• 2
  • 3
2015-12-23, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mario Panciera

Släpper du helt taget om begreppet 'attraktion' eller 'mening' så är det varken någonting du kan ha eller sakna.

Jag kan naturligtvis skippa begreppen men känslorna de står för kommer fortfarande vara lika eftersträvansvärda. Jag skulle definitivt sakna dem ifall de försvann.
Citera
2015-12-23, 02:41
Medlem
Mario Pancieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Jag kan naturligtvis skippa begreppen men känslorna de står för kommer fortfarande vara lika eftersträvansvärda. Jag skulle definitivt sakna dem ifall de försvann.

Är den sista meningen baserad på faktisk erfarenhet eller på tro? Du påstår att känslorna föder begreppen; jag påstår att det är tvärt om. Detta är min erfarenhet.
Citera
2015-12-23, 02:43
Medlem
Citat:
Är den sista meningen baserad på faktisk erfarenhet eller på tro? Du påstår att känslorna föder begreppen; jag påstår att det är tvärt om.

Faktiskt faktisk erfarenhet. Jag har verkligen saknat dem i perioder.
Citera
2015-12-23, 02:50
Medlem
Mario Pancieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Faktiskt faktisk erfarenhet. Jag har verkligen saknat dem i perioder.

Om du saknar dem refererar du ju till ett minne; saknaden i sig grundar sig i en tro att minnet på något sätt är relevant för din situation här och nu.

Du kan inte sakna 'mening' om du inte vet vad det är, på samma sätt som du inte kan sakna smaken av salt om du aldrig smakat någonting salt.
Citera
2015-12-23, 02:59
Medlem
Citat:
Om du saknar dem refererar du ju till ett minne; saknaden i sig grundar sig i en tro att minnet på något sätt är relevant för din situation här och nu.

Du kan inte sakna 'mening' om du inte vet vad det är, på samma sätt som du inte kan sakna smaken av salt om du aldrig smakat någonting salt.

Jag har dock hittat tillbaka till dem, och det råder jag även alla andra att försöka göra.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in