2016-07-27, 11:58
Medlem
Proamerikanen och NATO-hetsaren Janerik Larsson gaggar:

Är Trump en rysk agent?

Citat:
Julia Ioffe, som varit Moskvakorrespondent, har en tankeväckande kommentar i Foreign Policy.

Är Trump en rýsk lakej som Putin försöker placera i Vita huset? Det låter för fantasifullt och kan vara absolut nonsens – men som Ioffe skriver:

That said, the speculation is, in and of itself, a major win for Putin.

Citat:
Till bilden hör att varken Putin eller Ryssland i USA (utanför den säkerhetspolitiska eliten) ses som hotfullt. Allt fokus är på ISIS, Trump är helt besatt av ISIS och tjänar också på det sättet Putins agenda. Att Putin gång på gång framhäver att han/Ryssland kan hjälpa USA mot ISIS kan få effekt framöver oavsett utfallet av presidentvalet.

Länk till SvD under spoiler:
Citera
2016-07-27, 12:10
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag fattar inte poängen med vinklingen till Hillarys och demokraternas fördel?
SVT/SR/TV4, pappersmedia kan inte påverka ett skit hut USA röstar oavsett.
Tror media att de slår mot SD genom att angripa Trump så blir jag mest förvånad.

Det enda som händer är att MSM bränner ytterligare förtroendekapital hos de som hänger med.

De propagerar för status quo och emot allt som förknippas med nationalism, kritik av invandring, etc etc. De tänkta mottagarna av budskapet från SVT/SR/TV4 är du, jag och andra svenskar. Sedan försiggår ju liknande vinklingar i andra länders MSM, inklusive USA:s, så deras befolkningar nås också av glädjebudskapet om hur förträffligt det är med elitistiska liberaler som Hillary vid makten. Sedan är det förstås som du säger, att allt fler vänder sig ifrån propagandan med avsmak och söker andra källor för att komplettera bilden.
Citera
2016-07-27, 15:20
Medlem
Media har nått den punkt där de inte har något att falla tillbaka på och istället försöker sig på en nydefinition av "Godwin's law" , fast där Hitler är utbytt av ryssen.
Som om det vore negativt att den förmodade näste presidenten av usa hyser respekt för Putin och vice versa.
Är det någon som kommer ihåg Reagan och vad svensk media skrev om honom innan han blev vald av det amerikanska folket.Den spelevinken som bara var en skådespelare !!!, han fick hela järnridån att falla enbart genom att vara den pragmatikern som kunde sätta sig ner och prata med den lede fi!
Senast redigerad av Tom iskalle'n 2016-07-27 kl. 15:27.
Citera
2016-07-27, 15:41
Medlem
Rent traditionellt så har väl alltid svensk massmedia varit positiva till demokraterna och djupt negativa till republikanerna.

Jag är alltså inte det minsta förvånad att man smutskastar Trump i vartenda artikel och att man hyllar Clinton i vartenda artikel.

Det är så svensk massmedia fungerar.
Citera
2016-07-27, 15:58
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Proamerikanen och NATO-hetsaren Janerik Larsson gaggar:

Är Trump en rysk agent?

Länk till SvD under spoiler:
Janerik är inte dum och yppar frågor som ofta inte har något färdigt svar, men förvånad att han får ha ledarsidan som sin egen blogg.
Citera
2016-07-27, 20:18
Medlem
Trump kör ett skämt om Hillary Clintons emailskandal och media går bananas över det:

http://www.svd.se/trump-uppmanar-ryssland-spionera-pa-usa/i/senaste

Citat:
PHILADELPHIA. Donald Trump såg rakt in i kameran vid en presskonferens lunchtid onsdag vid en av sina golfbanor i Florida och riktade sig direkt till ryska underrättelsemyndigheter:

– Om ni lyssnar, Ryssland, så hoppas jag att ni kan hitta de 33 000 försvunna mejlen. Jag skulle tro att ni blir rikligt belönade av våra medier.

Trump refererar till de 33 000 mejl som raderades från Hillary Clintons berömda privata epostserver eftersom de bedömdes vara av privat karaktär. Servern användes av Clinton under hennes tid som utrikesminister och anses ha utgjort en säkerhetsrisk. Federala polisen FBI konstaterade tidigare under sommaren att agerandet var ansvarslöst men att det inte fanns anledning at åtala Clinton för brott.

Säga vad man vill om Trump, men han vet exakt hur man triggar igång vänstermedia. Han lyckas än en gång.
Citera
2016-07-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
De propagerar för status quo och emot allt som förknippas med nationalism, kritik av invandring, etc etc. De tänkta mottagarna av budskapet från SVT/SR/TV4 är du, jag och andra svenskar. Sedan försiggår ju liknande vinklingar i andra länders MSM, inklusive USA:s, så deras befolkningar nås också av glädjebudskapet om hur förträffligt det är med elitistiska liberaler som Hillary vid makten. Sedan är det förstås som du säger, att allt fler vänder sig ifrån propagandan med avsmak och söker andra källor för att komplettera bilden.

Vadå propaganda? Trump har ju själv sagt allt det som medierna har rapporterat om. Han har själv på sitt twitterkonto attackerat politiska motståndare och journalister. han har kommit med sexistiska påhopp. Det är inte vinklingar, utan ren sanning.
Citera
2016-07-28, 14:46
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vadå propaganda? Trump har ju själv sagt allt det som medierna har rapporterat om. Han har själv på sitt twitterkonto attackerat politiska motståndare och journalister. han har kommit med sexistiska påhopp. Det är inte vinklingar, utan ren sanning.

Det fetade är sannerligen allvarligt. Detta under pågående valrörelse? I stället för att låta sina politiska motståndare vara och rätta sig efter en journalistkår som till stor del valt sida? Karln är ju ondskan själv. Berätta mer om dessa fega och omotiverade attacker.

Gärna med en eller flera länkar. Det är ju för hemskt det hela, jag kan knappt tro det. Det är ju rena rama näthatet!

Men det är ju bra att allt är dokumenterat, eftersom det är jätte-viktigt för väljarna att nästa president först och främst viker sig för media och är politiskt korrekt. Det sista man vill ha är någon som säger vad han menar och vars åsikter känns igen av den där äckliga jävla arbetarklassen.

Och du har helt rätt i att den mediala och politiska eliten inte alls propagerar för något utan bara bemöter Ondskan Trump. De amerikanska väljarna själva kräver ju ökad invandring och vägrar all sorts nationalism.
Citera
2016-07-28, 15:19
Medlem
Sqeptisks avatar
Som vanligt när det gäller svensk gammelmedia och kontroversiella ämnen:

"Många som skall tycka mycket och fel om en sak de inte förstår, och ännu mindre kan påverka"

Suck, att ni ens orkar läsa dravlet?
Citera
2016-07-28, 16:26
Medlem
svampdamps avatar
Finns det ingen kritik riktad mot SVT? Deras rapportering är väldigt trumpfientlig om du frågar mig. De bör väl vara neutrala även i utrikespolitik eller kommer vi se dem spotta på Saudi snart med?
Citera
2016-07-29, 07:11
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Är det fler som får intrycket av att svensk media visar & rapporterar från demokraternas konvent än från republikanernas konvent? Och speciellt SVT som är så opolitiska & oberoende. Jag tycker mig se en väldigt stor skillnad utan att veta men nyhetssändningarna domineras av Hillary & då såklart i positiva ordalag
Citera
2016-07-29, 07:41
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Jag reagerade på en TT-artikel för några dagar sen:

Citat:
Påhoppen följer en linje som lär fortsätta under höstens presidentvalskampanj när Donald Trump ska göra upp mot Clinton, säger Paul A Beck, professor emeritus i statsvetenskap vid Ohio State University.

– Redan innan Trump kom fram sades det från Republikanerna att medlet mot Hillary var att förtala henne gällande stil och personlighet. Sedan har Trump tagit det till ännu en nivå. Sanningen är att han till och med kommer att hitta på saker. Det blir en väldigt otäck och illasinnad kampanj, särskilt från Trumps sida, tror Beck.
Min gissning är att professorn inte alls sagt det fetade utan att det är TT-journalisten som hittar på, som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in