"Fokuseringen" från min sida kommer att fortsätta till den dag då politiker och media
beskriver verkligheten som den är, snarare än att ljuga och försköna.
Den här PK-censuren är mer och mer absurd ju mer man tänker på det.
Allvarliga samhällsproblem sopas under mattan därför att myndigheter och regimtrogna media anser att medborgarna inte bör få reda på det?? Vad är det för jävla larv? Är detta Nordkorea?
Att akademiker och (i teorin) objektiva forskare ställer upp på dessa lögner är minst lika allvarligt. Sarnecki och Diesen borde anmälas för sina respektive institutioner.
"Spä på fördomar" -- jag anser nog att undanhålla fakta är betydligt värre, särskilt för de vars uppdrag ska vara att presentera fakta, dvs media och forskare.
Den dag PK-hyckleriet i media upphör så ska jag börja skriva om fotboll och annat skoj här istället. Våldtäkter/invandrare är bara ett av många exempel.
- F.G
Citat:
Ursprungligen postat av BenLaden
Ok, trodde vi snackade våldsbrott generellt. Jag försöker inte vara PK, men jag förstår inte alltid varför man alltid fokuserar på invandrare. Förklaringen känns lite för enkel för min smak. Invandrare våldtar därför de är invandrare... Njae. Så är det nog inte. Dessutom sker de flesta våldtäkterna i hemmet och anmäls sällan. Kanske är de flesta våldtäktsmän svenskar i själva verket.
Varför vill man inte skylla på invandrare eller vara icke-PK som ni uttrycker det? Finns det någon anledning att spä på de fördomar som redan finns? (Och ja - invandrare står för en stor del av brotten, men jag anser orsaken vara mer intressant)