Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-08, 19:07
Medlem
BenLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Du är ute och cyklar totalt. Våldtäkt är inget klass-brott, vilket också brukar påpekas av feminister med jämna mellanrum.

Ok, trodde vi snackade våldsbrott generellt. Jag försöker inte vara PK, men jag förstår inte alltid varför man alltid fokuserar på invandrare. Förklaringen känns lite för enkel för min smak. Invandrare våldtar därför de är invandrare... Njae. Så är det nog inte. Dessutom sker de flesta våldtäkterna i hemmet och anmäls sällan. Kanske är de flesta våldtäktsmän svenskar i själva verket.

Varför vill man inte skylla på invandrare eller vara icke-PK som ni uttrycker det? Finns det någon anledning att spä på de fördomar som redan finns? (Och ja - invandrare står för en stor del av brotten, men jag anser orsaken vara mer intressant)
Citera
2005-11-08, 19:09
Bannlyst
Hälften... räcker det?
Citera
2005-11-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenLaden
Ok, trodde vi snackade våldsbrott generellt. Jag försöker inte vara PK, men jag förstår inte alltid varför man alltid fokuserar på invandrare. Förklaringen känns lite för enkel för min smak. Invandrare våldtar därför de är invandrare... Njae. Så är det nog inte. Dessutom sker de flesta våldtäkterna i hemmet och anmäls sällan. Kanske är de flesta våldtäktsmän svenskar i själva verket.

Varför vill man inte skylla på invandrare eller vara icke-PK som ni uttrycker det? Finns det någon anledning att spä på de fördomar som redan finns? (Och ja - invandrare står för en stor del av brotten, men jag anser orsaken vara mer intressant)

Jag skulle tro det är kullturellt fenomen, absolut inte "invandrare"

Dräggen som skulle våldtagit i iran iran turkiet har flyttat hit istället, men vi har inte hälften så hårda lagar

och visst så är de flesta våldtäktsmän säkert svenskar, men invandrare är statistiskt överrepresenterade
Citera
2005-11-08, 20:43
Medlem
Fula Gubbens avatar
"Fokuseringen" från min sida kommer att fortsätta till den dag då politiker och media beskriver verkligheten som den är, snarare än att ljuga och försköna.

Den här PK-censuren är mer och mer absurd ju mer man tänker på det.

Allvarliga samhällsproblem sopas under mattan därför att myndigheter och regimtrogna media anser att medborgarna inte bör få reda på det?? Vad är det för jävla larv? Är detta Nordkorea?

Att akademiker och (i teorin) objektiva forskare ställer upp på dessa lögner är minst lika allvarligt. Sarnecki och Diesen borde anmälas för sina respektive institutioner.

"Spä på fördomar" -- jag anser nog att undanhålla fakta är betydligt värre, särskilt för de vars uppdrag ska vara att presentera fakta, dvs media och forskare.

Den dag PK-hyckleriet i media upphör så ska jag börja skriva om fotboll och annat skoj här istället. Våldtäkter/invandrare är bara ett av många exempel.

- F.G

Citat:

Citera
2005-11-08, 21:43
Medlem
BenLadens avatar
Citat:
"Fokuseringen" från min sida kommer att fortsätta till den dag då politiker och media beskriver verkligheten som den är, snarare än att ljuga och försköna.

Vilken "verklighet" vill du beskriva?

Min gissning:

Massor av invandrare våldtar massor av söta svenska flickor, de borde dömas till döden, men i det här jävla meslandet får de max 6 månader villkorligt. Rasbiologiska institutet i Uppsala borde återupprättats och man borde mäta skallmåtten på de svarta våldtäktsmännen och sedan kasta ut allihop ur Sverige . Stäng gränserna, gå ur EU och bygg en fet jävla mur runt gränsen. Aftonbladet borde upphöjas till officiellt Fula Gubben-organ och bara skriva Politiskt Inkorrekta saker. Höj fängelsestraffen och lås in varenda jävel som bryter någon skitlag, eller verkar fundera på att göra det. Förbjud dem att inneha affärer, verkstäder, pizzerior eller att arbeta överhuvudtaget. Tvinga varenda människa med eventuellt invandrarblod i 1-6:e generation att bära någon symbol, typ en liten gul stjärna eller nåt, så man ser vilka man inte ska lita på. Tvinga alla invandrare att släppa sina hyresrätter till svenskar och förbjud dem att äga sina lägenheter. Tvinga dem att ha en förmyndare eller god man, t ex Fula Gubben som kan sköta deras ekonomi och se till att de håller sig i skinnet.

Citat:
Allvarliga samhällsproblem sopas under mattan därför att myndigheter och regimtrogna media anser att medborgarna inte bör få reda på det?? Vad är det för jävla larv? Är detta Nordkorea?

Har svårt för jämförelsen Nordkorea/Sverige. Hur nyanserad är du egentligen?

Citat:
Den dag PK-hyckleriet i media upphör så ska jag börja skriva om fotboll och annat skoj här istället. Våldtäkter/invandrare är bara ett av många exempel.

Jag tycker inte Våldtäkter/invandrare är ett exempel på annat skoj, men det är jag det.
Citera
2005-11-08, 22:08
Medlem
Catyas avatar
Utländska män ser ofta svenska kvinnor som horor så varför blir jag inte förvånad om de våldtar oss också?
Citera
2005-11-08, 22:13
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Hälften... räcker det?
Nej.

Inte om vi skall lita på de undersökningar som BRÅ gör...
Citera
2005-11-08, 22:13
Bannlyst
” I utländska mäns ögon är den svenska kvinnan alltid redo
för sex. Tanken att en svensk kvinna skulle kunna tacka
nej till en invit existerar över huvud taget inte i
invandrarmannens huvud. ”
Kurdo Baksi

"Det är inte lika fel att våldta en svensk tjej"
Arabisk pojke ger sin syn på gruppvåldtäkter i DN den 11:e februari 2000. Ett fullt
lagligt uttalande.

"Om jag skulle våldta en tjej skulle jag våldta en svensk tjej"
Arabiska "flyktingar" berättar om sin tacksamhet mot svenskarna (DN 000211).

"…[Invandrar]killarna kan vara som iglar på svenska tjejer som inte vet hur de ska
freda sig"
Ur rapporten ”Sexuella trakasserier vanligt i skolan” av Annika Åkerberg

"Skillnaden mellan Sverige och Turkiet är egentligen att i Turkiet måste man betala
för hororna, det behöver man inte här"
17-årig turk berättar om sin attityd till svenskarna. (I ensamhetens labyrint).

"Det enda som händer om man våldtar en svensk tjej är att man får snacka med en
socialtant"
Arabisk kille raljerar efter Rissne-gruppvåldtäkten. (DN 000211)

"Vi våldtar deras [svenskarnas] barn. Javisst, varsågod, dom tycker om det faktiskt"Miakael Alonzo

"Enligt islam ska muslimska kvinnor bära slöjor. Det är ett bra sätt att förhindra
övergrepp. Korta, utmanande kjolar skapar våldtäkter (…) Hon gör det ju enklare för
honom att våldta. Såna tjejer utmanar sitt öde. Det är därför jag respekterar kvinnor
som använder slöja. Där kan en våldtäktsman aldrig se vad det är för tjej han… förstår du vad jag menar? Han ser bara slöjan. Det stoppar suget efter våldtäkt"

Den hyllade rapparen Ayo, berättar för Aftonbladets
nätläsare (991025) om sin muslimska tro och hur tjejer ska klä sig om de vill slippa
bli våldtagna…

"Man vaktar ju sin tunga, det gör man ju. Skulle jag slinta med tungan så skulle jag
hamna i en rapport"

Brå-tjänstemannen Jan Ahlberg berättar för journalisten Åsa Andrée om varför
Brottsförebyggande rådet inte talar klarspråk om orsaken och förekomsten av
gruppvåldtäkter.

"-Varje gång det uppdagas att kriminella från utlandet lyckats utnyttja systemet har
de främlingsfientliga vunnit."
Mauricio Rojas. AB 050907

"Att någon bara blir påhoppad helt oprovocerat på gatan är sällsynt, det kanske
förekommer två eller tre sådana fall på ett år."
Jerzy Sarnecki 23 maj 2005 i
Södermanlands Nyheter.

"En vanlig fördom är att de flesta brott begås av invandrare."
Aftonbladet 081105

"Vi måste vara öppna och generösa mot muslimer och islam för när vi blir i minoritet
kommer dom att göra likadant mot oss"

- Jens Orback / Aktuellt 21.00 den 7 december 2004.

"Förhoppningsvis är beskedet om pojken från Uzbekistan bara det första steget mot en generösare svensk flyktingpolitik" - Aftonbladet

"Jag blir deprimerad av att ensamma flyktingbarn på våra förläggningar lever under
skräck för svenska pedofiler som smyger i buskarna."

Alexandra Pascalidou, Metro 2005
Citera
2005-11-08, 22:17
Medlem
johnfernstroms avatar
Citat:
Dagens arbetarklass är invandrare som bor dåligt och har det svårt att få jobb. Mycket frustration etc. etc. Inte undra på att brott begås.
Nu har du nog blandat ihop begreppen. Det gettobus du refererar till kallas med rätt terminologi för trasproletariat och mannen på din avatar gjorde processen kort med dessa parasiter. Varför inte följa hans goda exempel och ge dem en enkelbiljett till Sibirien? Kanske inte, Ryssland har nog med sin egen skit och vill nog inte vårt gettopack.
Citera
2005-11-08, 22:25
Medlem
BenLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfernstrom
Nu har du nog blandat ihop begreppen. Det gettobus du refererar till kallas med rätt terminologi för trasproletariat och mannen på din avatar gjorde processen kort med dessa parasiter. Varför inte följa hans goda exempel och ge dem en enkelbiljett till Sibirien? Kanske inte, Ryssland har nog med sin egen skit och vill nog inte vårt gettopack.

Jo, visst vore Sverige fint om det inte fanns brottslingar. Men hursomhaver, är det aftonbladets attityd vi ska diskutera här eller är det fenomenet invandrares brottslighet? Vet att jag själv snurrat lite däremellan...

Ontopic->jag skiter i vad aftonhoran skriver, den tidningen litar jag inte på. De var ju jävligt icke PK när de smällde på krigsrubriken KÖR UT DEM för några år sedan. Sen kan man snacka fin journalistik när AB mutade smånassar att posera utanför Alexandra Pascalidous hem. Är det så ni vill ha det?
Citera
2005-11-08, 22:46
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Jo, visst vore Sverige fint om det inte fanns brottslingar. Men hursomhaver, är det aftonbladets attityd vi ska diskutera här eller är det fenomenet invandrares brottslighet? Vet att jag själv snurrat lite däremellan...

Ontopic->jag skiter i vad aftonhoran skriver, den tidningen litar jag inte på. De var ju jävligt icke PK när de smällde på krigsrubriken KÖR UT DEM för några år sedan. Sen kan man snacka fin journalistik när AB mutade smånassar att posera utanför Alexandra Pascalidous hem. Är det så ni vill ha det?

Det var väl Expressen?
Citera
2005-11-08, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir

"Man vaktar ju sin tunga, det gör man ju. Skulle jag slinta med tungan så skulle jag
hamna i en rapport"

Brå-tjänstemannen Jan Ahlberg berättar för journalisten Åsa Andrée om varför
Brottsförebyggande rådet inte talar klarspråk om orsaken och förekomsten av
gruppvåldtäkter.
[b]

Det där har jag missat...har du hela artikeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in