• 1
  • 2
2015-12-22, 08:59
Medlem
Hej,
Vet inte vilken erfarenhet eller intresse det finns att diskutera detta i en egen tråd, men jag gör ett försök.
Kan du bidra till en konstruktiv och intressant diskussion hur en undergiven kan uppmuntra och förstärka det dominanta och sadistiska hos sin kvinnliga partner? Jah väljer att begränsa denna tråd till kvinnliga partners då psykologin kanske är lite annorlunda? Jag inser att olika kvinnor har olika psykologi vad de reagerar och påverkas av. Någon som har erfarenhet av att göra sin partner mer dominant och självsäker?
Det finns ju många spektran att följa, allt från att vara extra kärleksfull till att vara retsam. Föredrar nog något åt det mjukare hållet. Är inte ute efter att toppa från botten utan endast subtilt och taktfullt visa min läggning så att det är lockande för min fästmö. Har givetvis pratat med henne i klartext med, hon förstår litegrann och kommer så himla rätt ibland men jag upplever det som lite trögt. Givetvis har jag stort tålamod och många år på mig, för att inte stressa och ge henne tid. Tror inte på tjat, men hur får man en tjej att släppa loss och våga ge sig hän? Vissa saker har hon uttryckt att hon inte är intresserad av och det respekterar jag.
Någon som har några intressanta idéer eller erfarenheter?
Mvh
E
Citera
2015-12-22, 11:54
Medlem
är gärna med lite och läser och diskuterar.
mycket intressant ämne då jag har liknande ställning hemma.
Citera
2015-12-23, 19:12
Medlem
Vägra städa, tvätta och diska, så är saken biff
Citera
2015-12-23, 20:00
Medlem
Lite pinsamt att du inte redan kommit på de parallellerna. Eller så ägnar du dagarna åt att tvätta, städa och diska, och har inte reflekterat över att du är pussy whipped
Citera
2015-12-24, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagharenPLAN
Lite pinsamt att du inte redan kommit på de parallellerna. Eller så ägnar du dagarna åt att tvätta, städa och diska, och har inte reflekterat över att du är pussy whipped
Har inget emot att sköta hemmets sysslor och gör det mesta hemma, det funkar dock inte! Jag har testat att erbjuda mig att göra allt hemma. (Städa, diska, putsa skor, sköta ekonomin och självklart allt praktiskt såsom tvätta bilen, renovera och laga allt som pajar).
Drömmer om att vara hemmaman när jag gjort nig ekonomiskt oberoende, har inget emot att min fru gör karriär och jobbar och gör det hon vill medan jag sköter om hemmet! Kommer nog ta några år till att nå dit men jag vill gärna leva lite i nuet med!
Citera
2015-12-24, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EEEmotion
Har inget emot att sköta hemmets sysslor och gör det mesta hemma, det funkar dock inte! Jag har testat att erbjuda mig att göra allt hemma. (Städa, diska, putsa skor, sköta ekonomin och självklart allt praktiskt såsom tvätta bilen, renovera och laga allt som pajar).
Drömmer om att vara hemmaman när jag gjort nig ekonomiskt oberoende, har inget emot att min fru gör karriär och jobbar och gör det hon vill medan jag sköter om hemmet! Kommer nog ta några år till att nå dit men jag vill gärna leva lite i nuet med!

skulle du låta henne köra strap on på dej? vart vill du komma i den sexuella relationen?
Citera
2015-12-25, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JACORAY
skulle du låta henne köra strap on på dej? vart vill du komma i den sexuella relationen?
Självklart får hon initiera mig i och utveckla min förmåga att ta emot saker i stjärten. Jag tänker även bortom traditionell pegging. Jag tror kanske att en dominant kvinna skulle vilja tänja på mina kroppsliga och sexuella preferenser och begränsningar för att tillfredsställa sina egna behov. Frågan är förresten lite märklig, som genuint undergiven tänker jag mig att jag kan ställa upp på mycket för hennes skull. Tjusningen är ju att släppa kontrollen, bli använd och utnyttjad och låta henne nästla sig in i mitt psyke och min kropp för sitt egna höga nöjes skull. Jag drömmer mycket om just ett sånt förhållande, både på det sexuella och psykologiska planet. Var det svar på frågan?
Citera
2015-12-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EEEmotion

Om du vill ha annat sex är väl det bästa sättet att få det förstås att be om det. Säg att du behöver ett sjysst kok stryk ibland, att din kuk längtar efter att få riktigt jävla ont och att det var allt för länge sedan din röv proppades full med ingefära. Att den dör av näringsbrist. Ge henne en örfil och anklaga henne för att vara en slapphänt matte och att hennes leda fitta är nästan lika slapp den. Sen ställer du dig på alla fyra på golvet och väntar på hennes reaktion. Någon form av plåga borde du väl ändå få uppleva
Citera
2016-01-04, 00:18
Medlem
Jag tycker helt ärligt att det kan vara en bra grej att toppa från botten lite om man har en dominant partner som är osäker i sin dominans. Det kan hjälpa dem att komma igång, få lite idéer om vad man kan göra, och ger dem en bättre möjlighet att sen kunna vara säkrare "på egen hand".
Citera
2016-01-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagharenPLAN
Om du vill ha annat sex är väl det bästa sättet att få det förstås att be om det. Säg att du behöver ett sjysst kok stryk ibland, att din kuk längtar efter att få riktigt jävla ont och att det var allt för länge sedan din röv proppades full med ingefära. Att den dör av näringsbrist. Ge henne en örfil och anklaga henne för att vara en slapphänt matte och att hennes leda fitta är nästan lika slapp den. Sen ställer du dig på alla fyra på golvet och väntar på hennes reaktion. Någon form av plåga borde du väl ändå få uppleva

Jag tror inte att provokation kommer ett funka så bra i mitt fall men för vissa kan det säkert göra nytta, kanske rensa luften lite så man får en nystart. Idén är ju lite lik make-up sex! Vilket kan vara helt underbart för att man inte tar varandra för givet, lite samma känsla som första gången.
Citera
2016-01-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.e.b.e.c.k.a
Jag tycker helt ärligt att det kan vara en bra grej att toppa från botten lite om man har en dominant partner som är osäker i sin dominans. Det kan hjälpa dem att komma igång, få lite idéer om vad man kan göra, och ger dem en bättre möjlighet att sen kunna vara säkrare "på egen hand".

Jag har tänkt i liknande banor själv, inom BDSM sfärer har jag tolkat det som att det är många dominanta som avskyr när det toppas från botten, att det är något otillåtet. Men jag kan hålla med om att det kan ge inspiration till den dominante. Men för de flesta undergivna är en stor önskan att vara föremål för experiment från den dominantes sida, att få sina gränser utmanade och flyttade. En del av tjusningen är ju att inte känna till vad som är i görningen kan jag tycka, mindfucking så att säga. Men jag antar att likt extremt beräknande dominantas manipulerande och formande av sin undergivna kan en undergiven också forma sin dominante genom att ge denna impulser. Jag tror att det är det jag gör, jag är som en kompass som ger en riktning i ett okänt landskap, ibland blir det riktigt bra och ibland faller det platt. Det finns nog en hel del som är dominanta utan att reflektera så mycket över det, de styr omedvetet men har inte riktigt funnit njutningen i själva styrandet. Jag har iallafall fått mina första omilda behandlingar i form av CBT så lite framsteg har det varit. Jag bad om det och fick vad jag bad om, är förvånad att jag tände så mycket på smärtan och att jag inte direkt hade ont efteråt.
Citera
2016-01-07, 12:24
Medlem
Det är lustigt med kvinnor. I 99.99% av fallen påstår de sig vara undergivna. Detta är en sanning med modifikation. Det är möjligt att de i sexlivet när sådana fantasier men i realiteten är kvinnor annorlunda. De som levt ihop med en kvinna under längre tid har kanske märkt att de älskar att bestämma, direkt eller indirekt. De hävdar kanske att man ska vara två om att fatta beslut. Men vems ideer är det man ska fatta beslut om? Vem vill, tapetsera om, måla om, byta kök, ändra inredningen osv.....?
I de relationer jag känner till är det kvinnorna som kommer med de förslagen. Och vems vilja är det som går igenom? Förblir köket omålat eller utbytt? etc, etc.
Vem får betala kalaset i de största styckena? Ibland delar man på kostnaderna.
I mitt fall kan jag säga att det är jag som fått stå för i stort sett allt.
Nå vilka är det som är dominanta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in