Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-08, 22:56
Medlem
genos avatar
Vad är det flashbackeliten vill åstakomma egentligen?

Enligt siffror, som många "blattar-våldtar-jättemycket" individer redovisat här på FB, uppbackade av siffror från BRÅ så har jag läst att uppemot 45% av alla våldtäkter begås av just blattar.

Detta betyder fortfarande att en tjej idag i sverige löper större risk att bli våldtagen av en svensk.
Varför skriker man då halsen av sig och gör sitt bästa i att generalisera gruppen invandrare när det faktiskt är du och jag som kvinnorna borde vara mer rädda för, då de rent statistiskt löper större risk att bli våldtagen av nån av oss.

Jag tycker att det blir lite självironiskt på nåt sätt.

Att invandrarkriminaliteten är något man måste ta itu med säger jag ingenting om... tycker bara att det får helt sjuka proportioner här, samt att det enda som diskuteras är hur jävla illa ställt det är med invandrarkriminaliteten i Sverige... jag ser EXTREMT få konstruktiva inlägg där någon faktiskt kommer med tankar på hur man ska lösa det.
Hårdare straff hjälper ju inte eftersom att vi då bara plockar bort element som redan är "förstörda".
Ska vi komma slippa hamna i sitsen som Frankrike är i nu så måste vi förhindra att nya våldtäktsmän skapas. Inte genom att lägga all fokus på de som redan begått brotten.
Citera
2005-11-08, 22:56
Medlem
BenLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Det var väl Expressen?

Jo det var det nog "Kör ut dem" alltså, men Pascalidou-grejen var helt klart aftonbladets.
Citera
2005-11-08, 22:59
Medlem
BenLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geno

Enligt siffror, som många "blattar-våldtar-jättemycket" individer redovisat här på FB, uppbackade av siffror från BRÅ så har jag läst att uppemot 45% av alla våldtäkter begås av just blattar.

Detta betyder fortfarande att en tjej idag i sverige löper större risk att bli våldtagen av en svensk.
Varför skriker man då halsen av sig och gör sitt bästa i att generalisera gruppen invandrare när det faktiskt är du och jag som kvinnorna borde vara mer rädda för, då de rent statistiskt löper större risk att bli våldtagen av nån av oss.

Att invandrarkriminaliteten är något man måste ta itu med säger jag ingenting om... tycker bara att det får helt sjuka proportioner här, samt att det enda som diskuteras är hur jävla illa ställt det är med invandrarkriminaliteten i Sverige... jag ser EXTREMT få konstruktiva inlägg där någon faktiskt kommer med tankar på hur man ska lösa det.
(Skicka ut dem ur landet, höj straffen, häng kräken-slagord hjälper ju som så många gånger tidigare, bevisligen inte)

Kan bara hålla med. Debatten är inte så nyanserad som man skulle önska och innehåller inga realistiska förslag till bot.
Citera
2005-11-08, 23:02
Bannlyst
Citat:

Nja nja....nu måste du korrigera dig lite...

Om du möter en invandrare i en mörk gränd så är chansen flera gånger så stor att han tänker våldta dig än om det vore en svensk. Detta kan man räkna ut om man förstår innebörden i grundläggande statistik. Och om de siffror som redovisats stämmer, förstås.

Det är representationsprocenten som är viktig att förstå - det är bara den som säger något om skillnaderna mellan svenska män och invandrarmän när det gäller våldtäktsbenägenhet.
Citera
2005-11-08, 23:10
Medlem
xallos avatar
Citat:

Hårdare straff hjälper ju inte eftersom att vi då bara plockar bort element som redan är "förstörda".
Ska vi komma slippa hamna i sitsen som Frankrike är i nu så måste vi förhindra att nya våldtäktsmän skapas. Inte genom att lägga all fokus på de som redan begått brotten.

Om en tiondel av befolkningen begår hälften av brotten så står det ganska klart att de är gravt överrepresenterade eller hur? Vad är det du inte förstår?

Angående påståendet att man löper större risk att våldtas av en "svenne" så kan jag meddela att så inte är fallet. Svennar våldtar i allmänhet bekanta och sambos under helgfyllan. Överfallsvåldtäkter begås till största del av invandrare och gruppvåldtäkter begås till 100% utav invandrare. Sedan det första fallet dök upp 1987 vad gäller gruppvåldtäkt så har inte ett enda registrerats med svenska förövare.
Tänk om, tänk rätt!
Citera
2005-11-08, 23:33
Medlem
genos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Nja nja....nu måste du korrigera dig lite...

Om du möter en invandrare i en mörk gränd så är chansen flera gånger så stor att han tänker våldta dig än om det vore en svensk. Detta kan man räkna ut om man förstår innebörden i grundläggande statistik. Och om de siffror som redovisats stämmer, förstås.

Det är representationsprocenten som är viktig att förstå - det är bara den som säger något om skillnaderna mellan svenska män och invandrarmän när det gäller våldtäktsbenägenhet.
Alltså man kan ju prata kring hur många omständigheter som helst... men risken är större att du som tjej i sverige blir våldtagen av en svensk än av en blatte. Hur du än vrider å vänder på det.

Du för argumentet att en invandrare är mer våldsbenägen just för att han är en invandrare... och då säger du ju faktiskt att samtliga invandrare är mer våldsbenägna...

Säg att ahmed och mohammed tillsammans har våldtagit 10 tjejer medan conny, ronny, johnny, sonny, tommy, jimmy, jocke, jonas, john, jim och pelle våldtagit en var.

Då har blattarna stått för 45% och svennarna för 55% av våldtäkterna.
Det är då inte farligare för en tjej att möta en blatte i en mörk gränd, helt statistikt. Och några siffror på detta antar jag inte existerar?

Hur som haver.. det är egentligen petitesser.. och bara löjligt å mäta procent hit och dit.. för det första så är det omöjligt att enas om något då statistik kan vändas precis hur som helst...

det intressanta borde väl vara att försöka komma fram till varför det är såhär och vad vi ska göra åt det?
Citera
2005-11-08, 23:41
Medlem
genos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Om en tiondel av befolkningen begår hälften av brotten så står det ganska klart att de är gravt överrepresenterade eller hur? Vad är det du inte förstår?
Innan du fortsätter ankalga mig för okunskap så tycker jag att du kan peka på det stycke där jag sagt något annat?
Men vad har det med min frågeställning att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Angående påståendet att man löper större risk att våldtas av en "svenne" så kan jag meddela att så inte är fallet. Svennar våldtar i allmänhet bekanta och sambos under helgfyllan. Överfallsvåldtäkter begås till största del av invandrare och gruppvåldtäkter begås till 100% utav invandrare. Sedan det första fallet dök upp 1987 vad gäller gruppvåldtäkt så har inte ett enda registrerats med svenska förövare.
Tänk om, tänk rätt!
Senaste blatte-våldtäktsivraren som flashade BRÅ statistik här visade 40% blattar i överfallsvåldtäkter och 60% i gruppvåldtäkter.

Sen att svennarna bara våldtar i hemmen stämmer inte... att svennar är överrepresenterade där råder det nog inga tvivel om... men det du säger stämmer inte... om jag ska tro "era" siffror ni viftat med tidigare (ursäkta om jag klumpar ihop dig med andra)

Och det blir ju bara ännu sämre... för om blattarna är grovt överrepresenterade ute i "det fria" (ca 40-45%) och svennarna grovt överrepresenterade i hemmen (?%) så ser ju statistiken ännu sämre ut när man ska kolla på vem som är "farligast" eller "sämst"... för som vi alla vet så uppskattar våra kära feministvänner att bara en av tio våldtäkter i hemmet anmäls. Det är kanske inte sant.. men ett är säkert... skulle sanningen komma fram även där så skulle vi svenskar ha ännu sämre statistik bland våldtäkterna.

Blattar 35%, svennar 65%, alla våldtäkter inräknade kanske?

Fast vad har det hjälpt nån våldtagen tjej att vi konstaterat detta?
Eller är det så att vissa här försöker vrida dessa siffror och utnyttja de stackars kvinnornas öden, bara för att rättfärdiga sina egna fördomar mot blattarna?
Citera
2005-11-08, 23:44
Bannlyst
Citat:
Alltså man kan ju prata kring hur många omständigheter som helst... men risken är större att du som tjej i sverige blir våldtagen av en svensk än av en blatte. Hur du än vrider å vänder på det.

Du för argumentet att en invandrare är mer våldsbenägen just för att han är en invandrare... och då säger du ju faktiskt att samtliga invandrare är mer våldsbenägna...

Säg att ahmed och mohammed tillsammans har våldtagit 10 tjejer medan conny, ronny, johnny, sonny, tommy, jimmy, jocke, jonas, john, jim och pelle våldtagit en var.

Det är då inte farligare för en tjej att möta en blatte i en mörk gränd, helt statistikt. Och några siffror på detta antar jag inte existerar?

Hur som haver.. det är egentligen petitesser.. och bara löjligt å mäta procent hit och dit.. för det första så är det omöjligt att enas om något då statistik kan vändas precis hur som helst...

det intressanta borde väl vara att försöka komma fram till varför det är såhär och vad vi ska göra åt det?

Vi kan definiera fram och tillbaks i evigheter om vi vill.

Jag säger inte att du har fel i ditt resonemang. Det handlar mer om hur man väljer att använda statistiken.

Personligen tycker jag att det ointressant att titta på siffrorna som visar antalet begångna våldtäkter utförda av invandrare om man inte sätter in det i ett sammanhang.

Och om man gör det så visar det sig ju att invandrare är oerhört överrepresenterade. Tycker inte du att det är viktig information? Om man vill analysera dagens våldtäktssituation - är det då inte viktigt att man fångar upp de som oftast begår våldtäkter?

Tänk så här: Om en flicka blir erbjuden att följa med en kille hem efter discot - är det då lika stor risk att hon blir våldtagen om killen är svensk eller invandrare?

Det låter förstås jävligt kaxigt att komma med sådana exempel - och jag har aldrig påstått att majoriteten av invandrargrabbar är potentiella våldtäktsmän - men varför är det så omöjligt att förhålla sig till fakta på ett konkret sätt? Måste alltid känslan för vad som är politiskt korrekt råda?

Jag tycker, som du, att det viktigaste är att man hittar en lösning. Men hur ska det gå till om man medvetet förskjuter en av de största orsakerna till de många våldtäkterna som begås idag?
Citera
2005-11-08, 23:47
Medlem
Citat:

Det finns bara en person som heter Thomas Quick och han har utfört åtta (bevisade) mord. Personer som heter Anders har säkert utfört hundra mord. Alltså måste det vara farligare att vara i ett rum med någon som heter Anders än vad det är att vara med Thomas Quick. Ok, jag fattar.

Tack för lektionen!
Citera
2005-11-08, 23:47
Medlem
genos avatar
Säg att någon här lyckas hitta siffror som visar att 80% av alla våldtäkter behås av blattar... vad tjänar det då till?

Om man inte köper argumentet att det "ligger i generna" "ligger i kulturen".

Sen är det lite lustigt hur folk här använder citat från dömda våldtäktsmän för att representera hela gruppen... dömda "tonårs-gangsters-jag-har-dåligt-självförtroende-och-låter-det-gå-ut-över-alla-och-dessutom-pundar-ja g"-blattar?

Det vore väl lite grann som att intervjua Tomas Quick och fråga vad han tycker om att mörda människor och sedan försöka påvisa hur elaka alla "män" är.

Jösses... snart låter jag som nån jävla feminist och det kan jag försäkra er att jag INTE är
Citera
2005-11-08, 23:58
Medlem
genos avatar
Citat:
Tänk så här: Om en flicka blir erbjuden att följa med en kille hem efter discot - är det då lika stor risk att hon blir våldtagen om killen är svensk eller invandrare?
Det beror ju som sagt på hur det ligger till... hur liten klick av blattarna som begår dessa dåd? Det är faktiskt omöjligt att svara på utan att dra många egenfabricerade slutsatser.

Citat:
Måste alltid känslan för vad som är politiskt korrekt råda?
Jag tycker att det är lika tråkigt som du gör...
Att Aftonbladet publicerar dessa löpsedlar är inte något jag protesterar emot.
Lite lustigt å följa debatterna här bara... först gormar folk "när fan kommer den jävla jude-blaskan aftonbladet våga skriva att blattar våldtar mycket?!"
för att sedan när de publicerar denna nyhet växla om till
"vilka förjävla löjliga kommentarer de lagt ihop med rubriken"
"vilken politiskt korrekt dygna..."
o.s.v... det får mig att börja fundera om dessa "herrar" som tidigare gormade om att ingen vågade säga sanningen, egentligen bara har en massa hat, dåligt självförtroende och fördomar att backa upp sina åsikter med...
För nu är ju "sanningen" publicerad. Varför jublar alla inte?

Citat:
Jag tycker, som du, att det viktigaste är att man hittar en lösning. Men hur ska det gå till om man medvetet förskjuter en av de största orsakerna till de många våldtäkterna som begås idag?
Bra
"Orsakerna" tror inte att nån kan sätta exakt fingret på än...
Utanförskap, taskig uppväxt, droger, dåligt självförtroende, brist på empati är nog några alternativ att titta på... men någon slutgiltig lösning har jag inte...

Eftersom att jag nu faktiskt har erfarenhet av "utsatta" människor, inte hur mycket som helst... men ett antal år nu, så har jag lärt mig något många människor bevisligen inte hajjar förrän sen medelålder och vissa aldrig:
INGEN föds ond (om nu inte psykopaterna gör det, man är inte säker än)
och jag har än idag, efter kontakt med ett stort antal människor som haft problem av olika slag, bara hittat EN SAK som ALLA har gemensamt.
ALLA har haft en FÖRJÄVLIG uppväxt, mer eller mindre.

Jag har svårt att bortse från detta då jag funderar på varför människor gör som dom gör.
Citera
2005-11-09, 00:00
Medlem
genos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter Ward
Det finns bara en person som heter Thomas Quick och han har utfört åtta (bevisade) mord. Personer som heter Anders har säkert utfört hundra mord. Alltså måste det vara farligare att vara i ett rum med någon som heter Anders än vad det är att vara med Thomas Quick. Ok, jag fattar.

Tack för lektionen!

Haha, fast nu jämför du ju helt fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in