Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vad ger ni för betyg till filmen?
1
23,84%
41 röster
2
8,72%
15 röster
3
12,21%
21 röster
4
9,88%
17 röster
5
13,95%
24 röster
6
11,05%
19 röster
7
12,21%
21 röster
8
5,23%
9 röster
9
1,74%
3 röster
10
1,16%
2 röster
2017-12-31, 13:09
  #769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Funderar på att inte se den här filmen, har hört från ganska många att filmen ska vara dålig.

Skit i't, då..?
Citera
2017-12-31, 14:00
  #770
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Funderar på att inte se den här filmen, har hört från ganska många att filmen ska vara dålig.
Betala i varje fall inga pengar för att se den. Disney Wars a.k.a. Social Justice Wars har blivit antifas propagandaorgan.
Citera
2017-12-31, 18:41
  #771
Medlem
Dofternas avatar
Gott mos! En stark trea, blitt en fyra om pingvinerna från Madagaskar kunnat stanna utanför Falken.
Citera
2018-01-01, 09:26
  #772
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
..Jag tror de kommer få problem med att göra henne till en varaktigt engagerande karaktär så länge hon existerar i det erotiska vakuum som hennes feministiska hjältemod till viss del stänger inne henne i...

Fryskyl, flera bra påpekanden men det finns inget i svenskan som heter "intenderad". Ordet är "avsedd" och det vet du väl om själv? Jag hatar sådan här svenska därför att den är bristfällig.
Citera
2018-01-01, 10:35
  #773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Fryskyl, flera bra påpekanden men det finns inget i svenskan som heter "intenderad". Ordet är "avsedd" och det vet du väl om själv? Jag hatar sådan här svenska därför att den är bristfällig.

Visst, du har rätt. "Avsedd". Självklart skrev jag inte "intenderad" för att svänga mig med engelska begrepp, utan det blir bara så när man inte hittar rätt ord ibland och har en del engelska i skallen. Har dessutom levt länge i USA. Men visst, det kan vara irriterande.

En bra artikel om saker som fans tyckt varit "fel" med den nya filmen:

https://www.dailywire.com/news/25060...-james-barrett

Fascinerande för övrigt också att om man söker på Daisy Ridley på youtube (åtminstone för mig, men det kanske har att göra med sökhistorien) är den första träffen "73 Questions With Daisy Ridley | Vogue", med en bild av henne på thumbnailen där hon är kvinnligt leende och mjuk, med huvudet lätt på sne och relativt avklädd. Väldigt un-SW-like. Söt, dock. Tydligt att det ännu är i princip det enda sättet att marknadsföra en kvinnlig stjärna för den Vogue-läsande publiken. Som sagt, jag tror hennes hårdhet som Jedi-riddare fördömer henne till en ensamhet som filmens publik i det långa loppet kommer finna otillfredsställande. Men vi får väl se.

(Tyckte för övrigt Felicity Jones i Rogue One var hetare och bättre. )
__________________
Senast redigerad av fryskyl 2018-01-01 kl. 10:37.
Citera
2018-01-01, 11:37
  #774
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Fascinerande för övrigt också att om man söker på Daisy Ridley på youtube (åtminstone för mig, men det kanske har att göra med sökhistorien) är den första träffen "73 Questions With Daisy Ridley | Vogue", med en bild av henne på thumbnailen där hon är kvinnligt leende och mjuk, med huvudet lätt på sne och relativt avklädd. Väldigt un-SW-like. Söt, dock. Tydligt att det ännu är i princip det enda sättet att marknadsföra en kvinnlig stjärna för den Vogue-läsande publiken. Som sagt, jag tror hennes hårdhet som Jedi-riddare fördömer henne till en ensamhet som filmens publik i det långa loppet kommer finna otillfredsställande. Men vi får väl se.
Vad sjutton har Ridleys privata klädstil att göra med hennes karaktär i en film? Det är inte stylisterna på Vogue som bestämt att hon måste se söt ut, det är bara att titta på hennes privata bilder i övriga sammanhang - hon klär sig och stylar sig så själv, helt enkelt.
Citera
2018-01-01, 11:39
  #775
Medlem
Overminds avatar
Någon annan som känner att det räcker med Star Wars filmer nu? Nu får det fan i mig vara nog. Det universumet är dött. Det räcker med 7 filmer (Rogue One som sista filmen).

Tänk er Sagan om Ringen får en ny trilogi där Return of the King får en uppföljare?

Fy fan säger jag bara. Värsta som kan hända. Jag finner inga ord.

Nånstans måste det finnas ett slut i en berättelse. Det förstod Tolkien och Peter Jackson. Star Wars lär väl få minst 6 trilogier (3x6 = 18 filmer till) till.
Citera
2018-01-01, 12:34
  #776
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Någon annan som känner att det räcker med Star Wars filmer nu? Nu får det fan i mig vara nog. Det universumet är dött. Det räcker med 7 filmer (Rogue One som sista filmen).

Tänk er Sagan om Ringen får en ny trilogi där Return of the King får en uppföljare?

Fy fan säger jag bara. Värsta som kan hända. Jag finner inga ord.

Nånstans måste det finnas ett slut i en berättelse. Det förstod Tolkien och Peter Jackson. Star Wars lär väl få minst 6 trilogier (3x6 = 18 filmer till) till.

Nu ska ju visserligen Sagan om ringen bli en TV-serie som produceras av Amazon, så chansen finns ju att även Tolkiens verk kommer att bli urvattnad mainstream.

Jag håller också med om att det räcker med Star Wars nu. Det enda Disney är intresserad av nu är att tjäna pengar på ett etablerat varumärke. Att fans av de gamla filmerna inte tillhör målgruppen längre ser man ju tydligt i episod 7 & 8.
Citera
2018-01-01, 14:54
  #777
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Nu ska ju visserligen Sagan om ringen bli en TV-serie som produceras av Amazon, så chansen finns ju att även Tolkiens verk kommer att bli urvattnad mainstream.

Jag håller också med om att det räcker med Star Wars nu. Det enda Disney är intresserad av nu är att tjäna pengar på ett etablerat varumärke. Att fans av de gamla filmerna inte tillhör målgruppen längre ser man ju tydligt i episod 7 & 8.


Jo tack jag vet. Jag är orolig. Dock så skall den tv-serien vad jag förstått INTE vara en uppföljare till Sagan om Konungens Återkomst utan vara en "sidoberättelse" under War of the Ring. Vilket jag gillar. Precis som Rogue One var.

Men som du skriver så känns det som 7-8 är till för en ny generation Star Wars fans. Inte för oss som varit med från start så att säga.

Dags för oss äldre att gå vidare helt enkelt.
Citera
2018-01-01, 17:33
  #778
Medlem
kattfjongs avatar
Ännu en film förstörd av feminism och politisk korrekthet. Redan i ”The Force Awakens” frångicks detta då huvudpersonen Rey var den mest heroiska karaktären och på ett helt orealistiskt sätt, utan någon träning, plockade upp ett lasersvärd och med kraftens hjälp besegrade den mycket mer erfarne Kylo Ren.

Denna verklighetsfrånvända och feministiska trend fortsätter i den senaste filmen och utvecklas här till ett mer övergripande tema. Karaktären Amilyn Holdo är t.ex. en högt uppsatt militär ledare på Motståndsrörelsens sida, men hon är inte bara en ”stark kvinna” utan toppar detta med att ha en typisk feministfrisyr och lilafärgat hår – hon ser kort och gott mer ut som en genomsnittlig feminist på Twitter än en militär.

__________________
Senast redigerad av kattfjong 2018-01-01 kl. 17:36.
Citera
2018-01-01, 20:08
  #779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattfjong
Ännu en film förstörd av feminism och politisk korrekthet. Redan i ”The Force Awakens” frångicks detta då huvudpersonen Rey var den mest heroiska karaktären och på ett helt orealistiskt sätt, utan någon träning, plockade upp ett lasersvärd och med kraftens hjälp besegrade den mycket mer erfarne Kylo Ren.

Denna verklighetsfrånvända och feministiska trend fortsätter i den senaste filmen och utvecklas här till ett mer övergripande tema. Karaktären Amilyn Holdo är t.ex. en högt uppsatt militär ledare på Motståndsrörelsens sida, men hon är inte bara en ”stark kvinna” utan toppar detta med att ha en typisk feministfrisyr och lilafärgat hår – hon ser kort och gott mer ut som en genomsnittlig feminist på Twitter än en militär.


Du har inga åsikter om själva filmen, i sig?
Citera
2018-01-02, 00:02
  #780
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jo tack jag vet. Jag är orolig. Dock så skall den tv-serien vad jag förstått INTE vara en uppföljare till Sagan om Konungens Återkomst utan vara en "sidoberättelse" under War of the Ring. Vilket jag gillar. Precis som Rogue One var.

Men som du skriver så känns det som 7-8 är till för en ny generation Star Wars fans. Inte för oss som varit med från start så att säga.

Dags för oss äldre att gå vidare helt enkelt.

OT: Det finns faktiskt en fristående inofficiell fortsättning på Trilogin om härskarringen, skriven av en ung rysk författare: https://www.adlibris.com/se/bok/alvk...-9789186437176 som tydligen ska vara riktigt bra. Någon kanske får idén att filmatisera den?

Jo, jag gillade ju faktiskt Rogue One också, kanske mest för att det just var en sidoberättelse av en etablerad historia som jag kände igen och uppskattade. Den kommande filmen om den unge Han Solo är jag dock mera skeptiskt till, men vem vet; den kanske också kan spela lite på nostalginerven hos oss gamla fans?

Del 9 och den nästföljande trilogin kommer jag dock inte att slösa många surt fördärvade kronor på! Jag tror jag istället ska ge mig på och försöka upptäcka några för mig osedda äldre kvalitetsfilmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback