2019-12-12, 07:50
Medlem
Väldigt långa PM går inte att rapportera

Fick ett väldigt långt reklam-PM jag vill rapportera, men när jag gör det så får jag:

Citat:
Texten som du har skrivit in är för lång (13787 tecken). Var vänlig och korta ner den till maximalt 10000 tecken.

(det syns när jag klickat på "Skicka rapport" och stå på sidan https://www.flashback.org/report_pm.php)

Detta trots att jag skrev en kort text i förklaringen (en kort mening på en rad). Det verkar som att det inte går att rapportera ett så långt PM alls.
Citera
2019-12-12, 08:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Fick ett väldigt långt reklam-PM jag vill rapportera, men när jag gör det så får jag:

(det syns när jag klickat på "Skicka rapport" och stå på sidan https://www.flashback.org/report_pm.php)

Detta trots att jag skrev en kort text i förklaringen (en kort mening på en rad). Det verkar som att det inte går att rapportera ett så långt PM alls.

Du måste radera så pass mycket av PM:et du vill rapportera att det ryms inom 10 000 tecken inklusive din korta text.
Citera
2019-12-12, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du måste radera så pass mycket av PM:et du vill rapportera att det ryms inom 10 000 tecken inklusive din korta text.
Jag kanske är it handikappad, men går det när man rapporterar? Det är ju inte ett citat.
Citera
2019-12-12, 10:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag kanske är it handikappad, men går det när man rapporterar? Det är ju inte ett citat.

Det funkar om du vidarebefordrar PM:et till mod.
Citera
2019-12-12, 11:10
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:

Du kan trycka vidarebefordra, sedan radera en del av texten. Skicka det till dig själv och sedan rapporterar du det förkortade PM:et på vanligt sätt via RP-knappen.

MVH/Morfar-52

Edit: Nej ovan funkar nog inte.
Du kan vidarebefordra PM:et till mig. Jag är moderator i "Rapporterade PM".
Senast redigerad av Morfar-52 2019-12-12 kl. 11:32.
Citera
2019-12-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Du kan trycka vidarebefordra, sedan radera en del av texten. Skicka det till dig själv och sedan rapporterar du det förkortade PM:et på vanligt sätt via RP-knappen.

MVH/Morfar-52

Edit: Nej ovan funkar nog inte.
Du kan vidarebefordra PM:et till mig. Jag är moderator i "Rapporterade PM".

Tack. Har skickat till dig nu.
Citera
2019-12-21, 02:42
Bannlyst
Saknar ringklockans som visar när man fått inlägg citerade, vad kan göras åt detta?
Citera
2019-12-21, 06:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Saknar ringklockans som visar när man fått inlägg citerade, vad kan göras åt detta?

Det är ingen bugg. Du har bara inte uppnått den status avseende antal inlägg man måste ha för att få funktionen ännu.

(FB) Ny funktion på Flashback: Notifikationer
Citera
2020-01-04, 11:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Något är fel på Nya Ämnen

1 Flera ämnen som dyker upp är flera månader gamla.
2 Riktigt nya ämnen dyker inte upp alls!

Nya ämnen ska vara nya ämnen och inget annat. Jag förstår att gamla trådstarter kan dyka upp i Nya inlägg, men detta är som sagt nya ÄMNEN jag pratar om.

Har inte screenshots (mobil) men en tråd var t ex från augusti...
Citera
2020-01-04, 20:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Något är fel på Nya Ämnen

1 Flera ämnen som dyker upp är flera månader gamla.
2 Riktigt nya ämnen dyker inte upp alls!

Nya ämnen ska vara nya ämnen och inget annat. Jag förstår att gamla trådstarter kan dyka upp i Nya inlägg, men detta är som sagt nya ÄMNEN jag pratar om.

Har inte screenshots (mobil) men en tråd var t ex från augusti...

Är det fortfarande så? Här fungerar det som vanligt i alla fall.
Citera
2020-01-04, 21:07
Medlem
Svantevits avatar
Inte helt ovanligt att jag ser en notifiering ang. att jag blivit citerad. När jag sedan klickar på klockan får jag endast upp en tom ruta. Då måsta jag ladda om hela sidan för att kunna se listan med citerade inlägg. Använder Chrome och MacOS.
Citera
2020-01-04, 21:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Är det fortfarande så? Här fungerar det som vanligt i alla fall.
Nej, nu ser det ut som det ska, så de har nog patchat det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in