Vaknar 6:30, slår på TV:n, utan att ens söka aktivt efter Trump-reportage så kommer Carina Bergenfeldt upp när jag tryckt på "on".
Med ett hånflin som andas kvinnlig härskarteknik, så står hon och säger in i kameran "Donald Trump är ju helt FIXERAD vid detta med siffrorna!" ... vem fn är det som är fixerad? Det är ju media som vägrar släppa det.
Hon vräker på med empiriska uttalanden, och nu verkar hon inte ens låtsas som att hon har betalt för att vara objektiv längre:
"Ni kan ju googla på detta så får ni upp massvis av roliga skämt! Fast hans uttalande ÄR ju inte roligt."
Som nyhetsreporter så uppmanar inte tittaren att gå in och googla. Man har sökt sig till DERAS informationsflöde. Man värderar inte huruvida något är roligt eller ej.
Hon säger att han förklarat krig mot journalister. Har han öht gjort det? Han har väl gjort en serie uttalanden och sågningar om denna yrkeskåren! Om jag kritiserar Dan Eliasson så har väl inte jag förklarat krig mot honom bara för det.
Journalisterna är helt till sig, deras yrke är det enda yrke som aldrig ifrågasätts någonsin av dem själva. Nu, 2017, pekar världens mäktigaste man ut problem med dem, och det brinner i huvudet på dem. De står där med mikrofonerna och fattar inte att folk som tycker som honom.