• 1
  • 2
2015-12-14, 21:07
Medlem
Ducadreams avatar
Jag har varit borta från Flashback i lite mer än en månad och samma medlemmar spyr ut galla om "negrer" eller/och kvinnor, dag in och dag ut. Hur orkar ni? Ni måste verkligen må dåliga. Jag märkte tydligt hur mycket bättre jag mådde när jag var borta från Flashback några veckor.
Citera
2015-12-14, 21:09
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Ibland är det skönt att blunda för verkligheten.
Citera
2015-12-14, 21:11
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Ibland är det skönt att blunda för verkligheten.

Du kan uttrycka din verklighet utan hat. Hur har det fungerat för dig? Har det blivit någon framsteg?
Citera
2015-12-14, 21:12
Medlem
Akaras avatar
Om du mådde bättre när du höll dig borta från FB varför kom du tillbaks?
Citera
2015-12-14, 21:15
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akara
Om du mådde bättre när du höll dig borta från FB varför kom du tillbaks?

För att jag gillar att vara aktiv på vissa forumdelar som utbildning, vetenskap och aktuella & kriminall fall. Det är svårt att hålla sig till de delarna när hat florerar över hela forumet.
Citera
2015-12-14, 21:16
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DatThreat
Många hatare mår nog dåligt mer eller mindre det är jag övertygad om inte alla men många, om du mår bättre av att inte hänga på Flashback så råder jag dig till att logga ut!

Det är vissa delforum jag gillar att vara aktiv och delta i, men jag har allvarligt funderat på att aldrig kommit tillbaka hit.
Senast redigerad av Ducadream 2015-12-14 kl. 21:19.
Citera
2015-12-14, 21:22
Bannlyst
Om du mådde bättre av att inte läsa rasistiska inlägg varför kom du tillbaka och skapade den här bloggen?
Citera
2015-12-14, 21:27
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrBBCC
Om du mådde bättre av att inte läsa rasistiska inlägg varför kom du tillbaka och skapade den här bloggen?

Om du läser mina tidigare inlägg här så ser du att jag redan har svarat på din fråga, alla fall en av dem. Anledningen till att jag skapade denna tråd är för att jag vill förstå var all hat kommer ifrån. Det är mycket mer djupare än en dålig erfarenhet av en viss folkgrupp eller "invasion" av invandrar-horder som de gillar att beskriva det.
Citera
2015-12-14, 21:27
Medlem
Jag kan också känna mig bättre av att helt lämna Flashback, det beror förstås på att när man suttit några timmar för mycket i Flashback så tappar man kontakten med verkligheten och mår inte bra eftersom det mesta är negativt.

Jag skulle gärna se att Flashback byggdes om litegrann så att man själv kunde välja vilka forumdelar som syns när man klickar på nya inlägg för jag gillar också läsa och diskutera andra ämnen där hat och rasism inte förekommer alls.

Ofta är det dock så att när jag väl hamnar i Flashback så är det för att det har hänt något i verkligheten och då uppskattar jag att få mer detaljer och information än vad massmedia skriver om och att läsa om hur folk tycker om händelsen.

Tyvärr kan jag bli minst lika upprörd och må lika dåligt av att läsa just massmedia också. Fullt med skit och väldigt negativa händelser som fyller mig med oro över vart vi är på väg.
Citera
2015-12-14, 22:01
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
samma medlemmar spyr ut galla om "negrer" eller/och kvinnor, dag in och dag ut. Hur orkar ni? Ni måste verkligen må dåliga.
Helt klart är ett sådant beteende symptom på att något inte står rätt till i personens liv.

Jag hittade följande artikel: Is extreme racism a mental illness?

Artikelförfattaren skriver mot slutet av den länkade artikeln följande:

Citat:
Anecdotally, I have known psychiatrists who treated patients who projected their own unacceptable behavior and fears onto ethnic minorities as scapegoats. Often, their strong racist feelings were tied to fixed belief systems impervious to reality checks, reflecting symptoms of mental dysfunction. These colleagues have told me that as their patients became more aware of their own problems, they grew less paranoid – and less prejudiced. Community and family members should know that they can seek professional help for individuals who exhibit violent racist thinking.
Citera
2015-12-15, 00:26
Bannlyst
Mitt självförtroende är noll och jag känner mig värdelös djupt inifrån. Jag hatar mig själv, när folk tittar på mig när jag är ute, och jag kan inte följa med diskussioner med sådana som vet precis vad de ska säga. Därför hatar jag alla andra också. Allt är så jävla stressigt, kan man inte ge svar på tal inom 10 sekunder så räknas man som efterbliven och hamnar i hörnet på festen.

Jag har väldigt svårt för att närma mig folk socialt och skulle behöva lite extra tid att ges den möjligheten, men samhället går ut på att vara så snabb som möjligt och skryta med sitt inre liv. Ju snabbare man kan ge ett smart svar tillbaka, och ju fler bollar man kan hålla i luften, desto mer värd är man.

Det har lett till att jag har lärt mig att spela precis efter vad folk är ute efter, lura dem att de är mer värda än de är, och så småningom lyckas att få dem över gränsen för sin komfortabilitet. Då slår jag till! Målet är att få dem lika osäkra som mig, så att det ska finnas en gemensam grund för försiktig kommunikation.
Citera
2015-12-15, 01:26
Medlem
Har väldigt svårt att se hur personer som gör det till sin sak att konstant låta sitt hat flöda i hopp om att influera andra kan må bra. Ni som jämt och ständigt använder uttryck som raketforskare borde själva förstå att man inte behöver ha toppat Harvards utbud för att inse hur negativa tankebanor påverkar en människa psykiskt och fysiskt. I många avseenden grundar sig psykisk hälsa i fler saker än bara den informationen hjärnan tar emot.

Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
[...] Det har lett till att jag har lärt mig att spela precis efter vad folk är ute efter, lura dem att de är mer värda än de är, och så småningom lyckas att få dem över gränsen för sin komfortabilitet. Då slår jag till! Målet är att få dem lika osäkra som mig, så att det ska finnas en gemensam grund för försiktig kommunikation.
Det låter ju inte sådär jättenormalt och inte speciellt on-topic för den delen heller. Du kanske bör ta dig en funderare över varför du tycker att alla bör dansa efter din pipa istället för att du tar och anpassar dig efter majoriteten eller helt enkelt avlägsnar dig från sociala möten. Du behöver inte vara en del av omvärlden om det enda du klarar av att leverera är hat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in