2020-11-22, 19:17
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Japp, tyvärr.
Men det jobbas med att lösa det.

Se tråden (FB) Flashback krånglar (Sammanfogad).

Tack! Det kanske helt enkelt funkar olika bra med olika ISP.
Citera
2020-11-22, 21:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Tack! Det kanske helt enkelt funkar olika bra med olika ISP.
Det ska fungera lika bra med alla isp vilket gör det här så krångligt, själv har jag inga problem alls flyter på hur bra som helst sen flera månader tillbaka medans andra inte kommer in under långa perioder.
Citera
2020-11-22, 22:06
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det ska fungera lika bra med alla isp vilket gör det här så krångligt, själv har jag inga problem alls flyter på hur bra som helst sen flera månader tillbaka medans andra inte kommer in under långa perioder.

Ok, och det går inte att se ett mönster kring vilka isp:er som krånglar?
Citera
2020-11-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Det verkar som om medlemmar som hamnar högst upp på en sida i medlemslistorna inte längre blir uppflyttade till nästa sida (med lägre sidnummer). De som ligger längst ned på en sida ligger kvar där även om de inte skriver några inlägg.

Ex: Sid 1 längst ned: 18024. Sid 2 högst upp: 18715 och så vidare på andra sidor.
Händer det nåt?
Citera
2020-12-01, 10:57
Medlem
ThordOlavssons avatar
Jag kan inte längre söka på Flashback, varken i enkel sökning eller avancerad sökning.

Är det ett allmänt fel eller har jag för första gången på flera år helt tappat hur man bär sig åt för att söka?
Citera
2020-12-01, 11:57
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag kan inte längre söka på Flashback, varken i enkel sökning eller avancerad sökning.

Är det ett allmänt fel eller har jag för första gången på flera år helt tappat hur man bär sig åt för att söka?
Något är trasigt, vi har uppmärksammat detta internt.
Citera
2020-12-01, 12:30
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Något är trasigt, vi har uppmärksammat detta internt.

Upptäckt samma sak.

Sökning fungerar ej för mig heller varken enkel eller avancerad.
Citera
2020-12-01, 16:26
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
Upptäckt samma sak.

Sökning fungerar ej för mig heller varken enkel eller avancerad.

Det fungerar nu.
Citera
2020-12-03, 13:50
Medlem
Upptäckte att det inte går att rapportera regelbrott mot regel 0.11. Taggar när jag hittade en missvisande tagg i en trådstart.
Jo det finns 0.00 Annat / Vet ej , men jag tycker att taggregelbrottet borde finnas med i listan.
Citera
2020-12-03, 16:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Upptäckte att det inte går att rapportera regelbrott mot regel 0.11. Taggar när jag hittade en missvisande tagg i en trådstart.
Jo det finns 0.00 Annat / Vet ej , men jag tycker att taggregelbrottet borde finnas med i listan.

Det har tidigare sagts att 0.00 ska användas.

(FB) Ny regel: 0.11. Taggar

Dessutom förhandsgranskas ju alla taggar.
Citera
2020-12-07, 17:27
Medlem
BorgeHs avatar
När jag skriver inlägg med hjälp av Firefox så försvinner ofta radbrytningar så att min text blir "wall of text". Jag får gå in och försöka lägga in dubbla eller trippla radmatningar för att få en tomrad. Annars orkar folk inte lösa. Det är tröttsamt att alltid behöva göra detta. Jag har noterat detta under senaste året, tidigare fungerade det bra.

Detta sker inte om jag skriver inlägg i Iphone.

Tycker även att sökfunktionen inte blev så bra efter ändringen. Jag har inte lyckats förstå hur jag skall söka på en viss användare om jag vill se dennes inlägg. Javisst, jag kan gå in på användarens öppna profil och lösa det den vägen. Men hur söker jag med sökfunktionen? Tacksam för hjälp!
Citera
2020-12-08, 05:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
När jag skriver inlägg med hjälp av Firefox så försvinner ofta radbrytningar så att min text blir "wall of text". Jag får gå in och försöka lägga in dubbla eller trippla radmatningar för att få en tomrad. Annars orkar folk inte lösa. Det är tröttsamt att alltid behöva göra detta. Jag har noterat detta under senaste året, tidigare fungerade det bra.

Detta sker inte om jag skriver inlägg i Iphone.

Tycker även att sökfunktionen inte blev så bra efter ändringen. Jag har inte lyckats förstå hur jag skall söka på en viss användare om jag vill se dennes inlägg. Javisst, jag kan gå in på användarens öppna profil och lösa det den vägen. Men hur söker jag med sökfunktionen? Tacksam för hjälp!

Använder själv Firefox på datorn och har aldrig märkt av problemet du beskriver. Är tangentbordet OK i övrigt? Ser inte möjligheten till att det skulle kunna vara Flashbackrelaterat alls.

Att du inte förstår sökfunktionen är heller ingen bugg men om du klickar på Avancerad sökning under sökrutan, skriver in användarnamnet under Sök efter användarnamn, bockar i Inlägg både under Söktyp och Visa och förslagsvis väljer Senaste inlägg fallande under sortering så får du listan när du klickar på Sök. Totalt självinstruerande som jag ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in