Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-19, 23:48
  #1
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Tjena, jag är 20 år vilket gör mig ännu räddare att jag fuckat upp ryggen rejält vid en sån ung ålder.
För några timmar sedan lekte jag med min hund och var böjd över honom och drog en boll från hundens mun åt vänster, antar att jag använde ryggen istället för armarna, kände en liten smärta så jag släppte, sen gjorde det ont i ryggen nära svanskotan. Har lite svårt att gå och att sätta vikt på höger ben. Det började släppa efter några timmar men nu när jag böjde mig och höjde ena benet för att nå smalbenet av nån anledning så värkte det till och jag var tvungen att sätta mig, gjorde skitont och kom inte upp på nån minut.


Det känns i nedre delen av ryggen och i låren ner till baksidan av knäna i vissa lägen, även ner till smalbenen kan jag ana lite smärta i vissa positioner.

Vad har jag gjort? Har jag skadat något allvarligt och borde gå till läkaren eller har jag bara slitit något som kommer fixas av sig självt?
Citera
2015-12-20, 00:07
  #2
Medlem
Låter som en muskel eller nerv, tvivlar på att du är fucked for life. Men har du så ont som du säger så anser jag att du behöver gå till en läkare, eller för att spara dig tid boka en sjukgymnast så fort som möjligt. Sjukgymnaster kan det där mycket bättre än en läkare på VC
Citera
2015-12-20, 00:11
  #3
Avstängd
twigdolls avatar
För en sån sak tycker jag de är löjligt uppsöka sjukvård eller ens tänka om de för man har haft ont ett par timmar. Men säkert någon som tycker man ska uppsöka sjukvård och få Ipren utskrivna på recept som man kunnat köpa vart som helst ändå men att betala 300 kr för läkarbesök, om man nu inte springer till läkare konstant.

Det rör sig förmodligen bara om ryggskott som går över efter några dagar.
Citera
2015-12-20, 21:00
  #4
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Tack för svaren, känner mig mycket bättre idag. Jag får vara försiktigare i framtiden.
Min morsa har skrämt upp mig lite för hon fick en ryggskada när hon var 18 och sen dess har hon till och från haft extrema ryggsmärtor och haft jättesvårt att gå och röra sig. Därför blev jag livrädd nu när jag vred mig såhär. Men nästan all smärta är borta nu och lär vara 100% imorgon. Tack iaf!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback