• 2
  • 3
2015-12-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akara
Nja, jag syftade på Gant tröjorna med stora tryck på magen. Gant har precis som Morris riktigt fula tröjor med stora flaggor på som varenda 15 åring springer runt med.
Dom gör för övrigt jävla snygga kabelstickade tröjor.

Tröjor med stora tryck på, skulle jag inte köpa ens om det var rea.

Hackett är annars ett märke som har stora tryck. Speciellt pikétröjorna.
Citera
2015-12-28, 15:21
Medlem
Kan bära allt, men här är några associationer enligt mig

Stone Island - fotbollsupporter, huligan
Ralph lauren skjorta - ekonomistudent / jurist
Boomerang - +40 år
Adidas - sportist / whitetrash / orten
Fake Armani - arab
Armani/Versace/Cavalli - Invadrare, märkena är inte så stora i Sverige, säljs på få platser
Tiger of Sweden / Filippa K - motsatsen till invandrare haha

=)
Citera
2015-12-28, 18:12
Medlem
Akaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Rent generellt så är väl dom flesta märkena som har "överdrivet" stora tryck på tröjorna på magen/ryggen väldigt fula. Gant gör ju väldigt bra kläder så länge man håller sig till den 'diskreta' stilen mera och ger fan i tröjorna där det står med stora bokstäver "GANT", en hel del utav deras stickade tröjor alt skjortor är suveräna tycker jag.

On topic så är Evisu ingenting jag frivilligt drar på mig, tänker enbart på 14/15 åringar som har gummisnoddar runt benen då. Tycker även att Lacoste blivit ett mycket mera "fult" märke att bära på senare tid, väldigt väldigt många yngre som har deras kläder.

Haha, det var fan i mig inte igår man såg ett par Evisu jeans. Men ja, Evisu och Ed Hardy jeans är ju fjortis byxor numero uno.
Citera
2015-12-28, 18:43
Medlem
Hackett och Gant har väl snarare broderier etc. Än tryck iofs? Men men. Poängen är densamma

Tiger of Sweden är ju rent skräp numera med.
Citera
2015-12-29, 22:36
Medlem
Vissa plagg från Armani, Sail Racing och allt med Gucci.

Alla dessa plaggen skriker blatte så det stinker.
Citera
2015-12-30, 00:37
Medlem
Axells avatar
Ofta handlar det ju mer om själva plagget än om märket, Ralph Lauren gör ju en hel del schyssta plagg men deras pikétröjor med den stora loggan är ju och kommer alltid att vara ett riktigt bottennapp. Sen så finns det ju såklart vissa märken som alltid har en viss aura, t.ex. Adrian Hammond som alltid skickar tankarna direkt alla Jockiboi-diggare ute i landet.

Jag tycker att ni annars har radat upp flera av de exempel som jag själv hade nämnt och det känns dumt att nämna dessa igen. En tanke som slog mig dock var att om jag hade fått denna fråga för 10 år sedan så hade jag svarat Johan Lindeberg, idag däremot så bär jag flertalet plagg från dom och är väldigt nöjd med dessa.
Citera
2015-12-30, 03:05
Medlem
Skulle aldrig någonsin bära ett plagg från G-Star. Drar bara tankarna till Kartellen-wiggers, fritidsledare som vill vara nere med kidsen samt Frank i Johan Falk-filmerna.
Citera
2015-12-30, 06:49
Medlem
coreytaylors avatar
Michael kors i alla former. Avskyr det. Så sjukt överskattat, överanvänt, och känns ungefär som att man vill ha en sjysst cabriolet men inte har råd med en snygg kvalitetsbil så man sågar man av taket på en kia. Bläää.

Inte heller gina tricot. Gillar inte stilen på deras kläder, basic white bitch typ och kass kvalitet.

Observera att jag inte är någon supersnobb, även om jag har en förkärlek till vackra kläder och väskor (och smakar det så kostar det - fakta). Det går att hitta prisvärda snygga kläder till på många ställen, just dessa två klarar jag dock inte av

Är tjej för övrigt, men det framgår nog rätt tydligt.

Edit: Alla former av ''träningsskor'' kombinerat med vanliga kläder. Är väl mer en stil än en avsky för ett visst märke dock. Och allt från desigual.
Senast redigerad av coreytaylor 2015-12-30 kl. 06:51.
Citera
2015-12-30, 18:24
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Bondelid - Plaggen varierar något men överlag är det folk som inte har något riktigt modeintresse som bär dessa. Där jag växt upp verkar vissa tro att man kan "bli något" genom att bära dessa plagg, ju större logotyper desto bättre! "Men öh, det är ju Bondelid juh!"

Henri Lloyd - Personen har både muskelknuttar och stekare som förebilder. Henri Lloyd knyter samman dessa två personlighetstyper och skapar en clash som vänder kappan efter vinden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in