2015-12-14, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
Alla märken där märkesloggan är stor och synlig, sunkigt och fult som fan. Ja detta inkluderar även "exlusiva" märken.

Av principskäl håller även jag mig ifrån kläder där märket lyfts fram, det finns en del undantag, bland annat Björn Borgs kallingar, riktigt sköna. Men det är ju bara jag, killarna i omklädningsrummet och en eventuell sexpartner som ser dem, så det är verkligen bara för komforten s.a.s.
Citera
2015-12-14, 10:14
Medlem
Jag har inga problem med märkeskläder! Låt var och en bära vilka kläder som helst,

Det som stör mig är alla de som köper kopior av märkeskläder, och vill få andra och tro att de är äkta.
Citera
2015-12-14, 15:04
Medlem
TokyoBarns avatar
Det där märken med en ful apa som var och varannan bar för ett par år sen, fulaste logo jag sett.

Ed Hardy - Fula tshirts som ser ut som dom kostar 50kr vid muhammeds mobilskal, i ett stånd vid ett tivoli nära dig.

JL - spåren av deras populära hoodie i början av 2000-talet sitter kvar inu.

Och snälla sluta bära dom här ''Jack Daniels'' tshirtsen, så jävla WT så det skriker om, lika häftiga som ''Hello Kitty'' tisha. skriker fjortis.
Citera
2015-12-14, 15:26
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Fjällräven. 57 personer deltog i den senaste manifestationen mot rasism, av dessa bar 53 en jacka från Fjällräven.
Det är ju därför som Fjällräven Kånken kallas för "Kommunistpuckel".

Citera
2015-12-26, 14:04
Medlem
Håller med om Adrian Hammond, Ed Hardy, Michael Kors och Morris.

Adrian Hammond är verkligen 20-åriga killar som gillar gym och urringade tröjor. De drömmer om att tatuera hela underarmen men har inte riktigt råd ännu då de ännu lever på 1050 kr i månaden. Men efter sommarjobbet är det definitivt dags.

Morris är också 20-åriga killar, men istället de som vill framstå som lite "brattiga". De spelar fotboll/hockey/innebandy och går samhällsprogrammet. Sparar undan studiebidraget och efter några månader läggs pengarna på en Morris-tröja. Självklart den med störst logotyp eftersom de då får "mer för pengarna" (det handlar ju trots allt bara om att visa upp loggan i skolan).

Michael Kors signalerar att man är en tjej utan någon som helst egen smak eller vilja. Skulle aldrig i livet köpa MK-väskan om inte den där guldloggan följde med. Blir galet lycklig när pojkvännen köper en plånbok med påklistrade bokstäver: "Michael Kors". Att plånboken ser ut som en random kines-plånbok för 100 spänn spelar ingen roll, för det står ju Michael Kors på den. Herregud, vilken mysig pojkvän hon har som överraskar med en sådan gåva!

Armani: Blattar som köper mössor och skärp med gigantiska loggor och tror att andra tror att de är rika.
Citera
2015-12-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Det där märken med en ful apa som var och varannan bar för ett par år sen, fulaste logo jag sett.
BAPE?
Citera
2015-12-26, 16:36
Medlem
Akaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Morris är också 20-åriga killar, men istället de som vill framstå som lite "brattiga". De spelar fotboll/hockey/innebandy och går samhällsprogrammet. Sparar undan studiebidraget och efter några månader läggs pengarna på en Morris-tröja. Självklart den med störst logotyp eftersom de då får "mer för pengarna" (det handlar ju trots allt bara om att visa upp loggan i skolan).

Håller med. Samma sak med Gant.
Citera
2015-12-27, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akara
Håller med. Samma sak med Gant.

Hur blir det när den någotsånär lyckade medelklass Andersson 55 köper en skön tröja där?

Håller med samtliga talare innan. Framförallt Michel Kors. Fyfan.

Vill lyfta fram Lyle o Scott med.

Och Helley Hansen (stavning)

Vill skylla mycket på kedjorna - MQ och Carlings.
Snacka om att leva på att sälja brandad skit.
Citera
2015-12-27, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Hur blir det när den någotsånär lyckade medelklass Andersson 55 köper en skön tröja där?

Håller med samtliga talare innan. Framförallt Michel Kors. Fyfan.

Vill lyfta fram Lyle o Scott med.

Och Helley Hansen (stavning)

Vill skylla mycket på kedjorna - MQ och Carlings.
Snacka om att leva på att sälja brandad skit.

Jag köper gärna Gant's kläder. Bra kvalitet och bra passform. Jag vet vad jag får när köper en skjorta eller tröja av märket Gant. Ni får gärna kalla mig "märkesbög"
Köper inte de kläder med stora logotyp, utan de med litet diskret märke.
Citera
2015-12-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
BAPE?

Jag tror det är Paul Frank som åsyftas.
Citera
2015-12-27, 16:25
Medlem
Akaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag köper gärna Gant's kläder. Bra kvalitet och bra passform. Jag vet vad jag får när köper en skjorta eller tröja av märket Gant. Ni får gärna kalla mig "märkesbög"
Köper inte de kläder med stora logotyp, utan de med litet diskret märke.

Nja, jag syftade på Gant tröjorna med stora tryck på magen. Gant har precis som Morris riktigt fula tröjor med stora flaggor på som varenda 15 åring springer runt med.
Dom gör för övrigt jävla snygga kabelstickade tröjor.
Citera
2015-12-28, 14:09
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akara
Nja, jag syftade på Gant tröjorna med stora tryck på magen. Gant har precis som Morris riktigt fula tröjor med stora flaggor på som varenda 15 åring springer runt med.
Dom gör för övrigt jävla snygga kabelstickade tröjor.
Rent generellt så är väl dom flesta märkena som har "överdrivet" stora tryck på tröjorna på magen/ryggen väldigt fula. Gant gör ju väldigt bra kläder så länge man håller sig till den 'diskreta' stilen mera och ger fan i tröjorna där det står med stora bokstäver "GANT", en hel del utav deras stickade tröjor alt skjortor är suveräna tycker jag.

On topic så är Evisu ingenting jag frivilligt drar på mig, tänker enbart på 14/15 åringar som har gummisnoddar runt benen då. Tycker även att Lacoste blivit ett mycket mera "fult" märke att bära på senare tid, väldigt väldigt många yngre som har deras kläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in