2015-12-25, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan121
Ni som säger att han var en ängel/guds barn.

Hur resonerar ni när han sjunger om "kroner,kontanter, 9millimeter, rissla papper"

I denna låt:

https://www.youtube.com/watch?v=clAUF4XWTL8

Det är väl inget Per olof skulle sjunga som pluggar till läkare?

Jävla sågspån, antar att du resonerar så kring alla rappare? Varför inte hänga Petter på ett torg eller önska död åt looptroop eller andra ETNISKT svenska rappare?
Citera
2015-12-25, 02:42
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Jag blir frustrerad när jag läser denna typ av inlägg. "Skön men förtjänade det säkert", vet du vad döden innebär? Har du förlorat en anhörig? Kan en person förtjäna att bli huggen i bröstet och förblöda till döds? Spelar det verkligen någon större roll om man har tjafsat eller skrikit något olämpligt efter en eventuell GM? Anses mordet då vara rättfärdigat? Ställ er dessa frågor innan ni väljer att döma en person till döden.

Jag känner inte brottsoffret. Han verkade dock av allt att döma vara en väldigt omtyckt människa. All denna våld är meningslös. Mycket tragiskt och tråkigt.

Vet inte riktigt var du läser in i det jag skrev men ingenstans står det att han förtjänade att huggas ihjäl.
Det var ett svar på någon som frågade om det inte händer att oskyldiga knivas ner.
Vilket det absolut gör. Men många gånger så ligger det något bakom dödsfall av den här typen om man tittar till hur statistiken ser ut när det gäller den här typen av dåd.
Citera
2015-12-25, 03:05
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Vet inte riktigt var du läser in i det jag skrev men ingenstans står det att han förtjänade att huggas ihjäl.
Det var ett svar på någon som frågade om det inte händer att oskyldiga knivas ner.
Vilket det absolut gör. Men många gånger så ligger det något bakom dödsfall av den här typen om man tittar till hur statistiken ser ut när det gäller den här typen av dåd.

Du skrev detta:

"Det är klart att oskyldiga har mördats förut men statistiken pekar på att personen var på ett eller annat sätt inblandad i vad det än var som fick honom mördad.
Sjävklart kan det vara ett undantag. Men oftast är det inte det."

Jag tror inte du hade några dåliga intentioner, men det du skriver slår fel och tankesättet har inte någon plats i det svenska rättssystemet. Självfallet finns det ofta ett händelseförlopp bakom de flesta mord, en konfrontation, en svordom o.s.v. men dessa diskussioner tenderar att förminska våldet. De som blir mördade är brottsoffer, de är oskyldiga och ska behandlas som sådana, oavsett vad de har gjort.

Mentaliteten att man får "skylla sig själv" - om man blivit utsatt för våld anspelar på en vedergällningsteori, denna legitimerar hämnd. Aiman blev huggen i bröstet och förblödde till döds, han kanske har skrikit, svurit, spottat eller varit jävligt irriterande - han är oavsett allt detta oskyldig och offer för ett oerhört hemskt brott.

Vi bör inte legitimera våld i förorten, för det är det man gör när man talar om att offret "kunde ha varit inblandad i sin egen död". Det är fel.
Senast redigerad av ZuparN 2015-12-25 kl. 03:36.
Citera
2015-12-25, 03:20
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Du skrev detta:

"Det är klart att oskyldiga har mördats förut men statistiken pekar på att personen var på ett eller annat sätt inblandad i vad det än var som fick honom mördad.
Sjävklart kan det vara ett undantag. Men oftast är det inte det."

Jag tror inte du hade några dåliga intentioner, men det du skriver slår fel och tankesättet har inte någon plats i det svenska rättssystemet. De som blir mördade är brottsoffer, de är oskyldiga och ska behandlas som sådana, oavsett vad de har gjort.

Mentaliteten att man får "skylla sig själv" - om man blivit utsatt för våld anspelar på en vedergällningsteori, denna legitimerar hämnd. Aiman blev huggen i bröstet och förblödde till döds, han kanske har skrikit, svurit, spottat eller varit jävligt irriterande - han är oavsett allt detta oskyldig och offer för ett oerhört hemskt brott.

Vi bör inte legitimera våld i förorten, för det är det man gör när man talar om att offret "kunde ha varit inblandad i sin egen död". Det är fel.

Kul se dig här på en annan del av forumet.

Men jag måste tyvärr säga att det du säger är uppriktigt men sen i praktiken är så som du säger är något helt annat. Svenskt rättsystemet fick en ordentligt "ändring" på slutet av 80- talet början på 90- talet.

Jag ska inte gå allt för OfT men jag kan rekommendera läsa dig senaste svenska rättskandalen om fallet med Elie Messo. Det har tyvärr fungerat så mer eller mindre i Sverige i 20 år som jag känner till.

Men i det här fallet så var det för djävulskt att en person som vi egentligen inte känner något om hans bakgrund och i synnerhet att han skulle ha begått något mord vedergäller det han utsattes för. Det är förkastligt och jag håller med i den punkten. Men om han har tagit livet av någon annan så förtjänar man...
Citera
2015-12-25, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanakee
Jävla sågspån, antar att du resonerar så kring alla rappare? Varför inte hänga Petter på ett torg eller önska död åt looptroop eller andra ETNISKT svenska rappare?

Jag tycker också att det är väldigt tråkigt när sånt här händer. Det jag försökte få fram var att det kanske inte hände av en slump? Alla har vi val i livet, och väljer man att hålla på med knark och pistoler, är det lätt hänt att man själv råkar illa ut. Och därav tycker jag det är fel att folk sitter och säger att han är en oskyldig ängel, när han uppenbarligen var med i "gamet"
Citera
2015-12-25, 06:46
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
Rammvogel och TheRiddle, NI HAR FEL. Inse bara det. Sluta sprid massa skit när jag vet precis vad som hände. Tänk på anhöriga och lägg ner bara. Ni har säkert jävligt massa rätt i andra diskussioner, men just nu har ni fel. Respektera det. Har ni inget bättre för er under julen...
Lågoddsare att mördaren är;
1. Man
2, Vit
3. Röstar sverigedemokraterna!
Citera
2015-12-25, 07:07
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanSon
Fyfan vilka jävla jular familjen får framöver, speciellt denna. Riktigt tråkigt att en sån ung man ska mista livet, han skulle ju precis börja leva.

"Mamman fyller i:
– Vi vet inte vad som hade väntat honom om han levde, men nu vet vi. Han är i paradiset, jag är stolt över honom, säger hon."

-De verkar ta det rätt bra, eller hur?
De verkar dessutom vara rättrogna muslimer så de skiter nog i att det är jul.
Citera
2015-12-25, 08:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -heng-med-lisa-
Aiman.... Din jävla fitta.. Visste detta skulle hända.. Du kunde inte sluta med underåriga
Jag undrar fortfarande vad det här betyder. Kan det vara så att han bestigit någon under 15 och storebror eller pappa tog lagen i egna händer?
Citera
2015-12-25, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan121
Ni som säger att han var en ängel/guds barn.

Hur resonerar ni när han sjunger om "kroner,kontanter, 9millimeter, rissla papper"

I denna låt:

https://www.youtube.com/watch?v=clAUF4XWTL8

Det är väl inget Per olof skulle sjunga som pluggar till läkare?

Han kanske bara vill verka lite tuff? Var Henning Mankell en mördare för att han kunde skriva om mord? En person med fantasi och kreativitet kan skriva om vad som helst utan att det behöver ligga någon sanning bakom.
Citera
2015-12-25, 08:21
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -heng-med-lisa-
Aiman.... Din jävla fitta.. Visste detta skulle hända.. Du kunde inte sluta med underåriga

Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
hahaha på tiden att denna apa fick smaka på kniv, ingen större förlust kan jag säga direkt... jiddrar man med fel folk så slutar det såhär

Ni två internetkrigare kanske skulle ta och lätta era hjärtan och berätta vad ni vet istället för att sitta och skriva gåtor som ingen förstår.
Citera
2015-12-25, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Jaha? Man måste fortfarande inte vara dömd och/eller finnas på lexbase för att vara kriminell.

Visst trafikbrott förekommer också på lexbase. Men en kille som bor i alby och satsar på att sjunga hiphop har troligen en livstill där 7:e budet står lågt i kurs.

Qabil var knappast någon folkkär artist a la cornelis w.
Citera
2015-12-25, 08:54
Känns onödigt som fan att bli dödad oavsett om man har en beef med "fel" personer eller what not. Jag förstår inte fôlk som tycker att en sån här man förtjänar att bli stucken till döds. Smh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in