• 1
  • 2
2016-01-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havsutsiktsyd
Det är lustigt med kvinnor. I 99.99% av fallen påstår de sig vara undergivna. Detta är en sanning med modifikation. Det är möjligt att de i sexlivet när sådana fantasier men i realiteten är kvinnor annorlunda. De som levt ihop med en kvinna under längre tid har kanske märkt att de älskar att bestämma, direkt eller indirekt. De hävdar kanske att man ska vara två om att fatta beslut. Men vems ideer är det man ska fatta beslut om? Vem vill, tapetsera om, måla om, byta kök, ändra inredningen osv.....?
I de relationer jag känner till är det kvinnorna som kommer med de förslagen. Och vems vilja är det som går igenom? Förblir köket omålat eller utbytt? etc, etc.
Vem får betala kalaset i de största styckena? Ibland delar man på kostnaderna.
I mitt fall kan jag säga att det är jag som fått stå för i stort sett allt.
Nå vilka är det som är dominanta?

Tjejer/kvinnor är många gånger bra bossar i ett förhållande, har sett många exempel på detta. Är en man undergiven och gillar bossiga/bitchiga kvinnor är det ju bara trevligt! Jag gillar att bli bossad på alla vis, allt från att jag ska göra saker, uppträda på ett visst vis eller bjuda min sambo på något! Jag njuter och mår bra av det.
Citera
2016-01-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EEEmotion
Hej,
Vet inte vilken erfarenhet eller intresse det finns att diskutera detta i en egen tråd, men jag gör ett försök.
Kan du bidra till en konstruktiv och intressant diskussion hur en undergiven kan uppmuntra och förstärka det dominanta och sadistiska hos sin kvinnliga partner? Jah väljer att begränsa denna tråd till kvinnliga partners då psykologin kanske är lite annorlunda? Jag inser att olika kvinnor har olika psykologi vad de reagerar och påverkas av. Någon som har erfarenhet av att göra sin partner mer dominant och självsäker?
Det finns ju många spektran att följa, allt från att vara extra kärleksfull till att vara retsam. Föredrar nog något åt det mjukare hållet. Är inte ute efter att toppa från botten utan endast subtilt och taktfullt visa min läggning så att det är lockande för min fästmö. Har givetvis pratat med henne i klartext med, hon förstår litegrann och kommer så himla rätt ibland men jag upplever det som lite trögt. Givetvis har jag stort tålamod och många år på mig, för att inte stressa och ge henne tid. Tror inte på tjat, men hur får man en tjej att släppa loss och våga ge sig hän? Vissa saker har hon uttryckt att hon inte är intresserad av och det respekterar jag.
Någon som har några intressanta idéer eller erfarenheter?
Mvh
E

Jag och min hustru har ett öppet förhållande där hon har tagit sig an två roller. När hon är med mig är jag numera alltid den undergivna och när hon är med sina älskare är det tvärtom.

Vi har testat det mesta, allt från att hon slår mig eller piskar till att sitta på mitt ansikte och rida tills jag får syrebrist eller alternativt, kväver mig med sina bröst. Hon får väldigt lätt orgasm när jag låter henne vara sadistisk.

Kan tillägga att jag har varit naturligt undergiven hela mitt liv och har inga problem med detta.
Citera
2016-01-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havsutsiktsyd
Det är lustigt med kvinnor. I 99.99% av fallen påstår de sig vara undergivna. Detta är en sanning med modifikation. Det är möjligt att de i sexlivet när sådana fantasier men i realiteten är kvinnor annorlunda. De som levt ihop med en kvinna under längre tid har kanske märkt att de älskar att bestämma, direkt eller indirekt. De hävdar kanske att man ska vara två om att fatta beslut. Men vems ideer är det man ska fatta beslut om? Vem vill, tapetsera om, måla om, byta kök, ändra inredningen osv.....?
I de relationer jag känner till är det kvinnorna som kommer med de förslagen. Och vems vilja är det som går igenom? Förblir köket omålat eller utbytt? etc, etc.
Vem får betala kalaset i de största styckena? Ibland delar man på kostnaderna.
I mitt fall kan jag säga att det är jag som fått stå för i stort sett allt.
Nå vilka är det som är dominanta?

Jag tror att kvinnor anpassar sig till hur dominant hennes partner är. Det är väl naturligt att ena partnern tar en "ledande" roll och om mannen är naturligt sub så tar hon den andra rollen. Sen har jag läst att kvinnor generellt sett är mer sadistiska än män vilket ofta visar sig om man låter kvinnan ta kommando. Det börjar ofta med lite bitande, klösande men kan snabbt skena iväg
Citera
2016-01-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meganollan
Jag tror att kvinnor anpassar sig till hur dominant hennes partner är. Det är väl naturligt att ena partnern tar en "ledande" roll och om mannen är naturligt sub så tar hon den andra rollen. Sen har jag läst att kvinnor generellt sett är mer sadistiska än män vilket ofta visar sig om man låter kvinnan ta kommando. Det börjar ofta med lite bitande, klösande men kan snabbt skena iväg

Låter som en väldigt trevlig tillvaro Meganollan! Gör det dig lycklig? Hur känns det? Jag hade lätt låtit min sambo ha en älskare om hon hade velat, tror tom att jag hade njutit av det!
Citera
2016-02-23, 09:09
Medlem
Ingen tjej som vill dela med sig av tips för att locka fram hennes dominanta sida mer? Jag har börjat sova vid hennes fötter, det verkar hon gilla.
Det går bra med PM också om ni inte vill skriva öppen.
Mvh
E
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här