2017-01-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Eller om jag citerar en annan del av artikeln
"Till och med 84 procent av de svarande fruktar Trumps presidentskap med tanke på världsfreden. "
https://svenska.yle.fi/artikel/2017/01/09/lannen-medias-undersokning-finlandarna-radda-trump

Alltså max 16 procent av finländarna som inte fruktar Trump med tanke på världsfreden. Men det finns ju folk som gillar krig. Det är kanske det som är förklaringen till ditt påstående att Trump och Putin är mer gillade än gillade i Finland, var du nu fått det ifrån.
De 84% är inget man kan utläsa i Aamulehti, som Svenska Yle länkar till.

Svenska Yle gör som svenska MSM brukar göra: trollar med rubriker. Åter till Svenska Yle:

Citat:
Enligt en färsk undersökning av Lännen Media tror var tredje finländare att Donald Trumps presidentperiod för med sig mer krig och kriser.

Två tredjedelar av tillfrågade hör alltså inte till dem som tror att Trump medför mer krig och kriser.
Citera
2017-01-09, 21:41
Medlem
Typiskt SVT, de sänder ett inslag om "Varför var Trumps twittrande framgångsrikt?" och inleder med att basha Trump och ta upp att folk tycker att han är korkad och fascistisk och visar klipp från MSNBC med Michael Moore för att bevisa sin tes...
Citera
2017-01-10, 14:46
Medlem
Studio Ett igår, Furvik den babblande Hillarysupporten gör en freudiansk felsägning:

Citat:
Ursprungligen postat av Agneta Furvik
...tillexempel ett exempel bara, Sean Hannity, känd programledare på FOX, också känd Trumpanhängare, trotts att han är nyhetsjournalist, han säger a...

Det normala för Furvik är såklart att vara Hillaryanhängare.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/835762?programid=1637 ca 1h 40min in i sändningen.
Citera
2017-01-11, 06:43
Medlem
Idag verkar grejen i svenska MSM vara att skapa en klyfta mellan Trump och Putin, genom att påstå att den senare har underrättelser som komprometterar den förre - ett slags förespeglade hållhakar. Nej ni, den går inte. Trutin/Pump är en stark legering.
Citera
2017-01-11, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Idag verkar grejen i svenska MSM vara att skapa en klyfta mellan Trump och Putin, genom att påstå att den senare har underrättelser som komprometterar den förre - ett slags förespeglade hållhakar. Nej ni, den går inte. Trutin/Pump är en stark legering.

Du har nog rätt i att det inte blir någon spricka beroende på vad svensk media skriver

Jag tror inte Trump överhuvudtaget låter sig påverkas av uppgifter i svensk media? Särskilt om uppgifterna sedan ett bra tag tillbaka sprids i USA och delgetts Trump själv av amerikansk underrättelsetjänster.

Svensk medias betydelse för stormaktsspelet ska nog inte överskattas. Det som får effekt är väl snarare om Trump flyttar hem alla jobb han lagt utanför USA. Då blir kanske ryssarna förbannade, eller glada för att de kan ta över
Citera
2017-01-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Du har nog rätt i att det inte blir någon spricka beroende på vad svensk media skriver

Jag tror inte Trump överhuvudtaget låter sig påverkas av uppgifter i svensk media? Särskilt om uppgifterna sedan ett bra tag tillbaka sprids i USA och delgetts Trump själv av amerikansk underrättelsetjänster.

Svensk medias betydelse för stormaktsspelet ska nog inte överskattas. Det som får effekt är väl snarare om Trump flyttar hem alla jobb han lagt utanför USA. Då blir kanske ryssarna förbannade, eller glada för att de kan ta över
Svenska/"svenska" MSM följer naturligtvis amerikanska direktiv och influenser.
Citera
2017-01-11, 15:57
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Jag tror du tror pressen om alltför mycket gott, jag tror att de nu försöker förverkliga det kärnvapenkrig som de varnade för skulle inträffa om inte Clinton valdes... så de tidningar som mot förmodan överlever världens undergång kan trumpets ut att de hade rätt hela tiden...
Senast redigerad av Enydrion 2017-01-11 kl. 16:00.
Citera
2017-01-11, 16:01
Medlem
Returpappers avatar
Nu har man mötts av Trums nylle i naturlig storlek DN på nätet i snart 100 dagar. Svd har tagit efter och kör samma stil som storebror, samma nyheter, samma propaganda. Äckligt!
Senast redigerad av Returpapper 2017-01-11 kl. 16:21.
Citera
2017-01-11, 16:26
Medlem
Citat:
Svenska/"svenska" MSM följer naturligtvis amerikanska direktiv och influenser.

Klart dom följer USAmedia.
Vilket är världens näst mest amerikaniserade land? USA tätt efter Sverige.
Citera
2017-01-14, 18:24
Medlem
MarineLePepes avatar
Katastrofhändelse i Expressen. 25 000 av USAs dryga 320 miljoner invånare protesterar mot Trump......proportioner.....
Citat:
Alla jublar inte över Donald Trump

Nu väntas upp mot 25 000 människor delta i en protestmarsch mot den blivande presidenten.
http://www.expressen.se/nyheter/25-000-vantas-till-trump-protester/
Citera
2017-01-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarineLePepe
Katastrofhändelse i Expressen. 25 000 av USAs dryga 320 miljoner invånare protesterar mot Trump......proportioner.....http://www.expressen.se/nyheter/25-000-vantas-till-trump-protester/

Jag gick på Expressen nyss. Scrollade hela första-sidan. Fanns INGEN artikel jag fann intressant nog att klicka mig vidare till - och då var det säkert ett 60-tal st. Snacka om att de presterar SKIT.
Citera
2017-01-15, 09:15
Medlem
Stones avatar
Nu får Gina Lindberg tala fritt i Godmorgon Världen. Ingen inbjuden som får balansera hennes agg mot Trump. Ingen i MSM talar om att Trump redan fått Ford att öka sitt bilbyggande i USA eller att ett fläktföretag bygger nytt i USA istället för Mexico. Ingenting om vilken positiv effekt det kan bli för Amerika eller vad det kan leda till. Obama gick in med pengar i bilföretagen för att behålla jobb, det blev hyllat och nu gör Trump detsamma utan att spendera skattepengar och får inte ens skit - han får det inte ens nämnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in