Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2005-11-19, 15:04
Medlem
genos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
"Nadia El-Zein inser att det är klokt att vidta åtgärder eftersom det ser ut som det gör. Men så länge fokus stannar på tjejerna anser hon inte att diskussionen leder någon vart.
- Det är som att vi inte vågar se att det här är en del i ett urgammalt, patriarkalt mönster."

"Enligt en ännu icke publicerad rapport från Brottsförebygganderådet, Brå, är män med utländsk bakgrund överrepresenterade i gruppen misstänkta våldtäktmän. Det är drygt fyra gånger vanligare att en känd gärningsman är född utrikes, jämfört med personer som är födda i Sverige."

Told ya so, PK motherf*ckers
Det där var lustigt... för i inlägget: http://www.flashback.org/showpost.php?p=2082149&postcount=109
så skriver du bla följande:
Citat:
Deras åsikter var antingen självklara (lika lön för lika arbete, osv) eller vanligt feminist-flum om patriarkat och annat som ingen utanför deras kretsar tar på allvar.
Jag håller visserligen med dig om det du skrev tidigare, att patriarkatet är en massa nonses... men det slår mig som lite förbryllande att du tycks acceptera detta när det passar dig. Vad är dina åsikter egentligen? Att pariarkatet ändå existerar, fast bara i blattarnas kultur?

Fast nog om det... känner du dig inte nöjd över det faktum att Aftonbladet och annan pålitlig media nu äntligen skriver ut sanningen? Alla "jag-är-inte-rasist-men-jag-tycker-inte-om-de-flesta-invandrare" har ju så länge gnällt om detta ... varför fortsätter det klagas då? Nu vet ju den korkade svensson "sanningen" och vi kan äntligen börja jobba mot en lösning på problemet.
Citera
2005-11-19, 15:20
Medlem
Fula Gubbens avatar
Usch, hålla på att gräva upp gamla inlägg så där

Det är dock ingen motsättning: snacket om patriarkat inom svensk samhällskultur anser jag vara en massa nonsens från Prinsessan På Ärten-feminister, men att det finns starka patriarkala strukturer inom t ex arabiska bysamhällen kan ingen förneka.

Sedan kommer de till Sverige med diverse problematiska konsekvenser. Även om vissa vägrar att se dessa konsekvenser, ens om de leder till våldtäkter och mord.

Jag är inte "nöjd" förrän problemet med överfallsvåldtäkterna åtgärdats, och dit är en lång väg att gå. Jag ser det som sagt som en trestegs-raket:

1. Konstatera läget
2. Analysera orsakerna
3. Vidta åtgärder

Svenska PK-media och samhällsföreträdare ligger fortfarande och skvalpar på Steg 1, och vill helst gå tillbaka till Steg 0, där man inte låtsas om att problemet existerar.

Visst, Steg 1 är bättre än Steg 0, men i ett normalt land, utan en massa idiotiskt förmynderi och regimtrogen censur, befann vi oss vid Steg 3. Under tiden fortsätter överfallsvåldtäkterna, med 3/4-delar invandrare som gärningsmän...

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av geno
Det där var lustigt... för i inlägget: http://www.flashback.org/showpost.php?p=2082149&postcount=109
så skriver du bla följande:

Jag håller visserligen med dig om det du skrev tidigare, att patriarkatet är en massa nonses... men det slår mig som lite förbryllande att du tycks acceptera detta när det passar dig. Vad är dina åsikter egentligen? Att pariarkatet ändå existerar, fast bara i blattarnas kultur?

Fast nog om det... känner du dig inte nöjd över det faktum att Aftonbladet och annan pålitlig media nu äntligen skriver ut sanningen? Alla "jag-är-inte-rasist-men-jag-tycker-inte-om-de-flesta-invandrare" har ju så länge gnällt om detta ... varför fortsätter det klagas då? Nu vet ju den korkade svensson "sanningen" och vi kan äntligen börja jobba mot en lösning på problemet.
Citera
2005-11-21, 12:52
Medlem
mb_2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geno
Säg att ahmed och mohammed tillsammans har våldtagit 10 tjejer medan conny, ronny, johnny, sonny, tommy, jimmy, jocke, jonas, john, jim och pelle våldtagit en var.

Då har blattarna stått för 45% och svennarna för 55% av våldtäkterna.
Det är då inte farligare för en tjej att möta en blatte i en mörk gränd, helt statistikt. Och några siffror på detta antar jag inte existerar?

Om du räknar in att conny, ronny etc. har utfört sina våldtäkter i hemmet medan ahmed och mohammed har överfallsvåldtagit (enligt statistiken), så är det statistiskt farligare att mötta en blatte i en gränd.

Och det är definitivt farligare att möta ahmed eller mohammed än att möta conny eller ronny eller sonny osv. osv..
Citera
2005-11-21, 13:24
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:

Jag är inte "nöjd" förrän problemet med överfallsvåldtäkterna åtgärdats, och dit är en lång väg att gå. Jag ser det som sagt som en trestegs-raket:

1. Konstatera läget
2. Analysera orsakerna
3. Vidta åtgärder

Svenska PK-media och samhällsföreträdare ligger fortfarande och skvalpar på Steg 1, och vill helst gå tillbaka till Steg 0, där man inte låtsas om att problemet existerar.

- F.G
Ja, det är tragiskt, inte minst för alla de tusentals kvinnor som blir våldtagna, dom offras kallsinnigt av media och politiker för att sanningen inte ska få komma fram. Valet mellan att låta svenska kvinnor riskera bli våldtagna eller riskera bli rasister så är valet lätt för PK-lobbyn, ta kvinnorna!, vi ska inte skvallra, blink, blink
Citera
2005-11-21, 21:59
Medlem
akzs avatar
Varför är det så här i Aftonbladet?

Kan det inte komma en liten glad uppstickarjävel som fullständigt skiter i mediefegisarna och resolut propagerar för värre fängelser och straff.

Vad är det för "arbeten" de har i fängelserna? Är det hemslöjd eller nån egentlig vettig användning av arbetskraft? Låt de jävla pedofilerna, våldtäktsmännen och mördarna göra lite nytta. Vill de inte? Ja, indragen mat. Till slut kommer fångarna jobba. Vägrar de då också, så dör dem långsamt. Och där har samhället tjänat några extra kronor.

Man kan faktiskt inte driva ett samhälle av dagens mått mätt framgångsrikt om man ska va så jävla mjäkigt hippiestukad som många är idag. Jag hoppas bara denna tid är över snart. Annars drar jag härifrån, och tar seden dit ja kommer.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in