som firar jul och andra högtider. Vare sig du vill acceptera det eller inte.

Hmm, vet inte om du är seriös eller inte men firar man jul som muslim så är man per definition inte muslim. Jul är en kristen högtid.

Du menar på fullt allvar att hans "texter" återspeglar att han inte är muslim? Återigen, är du dum i huvudet?

Försökte använda din hjärna lite nästa gång du skriver.
Senast redigerad av Freebop 2015-12-25 kl. 13:58.
Citera
2015-12-25, 14:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Tror du verkligen det.

Är det exakt samma möjligheter man har om man växer upp i ett vitt villakvarter, med två välutbildade och välavlönade föräldrar som fullt ut och på alla plan är en del av det etablerade samhället och där exakt var enda annan unges bakgrund ser likadan ut. Där man springer mellan dom välklippta villatomterna, blir bjuden på saft och tankas upp med själförtroende och självkänsla var man än sätter ner foten.

Som om man i treårs åldern blir avskjälpt ute i akalla med två föräldrar som inte kan ett ljud svenska, inte har en aning om våra normer och hur man tar sig fram i samhället och där manliga förebilder i huvudsak består av socialbidragsförsörjda cat tuggande negrer.

Exakt samma?
Har en svensk unge som växer upp med en outbildad ensamstående mor exakt samma förutsättningar som en unge med två föräldrar som är akademiker?
Gällande rätten till utbildning absolut, skillnaden vad de kan göra om de bestämmer sig är minimal.
Sen har givetvis den mer välbeställda ungen möjligheter att resa få saker och få stöd, men livet måste levas av egen kraft.
Blattarna har mer offentliga resurser inte mindre, men likt den här typen så väljer man att leka gangster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in