2016-07-26, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Således och fullt logiskt, djävulens kusin från landet, Donald Trumps redskap. Han har förvandlat en valrörelse i en av världens största demokratier till ett avsnitt av The Kardashians.

Allt för att avsluta ett mycket mörkt kapitel från något som kunde vara hämtat ur tidningen "En ding, ding värld".
Senast redigerad av censuria 2016-07-26 kl. 10:28.
Citera
2016-07-26, 10:31
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Allt för att avsluta ett mycket mörkt kapitel från något som kunde vara hämtat ut tidningen "En ding, ding värld".

"En ding ding värld" var en hörnsten i min uppväxt. Jag trodde länge på de meterlånga myrorna i Amazonas djungler och läste med fasa om barnen från Gävle som blev lätt genomskinliga efter Tjernobyl-katastrofen, alla dessa barn med päls i hela ansiktet och de där tjocka tvillingarna på sina små motorcyklar. Men jag hade nog inte köpt den halsbrytande berättelsen om Donald John Trump och hans resa från inget politiskt engagemang någonsin till en chans på det mäktigaste ämbetet i det kända universum.
Citera
2016-07-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
"En ding ding värld" var en hörnsten i min uppväxt. Jag trodde länge på de meterlånga myrorna i Amazonas djungler och läste med fasa om barnen från Gävle som blev lätt genomskinliga efter Tjernobyl-katastrofen, alla dessa barn med päls i hela ansiktet och de där tjocka tvillingarna på sina små motorcyklar. Men jag hade nog inte köpt den halsbrytande berättelsen om Donald John Trump och hans resa från inget politiskt engagemang någonsin till en chans på det mäktigaste ämbetet i det kända universum.

Han har visst visat politiskt engagemang, men du, liksom många andra, överskattar politiskt skolade människor grovt. En politikers syfte är att ge förutsättningar för folket, inget annat. Dagens politiker inbillar sig något annat. Det är folket som gör det, inte politiker.

Vilka förutsättningar ger man folket om man:
Flyttar företagen utomlands samtidigt som man fyller på landet med 100 miljoner människor?
För en politik som dubblerar en redan skyhög statsskuld på 8 år?

Exakt vad är bra med den nu förda USA-politiken? Berätta, för jag är genuint intresserad av vad du egentligen försvarar?
Citera
2016-07-26, 10:51
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Han har visst visat politiskt engagemang, men du, liksom många andra, överskattar politiskt skolade människor grovt. En politikers syfte är att ge förutsättningar för folket, inget annat. Dagens politiker inbillar sig något annat. Det är folket som gör det, inte politiker.

Vilka förutsättningar ger man folket om man:
Flyttar företagen utomlands samtidigt som man fyller på landet med 100 miljoner människor?
För en politik som dubblerar en redan skyhög statsskuld på 8 år?

Exakt vad är bra med den nu förda USA-politiken? Berätta, för jag är genuint intresserad av vad du egentligen försvarar?

Det debatteras flitigt i andra trådar, men för att hålla mig OT; jag slutade uppmärksamma svenska massmediers rapportering av amerikansk politik för 20 år sen. Den rapporteringen borde man som läsare/tittare/lyssnare få pengarna tillbaka för.
Citera
2016-07-26, 12:08
Medlem
Nordanvindarnas avatar
En observation som kanske inte är av någon större vikt, men ändå värd att påpeka eftersom trådens ämne trots allt är medias hantering av Trump:

Har svensk media en enda gång, någonstans, publicerat en bild på Trump där han inte står och skriker med lyft pekfinger, gör grimaser eller vrålar med öppen mun och håret på ända? Kort sagt, har de en enda gång, någonstans, publicerat en bild på honom där han inte ser ut som en vrålande idiot eller blond kopia av Hitler? Finns det en enda publicerad bild där han ser någorlunda normalt avslappnad ut?

Jag har faktiskt inte sett någon...
Citera
2016-07-26, 12:12
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
En observation som kanske inte är av någon större vikt, men ändå värd att påpeka eftersom trådens ämne trots allt är medias hantering av Trump:

Har svensk media en enda gång, någonstans, publicerat en bild på Trump där han inte står och skriker med lyft pekfinger, gör grimaser eller vrålar med öppen mun och håret på ända? Kort sagt, har de en enda gång, någonstans, publicerat en bild på honom där han inte ser ut som en vrålande idiot eller blond kopia av Hitler? Finns det en enda publicerad bild där han ser någorlunda normalt avslappnad ut?

Jag har faktiskt inte sett någon...

Till deras försvar är det svårt att få ett smickrande foto av honom när han envisas med att kopiera Mussolinis mimik under sina framträdanden.
Citera
2016-07-26, 19:39
Medlem
baggebo1s avatar
Att mainstreammedia världen över är en judiskstyrd ekokammare med minimal skillnad mellan olika länder och olika "nyhetsförmedlare" visas även nu när det här Rysslandsspåret som jag rapporterat om i Trumptråden i PU även hittat till Sverige.

SVT:
Citat:
Trump har starka band till Ryssland

Republikanernas presidentkandidat, fastighetsmiljardären Donald Trump, har starka ekonomiska band till ryska oligarker som står den ryske presidenten Vladimir Putin nära. Det hävdas i flera amerikanska medier samtidigt som det avslöjats att hackerattackerna mot det demokratiska partiet kommer från Ryssland. Intrånget utreds av FBI.
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-har-starka-ban-till-ryssland

SvD:
Citat:
Granskning visar Trumps nära band till Ryssland

Den republikanske presidentkandidaten Donald Trump har utmärkt sig för sin ovanligt positiva inställning till Ryssland. Enligt amerikanska medier har mångmiljardären också affärsmässiga kopplingar till oligarker som står Putin nära.
http://www.svd.se/trumps-ryska-kontakter
Citera
2016-07-26, 22:19
Medlem
singularitets avatar
Tv4 22-nyheterna. Journalisten utmålar den ena presidentkandidaten som den goda kandidaten:

" Nu måste alla goda krafter sluta upp bakom * kandidatens namn * * / Journalisten på tv4

Om någon fortfarande betalar TV-licensen så går det bra att sluta med det nu.
Citera
2016-07-26, 22:41
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Tv4 22-nyheterna. Journalisten utmålar den ena presidentkandidaten som den goda kandidaten:

" Nu måste alla goda krafter sluta upp bakom * kandidatens namn * * / Journalisten på tv4

Om någon fortfarande betalar TV-licensen så går det bra att sluta med det nu.

Sorgligt, jag minns P1:s Washingtonkorre Marcus Ölander som den siste jag litade lite på i amerikansk valrapportering i svenska massmedier.

Jag håller helt med dig - den typen av rapportering är ok för TV-sporten men förtjänar förakt och burop när den gäller politiska skeenden som alla borde få saklig och opartisk rapportering om.

Jag kanske borde avanmäla TV:n. Och yrka avdrag i övrigt-rutan motsvarande två-tre års licenspengar i nästa års deklaration som sveda och värk.
Citera
2016-07-27, 09:05
Medlem
UT64s avatar
Idag på svts nyheter rapporterade en strålande leende kvinnlig USA-korrespondent
att Bill Clinton hållit tal till stöd för sin fru Hillary. Bilder från talet med jublande
överviktiga åhörare som höll upp patetiska skyltar med slagord. Inslaget var hundra
procent positivt.

Budskapet svt ville förmedla var tydligen att: Det går bra nu. Nu kör vi så det ryker.
Den onde Trump måste, och skall, besegras.

Jag förutspår att skildringen av den kommande amerikanska valrörelsen kommer
att avslöja ljugmedia ännu mer än vi sett hittills i år.
Citera
2016-07-27, 09:47
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Idag på svts nyheter rapporterade en strålande leende kvinnlig USA-korrespondent
att Bill Clinton hållit tal till stöd för sin fru Hillary. Bilder från talet med jublande
överviktiga åhörare som höll upp patetiska skyltar med slagord. Inslaget var hundra
procent positivt.

Budskapet svt ville förmedla var tydligen att: Det går bra nu. Nu kör vi så det ryker.
Den onde Trump måste, och skall, besegras.

Jag förutspår att skildringen av den kommande amerikanska valrörelsen kommer
att avslöja ljugmedia ännu mer än vi sett hittills i år.

Som tur är ser jag bara den här nivån av okunskap tillsammans med den här nivån av partiskhet i just de amerikanska valen, främst presidentvalen. Jag minns inte om de brukar rapportera från midterms.

Men jag antar att jag skulle tappa det om jag vore SD:are. Men där bryr jag mig själv lite mindre.
Citera
2016-07-27, 10:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Jag fattar inte poängen med vinklingen till Hillarys och demokraternas fördel?
SVT/SR/TV4, pappersmedia kan inte påverka ett skit hut USA röstar oavsett.
Tror media att de slår mot SD genom att angripa Trump så blir jag mest förvånad.

Det enda som händer är att MSM bränner ytterligare förtroendekapital hos de som hänger med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in