• 1
  • 2
2015-12-19, 15:22
Medlem
Min bror har flyttat till en egen lägenhet. När han var nyinflyttad, så var det ubga problem. Han frågade visserligen då och då, om han inte kunde komma förbi och äta något.

Min mamma besökte honom lite då och då. Men helt plötsligt slutade hon gå till honom. Bara en kort därefter började han besöka oss hela tiden!

Oftast varje helg, sover han över här. Han kom hit igår och jag trodde han skulle sova här, för att han kom hit relativt sent.

Men nej, han stannade en kort stund. Och jag tippade på att han kom hit, åt bara maten som han bjöds på och gick hem igen. Jag satt inne på mitt rum. Men märkde ändå hur snabbt han gick.

Han är så förbannad patetisk, verkar inte alls kunna ta hand om sig själv. Han kom hit en gång och lämnade smutsiga kläder och min mamma tvättade de.

Helt sanslöst!

När han bodde hos oss, så var han oerhörd bortskämd. Ropade på mamma när han ville ha Coca Cola, så hon skulle hämta drycken till honom. Eller andra saker.

Fullstädnigt frusterade att han kommer hit hela tiden!

Jag försöker hitta en egen lägenhet.

Han har en egen, så va fasiken kommer han hit hela tiden?! Jag tippar på att han inte kan ta hand om sig själv.

Och min mor blir mer eller mindre uttnjyttad. Verkar som om att hin inte inser det.

Jag har tagit upp detta med henne, men nej. Hon är så naiv. . .

Säger att hon pratar i alla fall med honom o.s.v.
Ja, det kanske hon gör. Men hur skulle det se ut om han endast kom hit för att prata?

Inte en chans, det har inte hänt en enda gång. Han har alltid fått mat. Antagligen kan han inte laga sin egna mat.

Skulle man diskutera med honom skulle bara fanskapet, riva huset och bli förbannad. Som om han bor här. Det är ju ofärskämd!

När han besöker här, brukar han gå till kylskåpet och ta något. Han bor inte här, fullständigt oförskämd!

Skall det vara såhär?
Eller är det bara jag som har kort stubin?

Hur kan jag få min mor håatt förstå och begripa.

Dessutom möste han faktiskt lära sig att ta hand om sog själv.

Han är fullständigt bortskämd, och att han har en egen lägenhet har inte fått hinom att bli vuxen och mogen. . .

Detta är fullständigt irriterade dessutom!
Citera
2015-12-19, 15:31
Medlem
Kentaklumpfots avatar
Skulle kunna tro att du var min lillebror

Jag har alltid haft en väldigt bra relation med min mor. När jag flyttade blev hon ledsen och saknade mig något enormt. Hon tjatade jämt om att jag skulle komma över på mat osv. Självklart blev det väl tittade förbi och bjöd in sig själv på middag lite när som helst.

Kan det inte vara så att din bror saknar att umgås med sin familj, men att han även har andra saker att göra? Därför kanske han passar på att titta förbi när det är dags för mat. Det är ju trots allt under matstunderna som man umgås bäst med sin familj.
Citera
2015-12-19, 15:33
Medlem
Jackschnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Min bror har flyttat till en egen lägenhet. När han var nyinflyttad, så var det ubga problem. Han frågade visserligen då och då, om han inte kunde komma förbi och äta något.

Min mamma besökte honom lite då och då. Men helt plötsligt slutade hon gå till honom. Bara en kort därefter började han besöka oss hela tiden!

Oftast varje helg, sover han över här. Han kom hit igår och jag trodde han skulle sova här, för att han kom hit relativt sent.

Men nej, han stannade en kort stund. Och jag tippade på att han kom hit, åt bara maten som han bjöds på och gick hem igen. Jag satt inne på mitt rum. Men märkde ändå hur snabbt han gick.

Han är så förbannad patetisk, verkar inte alls kunna ta hand om sig själv. Han kom hit en gång och lämnade smutsiga kläder och min mamma tvättade de.

Helt sanslöst!

När han bodde hos oss, så var han oerhörd bortskämd. Ropade på mamma när han ville ha Coca Cola, så hon skulle hämta drycken till honom. Eller andra saker.

Fullstädnigt frusterade att han kommer hit hela tiden!

Jag försöker hitta en egen lägenhet.

Han har en egen, så va fasiken kommer han hit hela tiden?! Jag tippar på att han inte kan ta hand om sig själv.

Och min mor blir mer eller mindre uttnjyttad. Verkar som om att hin inte inser det.

Jag har tagit upp detta med henne, men nej. Hon är så naiv. . .

Säger att hon pratar i alla fall med honom o.s.v.
Ja, det kanske hon gör. Men hur skulle det se ut om han endast kom hit för att prata?

Inte en chans, det har inte hänt en enda gång. Han har alltid fått mat. Antagligen kan han inte laga sin egna mat.

Skulle man diskutera med honom skulle bara fanskapet, riva huset och bli förbannad. Som om han bor här. Det är ju ofärskämd!

När han besöker här, brukar han gå till kylskåpet och ta något. Han bor inte här, fullständigt oförskämd!

Skall det vara såhär?
Eller är det bara jag som har kort stubin?

Hur kan jag få min mor håatt förstå och begripa.

Dessutom möste han faktiskt lära sig att ta hand om sog själv.

Han är fullständigt bortskämd, och att han har en egen lägenhet har inte fått hinom att bli vuxen och mogen. . .

Detta är fullständigt irriterade dessutom!
Du kan väl testa och prata med din bror, han borde väl förstå?
Citera
2015-12-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DatThreat
En polares lillebror betedde sig sådär när han "flyttade" hemifrån, det var mammans fel eftersom hon tillät det hända, gjorde ständigt matlådor till honom som hon åkte med passade på att ta med sig tvätten osv osv och om hon inte åkte till honom så åkte han "hem" .

Patetiskt i mina ögon att man inte kan stå på egna ben när man är 18-19-20 år, jag har skött en hel villa under månaders tid från 14 års ålder, samma ålder som jag skaffade mitt första kneg som jag jobbade helger på.

Alla är vi olika.

/80-talist

Bra inlägg. Att flytta hemifrån och inte kunna tvätta eller laga mat är patetiskt, vilket jag var när jag flyttade på grund av att jag aldrig behövt lära mig. Sen slog det slint, jag tänkte hur bortskämd kan en vuxen man vara, så jag lärde mig tvätta efter att par minuter på internet, kom igång med träning, och äter inte ute mer än kanske 1-2 ggr per månad utan lagar all mat själv och äter enligt tallriksmodellen. Jag ser ner på mitt liv för några år sen när jag tänker på vilken patetisk skitmänniska jag var i mina övre tonår när jag bodde hemma och i början när jag flyttat hemifrån.

TS, förklara för din mor att hon gör din bror en björntjänst genom att skämma bort honom. Tyvärr skapar många problemskapare sin egen sanning, "det är så kul att hjälpa honom" istället för "mitt dåliga samvete och min ignorans stjälper honom".
Citera
2015-12-19, 15:56
Medlem
Sightnesss avatar
Han är hemma hos mamma och sover och äter ibland.
Du är hemma hos mamma och sover, äter, skitar ner mm. hela tiden.
Om det är någon som borde växa upp är det väl du!
Citera
2015-12-19, 16:29
Medlem
Ducadreams avatar
Jag känner lukten av avundsjuka på långa vägar. Väx upp lillebror.
Citera
2015-12-19, 19:45
Medlem
Han är bortskämd, respektlös, hänsynslös och utnyttjar familjen till MAX.

Säg till han på skarpen: väx upp och ta hand om ditt liv, du har flyttar hemifrån. Hej-då.
Citera
2015-12-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag känner lukten av avundsjuka på långa vägar. Väx upp lillebror.

Nej, han har flyttat hemifrån och där med ska ta hand om sitt eget liv, när ska han annars växa upp och ta hand om sitt eget liv, när han får en fru / flickvän ? Eller har han tänkt sig komma hem knatandes med hela sin familj och äta dem ur huset.
Citera
2015-12-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Han är hemma hos mamma och sover och äter ibland.
Du är hemma hos mamma och sover, äter, skitar ner mm. hela tiden.
Om det är någon som borde växa upp är det väl du!

Har han inte en egen säng att sova i där han bor i egen lägenhet ??
Har han inget eget kylskåp och egen spis han kan laga egen mat på i sin egen lägenhet ?
Citera
2015-12-19, 21:55
Medlem
SkepticalHippos avatar
Men alltså allvarligt... Så där gjorde jag med då jag nyligen flyttat hemifrån. Nu, 12 år efteråt, förser jag mig ändå med vad som helst ut kylskåp och skafferi då jag är på besök för att det är mitt HEM. Det spelar ingen roll att jag inte bott där på evigheter, det är min hembygd och mitt hus.

Min lillebror är fan värre. Han kräver oändligt mycket hjälp av våra föräldrar.

Du har inte provat på att flytta hemifrån än. Du vet inte hur borttappad man är och att man längtar efter omsorgen man just lämnat. Bra för dig, men sura inte ihop över din bror bara för att du är oerfaren.
Citera
2015-12-20, 00:03
Moderator
blomvattnares avatar
Jag skulle nog säga att det är mer vanligt än ovanligt att hemifrånflyttade barn kommer hem och äter ibland. Samma sak med att de öppnar kylskåpet och själva tar sig något att äta. De flesta föräldrar har inget emot det eftersom man inte upphör med att vara förälder när barnet flyttar hemifrån.

Om inte din mor har något emot det, TS, varför har då du så stora problem med det? Det är väl inte du som betalar maten?
Citera
2015-12-20, 00:34
Medlem
Vi har en sån på jobbet han åker hem till mamma varje rast och äter, han har egen tvättmaskin i lgh men han orkar inte lära sig den...

Han hade när han började här 20 år gammal extremt förstå teamwork... nu 3 år senare har vi nästan dresserat upp honom , men hans föräldrar fortsätter sopa mattan åt honom.. nej fy fan för bortskämda ungjävlar.

Dock är det väl svårt för mammor säga nej tydligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in