2005-11-19, 15:04
Citat:
Det där var lustigt... för i inlägget: http://www.flashback.org/showpost.php?p=2082149&postcount=109
Ursprungligen postat av Fula Gubben
"Nadia El-Zein inser att det är klokt att vidta åtgärder eftersom det ser ut som det gör. Men så länge fokus stannar på tjejerna anser hon inte att diskussionen leder någon vart.
- Det är som att vi inte vågar se att det här är en del i ett urgammalt, patriarkalt mönster."
"Enligt en ännu icke publicerad rapport från Brottsförebygganderådet, Brå, är män med utländsk bakgrund överrepresenterade i gruppen misstänkta våldtäktmän. Det är drygt fyra gånger vanligare att en känd gärningsman är född utrikes, jämfört med personer som är födda i Sverige."
Told ya so, PK motherf*ckers
- Det är som att vi inte vågar se att det här är en del i ett urgammalt, patriarkalt mönster."
"Enligt en ännu icke publicerad rapport från Brottsförebygganderådet, Brå, är män med utländsk bakgrund överrepresenterade i gruppen misstänkta våldtäktmän. Det är drygt fyra gånger vanligare att en känd gärningsman är född utrikes, jämfört med personer som är födda i Sverige."
Told ya so, PK motherf*ckers

så skriver du bla följande:
Citat:
Jag håller visserligen med dig om det du skrev tidigare, att patriarkatet är en massa nonses... men det slår mig som lite förbryllande att du tycks acceptera detta när det passar dig. Vad är dina åsikter egentligen? Att pariarkatet ändå existerar, fast bara i blattarnas kultur?
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Deras åsikter var antingen självklara (lika lön för lika arbete, osv) eller vanligt feminist-flum om patriarkat och annat som ingen utanför deras kretsar tar på allvar.
Fast nog om det... känner du dig inte nöjd över det faktum att Aftonbladet och annan pålitlig media nu äntligen skriver ut sanningen? Alla "jag-är-inte-rasist-men-jag-tycker-inte-om-de-flesta-invandrare" har ju så länge gnällt om detta ... varför fortsätter det klagas då? Nu vet ju den korkade svensson "sanningen" och vi kan äntligen börja jobba mot en lösning på problemet.