• 1
  • 2
2015-12-14, 22:31
Medlem
God kväll!

Jag var inne på mitt spotify-konto idag och hittade en flik som hette "Kvitto". Jag har haft Spotify premium sedan 2011 och när jag gick igenom alla kvitton så upptäckte jag flera märkliga inbetalningar: https://imgi.se/i/Untitled7621a.jpg

Någon som har varit med om detta tidigare? Är det bara något knas med kvittot eller har spotify verkligen tagit dessa pengar?

Obs! Osäker på vart tråden hör hemma. Första tråden jag skapar samt att jag är vansinnigt trött.
Citera
2015-12-14, 22:37
Medlem
vtcs avatar
Jämför med vad som har dragits från ditt konto så får du veta säkert.
Citera
2015-12-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Jämför med vad som har dragits från ditt konto så får du veta säkert.

Jo jag tänkte kolla det på internetbanken men mina kontoutdrag var inte sparade så långt tillbaka i tiden. Antar att det får bli ett besök till banken imorgon.
Citera
2015-12-15, 10:05
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2015-12-15, 18:40
Medlem
Johan_08s avatar
Ja min ser verkligen inte ut sådär! 99kr varje månad sen flera år tillbaka, inte ett öre mer.
Citera
2015-12-15, 21:54
Medlem
Tjippmunks avatar
du har inte köpt något genom spotify? har sett att där finns en del bandtröjor och liknande.
Citera
2015-12-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Ja min ser verkligen inte ut sådär! 99kr varje månad sen flera år tillbaka, inte ett öre mer.

Så jävla märkligt...Dessutom står det ju att jag vid flera tillfällen betalat 2 ggr i månaden....
Citera
2015-12-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
du har inte köpt något genom spotify? har sett att där finns en del bandtröjor och liknande.

Nej inte när jag varit vid medvetande iaf. Hade tyvärr inte någon möjlighet att ta mig till banken idag heller så jag får göra ett nytt försök imorgon.
Citera
2015-12-16, 02:44
Bannlyst
kunde man inte köpa låtar för länge sen eller blandar ja ihop det med nått annat.
Citera
2015-12-16, 05:11
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyH
Så jävla märkligt...Dessutom står det ju att jag vid flera tillfällen betalat 2 ggr i månaden....

Hej, jag har råkat ut för samma sak! Inte att de dragit 599 kr men däremot att jag betalat 2 ggr i månaden. Jag betalar via paypal och har tidigare haft lite pengar där.. Nu har jag gjort så att jag sätter över 100 kr i månaden så att de inte kan dra dubbelt.

Behöver jag betala något mer med paypal för jag över pengar direkt och betalar, men jag har blivit väldigt noga med att inte låta några pengar stå där. Jag mailade till Spotify och påpekade att de dragit dubbelt men jag fick tyvärr inget svar. Men nu kan de inte dra mer än sina 99 kr i månaden.

Jag tror faktiskt att det är vanligare än vad vi tror. Betalar man via sitt VISA/Mastercard så lägger man nog inte märke till det i början eftersom det inte är något större belopp.

Fördelen med att betala med paypal är också att det klart och tydligt står vem som har fått pengar och vilket datum. Så i mitt fall råder det absolut inget tvivel om att de drog 99 kr med bara ett par dagars mellanrum..
Citera
2016-02-03, 14:32
Medlem
Pljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyH
God kväll!

Jag var inne på mitt spotify-konto idag och hittade en flik som hette "Kvitto". Jag har haft Spotify premium sedan 2011 och när jag gick igenom alla kvitton så upptäckte jag flera märkliga inbetalningar: https://imgi.se/i/Untitled7621a.jpg

Någon som har varit med om detta tidigare? Är det bara något knas med kvittot eller har spotify verkligen tagit dessa pengar?

Obs! Osäker på vart tråden hör hemma. Första tråden jag skapar samt att jag är vansinnigt trött.

Det ser väldigt märkligt ut Kolla Pm!

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Hej, jag har råkat ut för samma sak! Inte att de dragit 599 kr men däremot att jag betalat 2 ggr i månaden. Jag betalar via paypal och har tidigare haft lite pengar där.. Nu har jag gjort så att jag sätter över 100 kr i månaden så att de inte kan dra dubbelt.

Behöver jag betala något mer med paypal för jag över pengar direkt och betalar, men jag har blivit väldigt noga med att inte låta några pengar stå där. Jag mailade till Spotify och påpekade att de dragit dubbelt men jag fick tyvärr inget svar. Men nu kan de inte dra mer än sina 99 kr i månaden.

Jag tror faktiskt att det är vanligare än vad vi tror. Betalar man via sitt VISA/Mastercard så lägger man nog inte märke till det i början eftersom det inte är något större belopp.

Fördelen med att betala med paypal är också att det klart och tydligt står vem som har fått pengar och vilket datum. Så i mitt fall råder det absolut inget tvivel om att de drog 99 kr med bara ett par dagars mellanrum..

Sker det dragningar mer än 1 gång i månaden betyder det att du har fler än ett premiumkonto. Mejla Support@Spotify.com, du bör få svar inom kort.
Citera
2016-02-03, 16:52
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Hur slutade det då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto