• 2
  • 3
2015-12-30, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Håller med dig, sjukt bra skrivet. Men jag tror som ISIS typ dom är inga människor, dom bryter mot den mänskliga rättigheten och anser att dom har rätt i sin ideologi.

Mm om alla var som oss vore det skitbra allt, för vi är ju goda och dom onda, det ser ju vilken idiot som helst. Dom själva e onda för att dom väljer att förtrycka fast dom ser det helt omänskliga i det!!!

Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
https://www.youtube.com/watch?v=MF_4EWSuzQY Väldigt bra klipp. Det är naturligt att vi har ihjäl varandra.
Religion är en stor bov i det hela.
Också det här att vi har olika länder, raser osv. Det är inte meningen att vi ska leva med varandra.

Största boven i det hela är eg roten till det som genererar missförstånd överallt hela tiden, vilket till stor del kan anses vara individens benägenhet att se uppenbara förklaringar och lösningar, som är helt inbillade
Citera
2016-01-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borderline123
Största boven i det hela är eg roten till det som genererar missförstånd överallt hela tiden, vilket till stor del kan anses vara individens benägenhet att se uppenbara förklaringar och lösningar, som är helt inbillade
Precis. Felkällorna vid kommunikation angående skuggorna är dessutom stora nog vid konversation. När en stor andel av kommunikationen sker via ytterligare omedvetet och medvetet förvrängande kanaler, får man kanske se det som att det inte är så illa att vi kan vara såpass överens, som vi ändå är.

F.ö. kanske de medvetet förvrängande medierna inte ses på med sådant förakt av den sanningssökande, det kan vara en nödvändig kompensation för övriga förluster på vägen.

Finns dock viss logik som talar för att vi går mot en mer altruistisk värld. Den som styr kan tänkas vara den som är bäst på att manipulera. Det effektivaste sättet att öka sin makt är troligen att utnyttja altruism. När så manipulatören tröttnar, efterlämnar denne sig månne en mer altruistisk värld. Stora fallgropar existerar förstås.
Senast redigerad av lazsaros 2016-01-11 kl. 22:34.
Citera
2016-01-12, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
Förlåt men kan du bygga en raket? Om inte varför inkluderar du dig i denna grupp av människor som kan det, o bygger sedan hela resonemanget på det felaktiga du påstår om dig själv.

Är det människor som kan bygga raketer som styr samhällen o länder, eller är det tvärt om människor som inget kan alls utom le och utlova allt åt alla med sin glappande käft?

Kan inte ditt svar finnas ovan, personer som du som tror dig kapabel att bygga en raket anses trots denna kraftigt bristande självinsikt om till o med din egen förnåga lämpade att delta i urvalet av våra ledare o samhällsbyggare?

Jag kan inte bygga en raket. Men jag kan heller inte minnas att jag påstått att jag kan det heller.
Jag menar att vi, människorasen, är så pass intelligenta att vi har upptäckt och lärt oss att göra det.
Visst är det som du säger att det sällan är de mest intelligenta människorna som styr.
Jag tror att du missförstår mig lite. Jag har aldrig sagt att jag var bättre än någon annan. Jag talade rent allmänt om olika typer av människor.
Citera
2016-01-12, 19:57
Medlem
//@Ts:

.Människor är jävliga, mer eller mindre. så É Läget.//
Senast redigerad av DeLu.in.the.clouds 2016-01-12 kl. 20:12.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in