Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Tänk så här: Om en flicka blir erbjuden att följa med en kille hem efter discot - är det då lika stor risk att hon blir våldtagen om killen är svensk eller invandrare?
Det beror ju som sagt på hur det ligger till... hur liten klick av blattarna som begår dessa dåd? Det är faktiskt omöjligt att svara på utan att dra många egenfabricerade slutsatser.
Citat:
Måste alltid känslan för vad som är politiskt korrekt råda?
Jag tycker att det är lika tråkigt som du gör...
Att Aftonbladet publicerar dessa löpsedlar är inte något jag protesterar emot.
Lite lustigt å följa debatterna här bara... först gormar folk "när fan kommer den jävla jude-blaskan aftonbladet våga skriva att blattar våldtar mycket?!"
för att sedan när de publicerar denna nyhet växla om till
"vilka förjävla löjliga kommentarer de lagt ihop med rubriken"
"vilken politiskt korrekt dygna..."
o.s.v... det får mig att börja fundera om dessa "herrar" som tidigare gormade om att ingen vågade säga sanningen, egentligen bara har en massa hat, dåligt självförtroende och fördomar att backa upp sina åsikter med...
För nu är ju "sanningen" publicerad. Varför jublar alla inte?
Citat:
Jag tycker, som du, att det viktigaste är att man hittar en lösning. Men hur ska det gå till om man medvetet förskjuter en av de största orsakerna till de många våldtäkterna som begås idag?
Bra

"Orsakerna" tror inte att nån kan sätta exakt fingret på än...
Utanförskap, taskig uppväxt, droger, dåligt självförtroende, brist på empati är nog några alternativ att titta på... men någon slutgiltig lösning har jag inte...
Eftersom att jag nu faktiskt har erfarenhet av "utsatta" människor, inte hur mycket som helst... men ett antal år nu, så har jag lärt mig något många människor bevisligen inte hajjar förrän sen medelålder och vissa aldrig:
INGEN föds ond (om nu inte psykopaterna gör det, man är inte säker än)
och jag har än idag, efter kontakt med ett stort antal människor som haft problem av olika slag, bara hittat EN SAK som ALLA har gemensamt.
ALLA har haft en FÖRJÄVLIG uppväxt, mer eller mindre.
Jag har svårt att bortse från detta då jag funderar på varför människor gör som dom gör.